Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkea tekosyysi olla muuttamatta maalle?

Vierailija
28.03.2025 |

Täällä on kaikki paremmin! 

Kommentit (189)

Vierailija
61/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämisen laatu. En haluaisi viettää suurta osaa elämästäni autossa. Pidän myös kaupungin palveluista.

Siinäpä ne päällimmäiset.

Minä asun maalla ja vietän autossa ehkä tunnin viikossa kun tehdään isompi kauppareissu. Käsittääkseni se on vähemmän kuin monella kaupunkiautoilijalla. 

Tosiaan, maaltahan pitää lähteä, tai ainakin osa lähtee, johonkin lähikaupunkiin ostosreissulle, kun ei siellä maalla kerran ole riittävää tarjontaa. 😂 Että se siitä maaseudun paremmuudesta.

Olen eri jolle vastasit. Kerran viikossa ostosreissun tekeminen on minulle ainakin ok ja sekin on joskus melkein tervan juomista. En vain ikinä viitsisi käydä useammin kaupassa ym. ostoksia tekemässä ja kuluttamassa aikaani huinimassa jota nykyään shoppailuksi kutsutaan. Asun maaseudulla erittäin mielelläni ja lähikaupunkiin on 12 km matkaa. Asuin kylläkin vuosikymmeniä isossa kaupungissa mutta maaseudulla olen lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt. 

Vierailija
62/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten koulu. Muutan sitten maalle, kun ei tarvitse enää lasten takia asua kaupungissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin pk-seudulta lappiin muutama vuosi sitten, mulla on kuntosalille 200m, golfkentälle ja laskettelurinteeseen 15 minsaa, löytyy hyviä ruokapaikkoja ja muutama kiva kahvila. En ole jäänyt paitsi mistään

Niin, jos nämä ovat ne asiat mitä haluat elämässäsi tehdä niin tuohan on nappivalinta juuri sinulle.

Jos kiinnostaa käydä pari kertaa kuukaudessa klassisen musiikin konsertissa niin tilanne on täysin erilainen.

Vierailija
64/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki, terveysasema, keskussairaala, kauppa, kirjasto ym kävelyetäisyydellä. Autottomana helpompaa ja säästää luontoa.

Vierailija
65/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä raitiovaunulla maalle pääsee ja moneen asti se on auki. 

Vierailija
66/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluiden ja infrastruktuurin puute sekä pitkät etäisyydet.

Vain uusavuttomat eivät siellä pärjää.

Joo, ja vain uusavuttomat ei asu maakuopassa ja syö matoja.

Nämä argumentit ovat aivan typeriä.

Miksi vongutte kaupunkilaisia sinne jos teillä on asiat niin hyvin? Nauttikaa siitä. Ei me vonguta teitä kaupunkiin. Miksiköhän?

Vierailija
67/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaan kuolla tylsyyteen välillä kaupungissakin. 😂 Silloin voi esim. lähteä johonkin viheralueelle, kauppaan, tavarataloon, sisustusliiikkeeseen tm. aikaa tappamaan.

Maalla voi asua, jos asuu jonkun kanssa ja on omaa pihaa. Muuten siellä ei ole mitään ajankulua. Pari ruoka- ja vaatekauppaa on, siinäpä se maaseutupitäjän valikoima. Itse olen maalla syntynyt ja kasvanut.

Onko sulla adhd?

Vierailija
68/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämisen laatu. En haluaisi viettää suurta osaa elämästäni autossa. Pidän myös kaupungin palveluista.

Maalla on enemmän Citymarketteja ja Prismoja kuin Helsingin keskustassa, jossa ei ole yhtään.  

Kerro missä maalaispitäjässä on CM tai Prisma. 😏

Sastamala, Nokia, Loimaa, Jämsä.

Vierailija
69/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvakkihuorana taistelen väestönvaihdon ja islamisaation puolesta kaikin keinoin. Valkoiset ihmiset on hävitettävä koko Euroopasta. Kaupungeissa on myös paljon kynnysmatoiksi suostuvia limaisia soijapoikia, jotka tekevät likaista työtä. Tämä kaikki on mahdollista suuremmissa kaupungeissa, joissa rotu- ja maanpetollinen woketus on vielä suosiossa. 

Vierailija
70/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla on enemmän Citymarketteja ja Prismoja kuin Helsingin keskustassa, jossa ei ole yhtään.  

Velipoika asuu maalla. Hänelle lähin suurmarketti on 35km päässä. Tuolla säteellä löytyy kaupungista noin 10 Priseä ja Cittaria.

Vierailija
71/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun maalla ja vietän autossa ehkä tunnin viikossa kun tehdään isompi kauppareissu. Käsittääkseni se on vähemmän kuin monella kaupunkiautoilijalla. 

Tosiaan, maaltahan pitää lähteä, tai ainakin osa lähtee, johonkin lähikaupunkiin ostosreissulle, kun ei siellä maalla kerran ole riittävää tarjontaa. 😂 Että se siitä maaseudun paremmuudesta.

Olen eri jolle vastasit. Kerran viikossa ostosreissun tekeminen on minulle ainakin ok ja sekin on joskus melkein tervan juomista. En vain ikinä viitsisi käydä useammin kaupassa ym. ostoksia tekemässä ja kuluttamassa aikaani huinimassa jota nykyään shoppailuksi kutsutaan. Asun maaseudulla erittäin mielelläni ja lähikaupunkiin on 12 km matkaa. Asuin kylläkin vuosikymmeniä isossa kaupungissa mutta maaseudulla olen lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt.

Miksi te maalaiset oletatte, että kaupunkilaiset viettävät erityisen paljon aikaa kaupoissa?

