Surkea tekosyysi olla muuttamatta maalle?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
"Niin, koska teillä ei ole siellä palveluita niin ei ole töitä duunarillekaan. Ja palveluita ei tule, koska kukaan ei muuta maalle, kun palveluita ei ole. Ei ole kysyntää joten ei ole tarjontaa ja toisinpäin, eikä duunari silloin työllisty.
Eli jos nyt joku eläkeläisrehtori ja kunnan eläinlääkäri siellä vielä asuu, niin en suinkaan leuhkisi asialla vaan olisin huolestunut. Tosiasia kun on, että maaseutu tyhjenee koko ajan."
Ei tyhjene. Ruuan tuotantoa riittää (jos ette kaupungissa lopeta syömistä) ja kukaan normaali ihminen ei kauan elementtiläävissä ja/tai minitonteilla viihdy. Varakkaammat ja laatua vaativat ei sillipurkeissa viitsi asua.
No nyt oli paksu väite. Sä voit ihan tilastoista katsoa missä varakkaimmat asuu.
Vai ei maaseutu tyhjene 😅😂😂 luetko uutisia lainkaan??
Haluan kävellä kahvilaan ja tilata laten. En mennä taksilla jonnekin hikiseen Martan baariin jossa sinua tuijotetaan kuin avaruusoliota koska hiuksesi ovat pinkit.
Haluaisin muuttaa pohjoiseen, käyn siellä joka talvi ja vuosi vuodelta tuntuu että haluaisin viettää siellä pidempiä aikoja. Ongelma onkin että mitä töitä siellä sitten tekisi, myös pitkät ajomatkat ja ajaminen huonolla kelillä stressaa. Paras ratkaisu varmaan olisi jos hommaisi sieltä jonkun pienen mökin kakkosasunnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, koska teillä ei ole siellä palveluita niin ei ole töitä duunarillekaan. Ja palveluita ei tule, koska kukaan ei muuta maalle, kun palveluita ei ole. Ei ole kysyntää joten ei ole tarjontaa ja toisinpäin, eikä duunari silloin työllisty.
Eli jos nyt joku eläkeläisrehtori ja kunnan eläinlääkäri siellä vielä asuu, niin en suinkaan leuhkisi asialla vaan olisin huolestunut. Tosiasia kun on, että maaseutu tyhjenee koko ajan."
Ei tyhjene. Ruuan tuotantoa riittää (jos ette kaupungissa lopeta syömistä) ja kukaan normaali ihminen ei kauan elementtiläävissä ja/tai minitonteilla viihdy. Varakkaammat ja laatua vaativat ei sillipurkeissa viitsi asua.
No nyt oli paksu väite. Sä voit ihan tilastoista katsoa missä varakkaimmat asuu.
Varakkaimmat asuu kaupungeissa isoissa taloissa ja isoilla tonteilla. Kuten maallakin.
Keskituloiset kaupungeissa asuu elementtiläävissä ja/tai minitonteilla. Maalla keskituloisetkin asuvat isoissa taloissa ja isoilla tonteilla, kuten minä. Tonttini on 4 ha (+ metsää paljon enemmän) ja talo kylläkin vain 120 m2, mutta lapset on jo häipyneet, joten tämä on liiankin iso talo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekki, terveysasema, keskussairaala, kauppa, kirjasto ym kävelyetäisyydellä. Autottomana helpompaa ja säästää luontoa.
Minä asun maalla ja nuo kaikki keskussairaalaa lukuun ottamatta ovat kävelyetäisyydellä kirkonkylässä. Autoa ei tule käytettyä kuin satunnaisesti. Pyöräilen ympäri vuoden. En tiedä, miksi niin moni olettaa, että maalla ei ole kerta kaikkiaan mitään. Hyvin harva oikeasti asuu missään täysin tiettömien taipaleiden takana Kainuun korvessa.
Onko sulla siellä maalla myös kirjasto, uimahalli, kuntosaleja, elokuvateatteri, ravintoloita, vaatekauppoja, alko, soitinliike, eläinääkäriasemia, lukuisia partureita ja kampaamoja, kukkakauppoja, kuvataidekoulu, pesula, kuntosaleja musiikkiopistoja, koulut suomen ja ruotsinkielellä, konserttisali ja konsertteja. Nämä kaikki ja vielä paljon muuta mulla on kilometrin säteellä. 2-3 km säteellä löytyy laskettrlurinne ja jäähalli, sekä sisäpelihalli ja tennishalli. 5 km säteellä jo museoita, teatteri ja useita konserttisaleja.
Ja sinne lähimpään sairaalaan 5 minuutin ajomatka - tämä on pelastanut mun ja syntymättömän vauvan henge. Kun istukka irtosi osittain. Niin ja kilometrin säteellä meiltä on 4 ruokakauppaan. Meilahteen 20 minuutia. Joka sekin taisi pelastaa henkeni kun tulehdusarvot olivat 350 ja mut vietiin sine ambulanssilla siitä lähimmästä sairaalasta erikoissairaanhoitoon.
Mä tiedän. Esim Kauniainen, Espoon Westend ovat esimerkiksi listoilla korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaimmat asuu kaupungeissa isoissa taloissa ja is
Mihin noin isoa tonttia tarvitsee? Meillä Espoossa ok-talon tontti 700 neliötä ja ihan sopiva, takapihalla aukeaa puisto ja paikka on rauhallisen päättyvän kadun varrella. Lisäksi on kesämökki meren rannalla ja tontti 8000 neliötä, mutta emme viitsi oleskella siellä kuin kesällä koska talvella siellä ei tee mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekki, terveysasema, keskussairaala, kauppa, kirjasto ym kävelyetäisyydellä. Autottomana helpompaa ja säästää luontoa.
