Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelinliittymien kilpailuttamisesta

Vierailija
28.03.2025 |

Olen vaihtamassa elisalta telialle. Olen pitkään ollut elisan asiakas, mutta kuuluvuus ei vaan kunnolla toimi uudessa asunnossani, joten minun on vaihettava operaattoria. Otin netistä telian liittymätarjouksen 19,99€/kk rajaton 20M +30€ lidl lahjakortti.

Elisalta on nyt tullut tekstareita, joissa houkuttelevat jäämään asiakkaaksi. Jos tartun nyt elisan tarjoukseen, ottavatko vielä telialta yhteyttä ja antavat alkuperäistä paremman tarjouksen? Vai onko niin että telialta ei kuulukaan enää mitään? Sitten jäisinkin vastoin tarkoitusta elisan asiakkaaksi ja liittymä ei toimi kunnolla. Ja telian tarjous on jo umpeutunut, niin en voisi edes ottaa sitä uudestaan. Kannattaako riskeerata?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä muuten puhelinliittymä maksaa kuukaudessa? Mikä edes on hyvä hinta?

Vierailija
2/9 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Telia luultavasti palaa asiaan enää jos olet ottanut nettisivuiltaan uuden liittymän joka ei ole vielä edes ollut käytössä, itselläni ei ainakaan ole koskaan käynyt niin. Elisa lähettää/soittaa viimeiseen liittymän voimassaolopäivään saakka tarjouksia. Kolme kertaa olen kilpailuttanut ja saanut uuden liittymän sim-kortit postissa ja homma ollut ns. paketissa, mutta toiseksi viimeisenä päivänä tai viimeisenä mahdollisena Elisalta on tullut niin hyvä tarjous että olen antanut luvan perua liittymän siirron. Uusi operaattori ei ala roikkua uusissa asiakkaissa, vanha taas luultavasti haluaa säilyttää omansa. Tämä oma kokemus usean vuoden ajalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis jos Elisa ei sulla toimi niin sittenhän se vaihtaminen on järkevää, eihän sillä ole mitään väliä mitä he vielä ehdottavat kun heidän palvelu ei toimi sulla? 

Vierailija
4/9 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis jos Elisa ei sulla toimi niin sittenhän se vaihtaminen on järkevää, eihän sillä ole mitään väliä mitä he vielä ehdottavat kun heidän palvelu ei toimi sulla? 

Kyllä, vaihdan joka tapauksessa telialle, mutta puhelinoperaattorit eivät tätä tiedä. Kysymys koski sitä, että saanko kilpailutettua telialta vielä paremman hinnan. Eli jos tarttuisin nyt elisan tarjoukseen, elisa peruu liittymän siirtymisen puolestani ja telia saa tästä tiedon. Ja kun telia saa tiedon, niin lähteekö telia kilpailemaan minusta ja antavat minulle vielä paremman tarjouksen kuin se 19,99€/kk +30€ lahjakortti? Vai ovatko vaan hiljaa ja siirrynkin oikeasti elisan asiakkaaksi.

Vierailija
5/9 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään tietoa?

Vierailija
6/9 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa kilpailutettua. Sitten kun olet Telian asiakas, mahdollisesti vähän pidemään aikaa voit tehdä tuon saman veivauksen uudestaan.

Vierailija
7/9 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajantuhlausta.

Vierailija
8/9 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan käytä Elisaa uuden liittymän kilpailuttamiseen. Itse sen tein. Sain Telialta ihan hyvän tarjouksen ja jatkan siis asiakkaana. Mutta hitsi mikä soittelurumba alkoikin sitten  Elisan suunnalta kun saivat minun numeron. Jo melkein 10 tyrkyttäjää olen joutunut laittamaan estoon.  Häirinnän tunnusmerkit  jo varmasti täyttyvät.

Vierailija
9/9 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan käytä Elisaa uuden liittymän kilpailuttamiseen. Itse sen tein. Sain Telialta ihan hyvän tarjouksen ja jatkan siis asiakkaana. Mutta hitsi mikä soittelurumba alkoikin sitten  Elisan suunnalta kun saivat minun numeron. Jo melkein 10 tyrkyttäjää olen joutunut laittamaan estoon.  Häirinnän tunnusmerkit  jo varmasti täyttyvät.

Ei mulle tullut mitään puheluita. Olin myös Telian asiakas, otin Elisan ständimyyjältä vaihtotarjouksen ja vähän siinä jo kävi myyjällekin ilmi, että saatan jäädä Telialle, jos tekevät sopivan vastatarjouksen. Näin kävikin eikä Elisalta kuulunut hissaustakaan.

Saattaa olla kyllä, että on Elisalle puhelinmyyntikielto vielä voimassa, koska olen heidän nettiasiakkaansa ja tosiaan ovat hirveitä soittelijoita, siis jorpottavat kaikenlaista turhaa siitä nettiliittymän toimivuudesta yms ennen kuin alkavat mitään myymään. Tuollaisen kiellon voi tehdä heidän asiakaspalveluunsa ja on kolme vuotta voimassa kerrallaan.