Johan se on moneen kertaan todettu, että kaupungissa kauppareissu on huomattavasti lyhyempi kuin maalla. Näitä lyhyempiä reissuja saa kukin tehdä niin monta kuin katsoo tarpeelliseksi. Kerta viikossa riittää kaupungissakin, jos ei tuoretta leipää halua. Ja kaiken voi myös helposti tilata kotiovelle, jos ei halua käydä kaupassa ollenkaan.

Vierailija
72/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämisen laatu hyvinkin. Maaseudulla kasvoin, muutin jo teininä pois eikä enää ikinä maalle. Haluan, että lapsillani on mahdollisuus valita kaverit ja harrastukset.

Vierailija
73/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei tiedä kuinka hullu siinä lähimmässä naapurissa asuu ja sittenhän pärjäilet yksiksesi sen kanssa jossain korvessa.

Maalla nimenomaan tunnetaan ne naapuurit. Suurempi riski on, että kaupungissa se naapuri on hullu. Tästä on kokemusta Stadissa kerrostalossa meni 5 vuotta ja hulluja riitti. Keskutan arvoalueella asuttiin.

Onneksi päästtiin pikkukaupunkiin okt-asuntoon ja puoli vuotta ihan korvessa asutaan.

Vierailija
74/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Suomessa 4 vuotta Tampereella, 15 vuotta ulkomailla ja nykyisin teen töitä maaseudulta + työmatkoja esim. ulkomaille.

Ei ole mikään hinku kaupunkiin; tässä maalaiskunnassa on kaikki mitä tarvitsen ja talo sekä tontti (=maatila metsineen) on ihan muuta kuin mitä kaupungissa kylki kyljessä saisi. Ok, tämä on synnyinkotini, joten tunnesiteet on vahvat. En muuta minnekään kuin ehkä 2 kk talvella jonnekin lämpimään.

Vierailija
75/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvakkihuorana taistelen väestönvaihdon ja islamisaation puolesta kaikin keinoin. Valkoiset ihmiset on hävitettävä koko Euroopasta. Kaupungeissa on myös paljon kynnysmatoiksi suostuvia limaisia soijapoikia, jotka tekevät likaista työtä. Tämä kaikki on mahdollista suuremmissa kaupungeissa, joissa rotu- ja maanpetollinen woketus on vielä suosiossa. 

Hienosti tiivistit, miksi en ikinä enää voisi kuvitella asuvani maaseudulla sinun kaltaisten keskuudessa. Pääsitkö edes peruskoulusta läpi?

Vierailija
76/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri jolle vastasit. Kerran viikossa ostosreissun tekeminen on minulle ainakin ok ja sekin on joskus melkein tervan juomista. En vain ikinä viitsisi

Miksi te maalaiset oletatte, että kaupunkilaiset viettävät erityisen paljon aikaa kaupoissa?

Johan se on moneen kertaan todettu, että kaupungissa kauppareissu on huomattavasti lyhyempi kuin maalla. Näitä lyhyempiä reissuja saa kukin tehdä niin monta kuin katsoo tarpeelliseksi. Kerta viikossa riittää kaupungissakin, jos ei tuoretta leipää halua. Ja kaiken voi myös helposti tilata kotiovelle, jos ei halua käydä kaupassa ollenkaan.

No tämä. Tulis mieleenkään itse lähteä millekään ruokaostoksille painavia kasseja raahaamaan. Näppäilen netistä tarvitsemani just sen kerran viikkoon ja se ilmestyy mulle alle tunnissa suoraan oven taakse. Eipä onnistuisi perähelvetissä.

Vierailija
77/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ jota suurelta osin ei voi tehdä etänä. Palveluiden puuttuminen. Matkoihin kuluva aika ja raha.

Olen lapsuuteni ja nuoruuteni asunut maalla.

Vierailija
78/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluiden ja infrastruktuurin puute sekä pitkät etäisyydet.

Vain uusavuttomat eivät siellä pärjää.

Joo, ja vain uusavuttomat ei asu maakuopassa ja syö matoja.

Nämä argumentit ovat aivan typeriä.

Miksi vongutte kaupunkilaisia sinne jos teillä on asiat niin hyvin? Nauttikaa siitä. Ei me vonguta teitä kaupunkiin. Miksiköhän?

Tämä. Jokainen tekee omat ratkaisunsa omilla perusteillaan. Hyvä niin. Täällä kaupungissa on ihan riittävästi ihmisiä muutenkin, ei kaikkien tarvitse tänne muuttaa.

Ihmeellistä maalaisten alemmuudentuntoa. Jos olette tyytyväisinä maalla, olkaa, mutta ei ole mitään tarvetta tuputtaa sitä elämäntapaa muille.

Vierailija
79/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään asua akateemisten ihmisten keskuudessa. Arvostan sitä, ettei naapurini ole autoja rassaava juoppo. Asuinalueellani lapset ja nuoret panostavat kouluun ja käyttäytyvät hyvin. Sanokaa vaikka snobiksi, mutta en kertakaikkiaan jaksaisi asia maalaisten keskuudessa ja kuunnella heidän juttujaan.

Vierailija
80/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin pk-seudulta lappiin muutama vuosi sitten, mulla on kuntosalille 200m, golfkentälle ja laskettelurinteeseen 15 minsaa, löytyy hyviä ruokapaikkoja ja muutama kiva kahvila. En ole jäänyt paitsi mistään

Niin, jos nämä ovat ne asiat mitä haluat elämässäsi tehdä niin tuohan on nappivalinta juuri sinulle.

Jos kiinnostaa käydä pari kertaa kuukaudessa klassisen musiikin konsertissa niin tilanne on täysin erilainen.

Joo, ihmiset on erilaisia ja harrastukset sitä myötä myös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi