Surkea tekosyysi olla muuttamatta maalle?
Kommentit (189)
Eläpä minua osoittele, muutin jo! Muutto kyllä viivästyi parilla vuodella, kun ensimmäisellä aikomuksella löysinkin yllättäen uuden miesystävän kaupungista ja jämähdin sinne. Mies ei kyllä ollut ns. mistään kotoisin, joten ehkäpä hän oli se surkea tekosyy jäädä sinne. Heti kun meni sukset ristiin, laitoin työ- ja asuntohakemuksen vetämään ja pääsin muuttamaan neljän kuukauden sisällä. :) Piti kyllä elää vähän eristyksissä se loppuaika kaupungissa, ettei taas joku miehen urvelo kävelisi vastaan ja kävisi tekosyystä...
Sain myytyä sukurasitteen v 2000. Ei enää ikinä mitään kiinteää omaisuutta sinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin pk-seudulta lappiin muutama vuosi sitten, mulla on kuntosalille 200m, golfkentälle ja laskettelurinteeseen 15 minsaa, löytyy hyviä ruokapaikkoja ja muutama kiva kahvila. En ole jäänyt paitsi mistään
Niin, jos nämä ovat ne asiat mitä haluat elämässäsi tehdä niin tuohan on nappivalinta juuri sinulle.
Jos kiinnostaa käydä pari kertaa kuukaudessa klassisen musiikin konsertissa niin tilanne on täysin erilainen.
Miksei maalta pääsisi konserttiin? Ei meitä tänne ole mitenkään eristetty, kaikenlaisia kulkuvälineitä on.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään asua akateemisten ihmisten keskuudessa. Arvostan sitä, ettei naapurini ole autoja rassaava juoppo. Asuinalueellani lapset ja nuoret panostavat kouluun ja käyttäytyvät hyvin. Sanokaa vaikka snobiksi, mutta en kertakaikkiaan jaksaisi asia maalaisten keskuudessa ja kuunnella heidän juttujaan.
Maalla nimenomaan asuu enenevässä määrin akateemisia, koska korkeasti koulutetuilla on tyypillisemmin 100% etätyö. Duunarit ne sen sijaan joutuu pysymään kaupungissa lähitöiden takia.
Asun maalla, mutta suunitemana muuttaa pois palvelujen lähelle.
Hyvästi lumityöt !
Kesäisin joku mökki tms olisi kyllä kiva, mutta vakituinen asuminen täällä ei innosta.
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla, mutta suunitemana muuttaa pois palvelujen lähelle.
Hyvästi lumityöt !
Kesäisin joku mökki tms olisi kyllä kiva, mutta vakituinen asuminen täällä ei innosta.
Mä taisin tehdä lumitöitä kerran tänä talvena. Toki jos talosi oli jossain Lapissa niin eri homma varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään asua akateemisten ihmisten keskuudessa. Arvostan sitä, ettei naapurini ole autoja rassaava juoppo. Asuinalueellani lapset ja nuoret panostavat kouluun ja käyttäytyvät hyvin. Sanokaa vaikka snobiksi, mutta en kertakaikkiaan jaksaisi asia maalaisten keskuudessa ja kuunnella heidän juttujaan.
Maalla nimenomaan asuu enenevässä määrin akateemisia, koska korkeasti koulutetuilla on tyypillisemmin 100% etätyö. Duunarit ne sen sijaan joutuu pysymään kaupungissa lähitöiden takia.
Juuri näin. Kun omia naapureita miettii niin tuossa kylätien varrella asuu mm. eläinlääkäri, eläköitynyt rehtori, it-asiantuntija ja tutkija. Ja nämä on vasta ne, jotka tiedän. Toki on muutama duunarikin, mutta se on harvinaisempaa, koska niille ei ole samalla lailla töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kun omia naapureita miettii niin tuossa kylätien varrella asuu mm. eläinlääkäri, eläköitynyt rehtori, it-asiantuntija ja tutkija. Ja nämä on vasta ne, jotka tiedän. Toki on muutama duunarikin, mutta se on harvinaisempaa, koska niille ei ole samalla lailla töitä.
Niin, koska teillä ei ole siellä palveluita niin ei ole töitä duunarillekaan. Ja palveluita ei tule, koska kukaan ei muuta maalle, kun palveluita ei ole. Ei ole kysyntää joten ei ole tarjontaa ja toisinpäin, eikä duunari silloin työllisty.
Eli jos nyt joku eläkeläisrehtori ja kunnan eläinlääkäri siellä vielä asuu, niin en suinkaan leuhkisi asialla vaan olisin huolestunut. Tosiasia kun on, että maaseutu tyhjenee koko ajan.
Ei pääse baariin koska oltava selvin päin autoillessa.
Ei tarvotse tekosyitä. Kaupungissa on ystävät, perhe ja hyvät työmahdollisuudet. Runsas kulttuuri, teatteri, keikka ja museotarjonta. Paljon ravintoloita. Lapsille hyvät opiskelumahdollisuudet.. Lisäksi olen erittäin allerginen itikoille, inhoan jopa mökkeilyä.