Minä asun maalla ja nuo kaikki keskussairaalaa lukuun ottamatta ovat kävelyetäisyydellä kirkonkylässä. Autoa ei tule käytettyä kuin satunnaisesti. Pyöräilen ympäri vuoden. En tiedä, miksi niin moni olettaa, että maalla ei ole kerta kaikkiaan mitään. Hyvin harva oikeasti asuu missään täysin tiettömien taipaleiden takana Kainuun korvessa.
Onko sulla siellä maalla myös kirjasto, uimahalli, kuntosaleja, elokuvateatteri, ravintoloita, vaatekauppoja, alko, soitinliike, eläinääkäriasemia, lukuisia partureita ja kampaamoja, kukkakauppoja, kuvataidekoulu, pesula, kuntosaleja musiikkiopistoja, koulut suomen ja ruotsinkielellä, konserttisali ja konsertteja.
Nämä kaikki ja vielä paljon muuta mulla on kilometrin säteellä. 2-3 km säteellä löytyy laskettrlurinne ja jäähalli, sekä sisäpelihalli ja tennishalli. 5 km säteellä jo museoita, teatteri ja useita konserttisaleja.
Ja sinne lähimpään sairaalaan 5 minuutin ajomatka - tämä on pelastanut mun ja syntymättömän vauvan henge. Kun istukka irtosi osittain. Niin ja kilometrin säteellä meiltä on 4 ruokakauppaan. Meilahteen 20 minuutia. Joka sekin taisi pelastaa henkeni kun tulehdusarvot olivat 350 ja mut vietiin sine ambulanssilla siitä lähimmästä sairaalasta erikoissairaanhoitoon.
Suurin osa noista löytyy n. 10 000 asukkaan kunnastani. Ei kaikkea, mutta 60 km päästä löytyy loput. Mikä "laskettelurinne" löytyy läheltäsi :DDD?? Jätekasaan tehty?
En halua muuttaa appivanhempien kotiapulaiseksi.
Minä olen ikäni elänyt kaupungissa ja maaseuden hiljaisuus vain ahdistaa, olen tottunut siihen että kuuluu liikenteen melua ja naapureiden ääniä. Jossain kaukana kaikista olisin vain peloissani, maaseutu ja sen rauha ei ole minua varten.
Autottomana liikkuminen olisi myös hankalaa ja en osaa korjata mitään, en edes tiedä mitä talon ylläpito vaatii, aina on talkkari tai huoltofirma hoitanut tämmöiset asiat.
Eikö se ole vain hyvä että on erilaisia ympäristojä ja asumismuotoja mistä valita? Kaupunki on minulle se oikea paikka, joillekin se on erämökki kaukana kaikesta, toivottavasti jokainen saisi asua juuri siellä missä on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siellä maalla myös kirjasto, uimahalli, kuntosaleja, elokuvateatteri, ravintoloita, vaatekauppoja, alko, soitinliike, eläinääkäriasemia, lukuisia partureita ja kampaamoja, kukkakauppoja, kuvataidekoulu, pesula, kuntosaleja musiikkiopistoja, koulut suomen ja ruotsinkielellä, konse
Kauniaisten ja Nuuksion ja Serenan laskettelurinteet ovat ihan luonnonmäkiä eikä jätekasoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siellä maalla myös kirjasto, uimahalli, kuntosaleja, elokuvateatteri, ravintoloita, vaatekauppoja, alko, soitinliike, eläinääkäriasemia, lukuisia partureita ja kampaamoja, kukkakauppoja, kuvataidekoulu, pesula, kuntosaleja musiikkiopistoja, koulut suomen ja ruotsinkielellä, konse
Kauniaisissa on lasketturinne. Ihan aito sellainen. Jossa on myös yksi Suomen parhaita hiihtokouluja. Ei toki vastaa mitään isoja hiihtokeskuksia, mutta aloittelijoille oikein hyvä. Samasta paikkaa löytyy kesäisin kuntoportaat. Kaupungeisa voi löytyä vaikka mitä!
Ihanaa asua kaupungin, palveluiden ja tapahtumien lähellä. Helppo mennä joka paikkaan ja milloin vain
Inhoan maaseutua ja rakastan merta. Kävelen viidessä minuutissa Helsingin eteläisessä kantakaupungissa merenrantaan ja kaikki palvelut ovat vieressä. Merellä ei ole itikoita eikä siitepölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniaisten ja Nuuksion ja Serenan laskettelurinteet ovat ihan luonnonmäkiä eikä jätekasoja.
Korjataan: minimäkiä.
Vaimolla on vaikea ja harvinainen sairaus ja meidän on asuttava lähellä yliopistollista sairaalaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjataan: minimäkiä.
Maaseudun, muun kuin Lapin ja Kainuun, laskettelurinteet ovat kanssa minikokoisia.
On paremmin juu. Lapset vaatii kyytiä harrastuksiin ja kavereille,koska julkista liikenettä ei ole. Vessanpaperin tai maidon unohtaminen kauppareisulla ei ole pikku juttu,koska kauppaan on 14km. Sienestäjät ja marjastajat tunkee pihapiiriin pällistelemään.