Viihdyn erittäin hyvin espoolaisessa paritalossamme, palevelut kävelyetäisyydellä. Ja Helsingin tarjonta slle puolen tunnin matkan päässä.
Mulle saisi maksaa aika helvetisti, että muuttaisin maalle. Siellä ei ole mulle mitään. Miljoona ei riittäisi.
Muutan heti maalle kun saan ostettua jonkun lompakolle sopivan talon, jostain. Ei edes niin väliä mistä. En ole nykyään enää yhtään kaupunki-ihminen, ennen olin sitäkin.
Mulla ei ole ajokorttia. Tykkään merenrannasta. Viihdyn kaupunkien puistoissa. Haluan viikonloppuisin käydä ravintolassa syömässä ja juoda viiniä.
Maaseudulla ei ole mulle kivaa tekemistä. En tykkää hoitaa pihaa ja kävellä samoja seutuja. Olen allerginen; en voisi pitää lemmikkejä.
Ei kaivoa ja tönö lämpiää sähköllä eli tulisi liian kalliiksi.
"Niin, koska teillä ei ole siellä palveluita niin ei ole töitä duunarillekaan. Ja palveluita ei tule, koska kukaan ei muuta maalle, kun palveluita ei ole. Ei ole kysyntää joten ei ole tarjontaa ja toisinpäin, eikä duunari silloin työllisty."
Mitä ihmettä sekoilet? Tietenkin on palveluita. Löytyy kauppa, apteekki, kioski, kuntosali, kirjasto, terveyskeskus, kampaamo, autokorjaamo jne. Pointti oli, että aivan jokaista maailman duunaria nämä eivät tietenkään työllistä, ja siksi tuo väite maaseudun matalasta koulutustasosta on täysin väärä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvotse tekosyitä. Kaupungissa on ystävät, perhe ja hyvät työmahdollisuudet. Runsas kulttuuri, teatteri, keikka ja museotarjonta. Paljon ravintoloita. Lapsille hyvät opiskelumahdollisuudet.. Lisäksi olen erittäin allerginen itikoille, inhoan jopa mökkeilyä.
Viihdyn erittäin hyvin espoolaisessa paritalossamme, palevelut kävelyetäisyydellä. Ja Helsingin tarjonta slle puolen tunnin matkan päässä.
Mulle saisi maksaa aika helvetisti, että muuttaisin maalle. Siellä ei ole mulle mitään. Miljoona ei riittäisi.
Mulle ei riittäisi edes miljardi. Aikani on arvokkaampaa kuin mikään maailman raha ja haluan elää joka hetki hyvää elämää. Maalla ei olisi mulle mitään.
"Niin, koska teillä ei ole siellä palveluita niin ei ole töitä duunarillekaan. Ja palveluita ei tule, koska kukaan ei muuta maalle, kun palveluita ei ole. Ei ole kysyntää joten ei ole tarjontaa ja toisinpäin, eikä duunari silloin työllisty.
Eli jos nyt joku eläkeläisrehtori ja kunnan eläinlääkäri siellä vielä asuu, niin en suinkaan leuhkisi asialla vaan olisin huolestunut. Tosiasia kun on, että maaseutu tyhjenee koko ajan."
Ei tyhjene. Ruuan tuotantoa riittää (jos ette kaupungissa lopeta syömistä) ja kukaan normaali ihminen ei kauan elementtiläävissä ja/tai minitonteilla viihdy. Varakkaammat ja laatua vaativat ei sillipurkeissa viitsi asua.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, koska teillä ei ole siellä palveluita niin ei ole töitä duunarillekaan. Ja palveluita ei tule, koska kukaan ei muuta maalle, kun palveluita ei ole. Ei ole kysyntää joten ei ole tarjontaa ja toisinpäin, eikä duunari silloin työllisty."
Mitä ihmettä sekoilet? Tietenkin on palveluita. Löytyy kauppa, apteekki, kioski, kuntosali, kirjasto, terveyskeskus, kampaamo, autokorjaamo jne. Pointti oli, että aivan jokaista maailman duunaria nämä eivät tietenkään työllistä, ja siksi tuo väite maaseudun matalasta koulutustasosta on täysin väärä.
Eikä jokainen maailman akateeminen voi tehdä työtään etänä, joten sun kommentti ei todistanut minkään puolesta mitään.
Voi näitä, muutin kokonaan Suomesta pois Suomesta 9v sitten, eikä takas saa mikään. Täällä jengi väittelee Suomen "kaupungeista" ja pöndestä. Maailman tylsin maa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo ei ole maaseutua./eri
Idea onkin että siellä kaupassa ei ravata joka päivä niinkuin mikäkin teinilauma vaan tyypillisesti kerran viikossa, jotkut jopa kerran kuussa, jolloin siihen reissuun saakin kulua aikaa. Ihmeellistä että tällainenkin pitää jollekin selittää.