Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkea tekosyysi olla muuttamatta maalle?

Vierailija
28.03.2025 |

Täällä on kaikki paremmin! 

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkea tekosyysi olla muuttamatta maalle? Täällä on kaikki paremmin! 

Mistä tiedät, jos et ole koskaan edes asunut kaupungissa?

Missä sanottiin etten ole asunut kaupungissa? Asuin pk-seudulla 20 vuotta. Ap

Eli missä kaupungissa tarkalleen ottaen? Kyllä minäkin Vantaalta muuttaisin hyvin nopeasti minne tahansa.

Vierailija
22/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi?

Olen asiantuntijatehtävissä, tarkemmin en kuvaile. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla olisi helpompi kasvattaa kukkaa. Riittääkö se syyksi muuttaa maalle? On niin vaikea kysymys etten osaa nyt antaa vastausta. 

Käytön vaikutukset aivotoimintaan.

Vierailija
24/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta, tämä kaupunkilähiö menee ihan maaseudusta. Oikein luonnonläheinen paikka jossa näkee paljon erilaisia eläimiä ja järvikin ihan tuossa lähellä

Vierailija
25/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämisen laatu. En haluaisi viettää suurta osaa elämästäni autossa. Pidän myös kaupungin palveluista.

Siinäpä ne päällimmäiset.

Minä asun maalla ja vietän autossa ehkä tunnin viikossa kun tehdään isompi kauppareissu. Käsittääkseni se on vähemmän kuin monella kaupunkiautoilijalla. 

Tosiaan, maaltahan pitää lähteä, tai ainakin osa lähtee, johonkin lähikaupunkiin ostosreissulle, kun ei siellä maalla kerran ole riittävää tarjontaa. 😂 Että se siitä maaseudun paremmuudesta.

Vierailija
26/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut suurimman osan elämästäni maalla, eri paikoissa. Kiva siellä on poiketa harrastelemassa mutta tässä pikkukaupungin laidalla on mukava ja huoleton olla. Kävelymatkan etäisyydellä on kaikki tarvittava. Myös marja- ja sienimetsät on lähellä.

Vierailija
27/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämisen laatu. En haluaisi viettää suurta osaa elämästäni autossa. Pidän myös kaupungin palveluista.

Minä asun maalla ja vietän autossa ehkä tunnin viikossa kun tehdään isompi kauppareissu. Käsittääkseni se on vähemmän kuin monella kaupunkiautoilijalla. 

Voi olla. Ei kuitenkaan vähemmän kuin minulla.

Vierailija
28/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla on enemmän Citymarketteja ja Prismoja kuin Helsingin keskustassa, jossa ei ole yhtään.  

Vierailija
29/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli missä kaupungissa tarkalleen ottaen? Kyllä minäkin Vantaalta muuttaisin hyvin nopeasti minne tahansa.

Hohhoijaa. Eli haluat nyt koko elämäkerran kun kuvittelet että se jotenkin vaikuttaa asiaan? Olen asunut Helsingissä, Espoossa ja lisäksi Keski-Euroopassa useamman vuoden. Mitäs ajattelit seuraavaksi vätkyttää? Ap

Vierailija
30/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdenkymmenen vuoden kaupungissa (vaiko vain pääkaupunkiseudulla?) asumisen jälkeen sitten polleana väität, että muilla on pelkkiä tekosyitä olla muuttamatta maalle? 😂 Mikähän se oma tekosyysi oli 20 vuotta?

Vierailija
31/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla on enemmän Citymarketteja ja Prismoja kuin Helsingin keskustassa, jossa ei ole yhtään.  

Kerro missä maalaispitäjässä on CM tai Prisma. 😏

Vierailija
32/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo täällä

Vierailija
33/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä sitten plussa vai miinus?

Joo, voi olla noita marketteja, mutta eipä maalla sitten ole paljonkaan muita liikkeitä. Helsingin keskustassa on myös paljon muita kauppoja.

Ja jos haluaa isoon automarkettiin niin ajaa vartissa Espooseen.

Vierailija
34/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupunkilainen. Helsingissä on kaikki mitä tarvitsen, mm. syöpähoito. Miksi vtussa muuttaisin YKSIN jonnekin hevonperseeseen missä ei ole mitään?

Vierailija
35/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, maaltahan pitää lähteä, tai ainakin osa lähtee, johonkin lähikaupunkiin ostosreissulle, kun ei siellä maalla kerran ole riittävää tarjontaa. 😂 Että se siitä maaseudun paremmuudesta.

Miten niin? Minusta tämä on nimenomaan erinomainen asia. Netti toimii täällä maallakin, ja aika paljon ostetaan sen kautta kotiinkuljetuksella tai kirkonkylän pakettiautomaattiin. Ruokaostokset tehdään kerralla. En ymmärrä, miksi jotkut haluavat viettää aikaa ruokakaupassa suunnilleen joka päivä. Ylipäätään elämä maalla on vähemmän kulutuskeskeistä, rahaa säästyy ihan mielettömästi kun ei harrasta shoppailua. Olen sijoittanut, ja näillä näkymin pystyn jäämään työelämästä viisikymppisenä. 

Vierailija
36/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä sitten plussa vai miinus?

Joo, voi olla noita marketteja, mutta eipä maalla sitten ole paljonkaan muita liikkeitä. Helsingin keskustassa on myös paljon muita kauppoja.

Ja jos haluaa isoon automarkettiin niin ajaa vartissa Espooseen.

Asun Helsingin keskustassa ja käytän vain lähikauppoja. En tarvitse edes autoa, kun kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä.

Vierailija
37/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on mukavaa. Pihapuuhastelua ja harrasteautoja, rantasaunaa sun muuta. Lisäksi sähköautolla nykyään halpaa käydä kaupungissa vaikka päivittäin.

Vierailija
38/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat talot ja tieto taantumisesta. Olen sellainen tyypillinen nainen että haluan vaa hoivailla kaikkea ja joku metsän tai metsän eläinten lahtaaminen rahasta, jotta saa kivan asunnon, ei vaan sovi luonteeseeni. Olen siis siellä, missä kehitys kehittyy ja saan hoivailla rauhassa.

Vierailija
39/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro missä maalaispitäjässä on CM tai Prisma. 😏

Määrittele maalaispitäjä. Minä asun Hämeenlinnan liitoskunnassa maaseuduksi määriteltävällä alueella ja sekä Prisma että Citymarket ovat 25 minuutin ajomatkan päässä. Veikkaan että vastaava tilanne on siellä sun täällä ympäri suomea. - eri

Vierailija
40/189 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään ole kaikki paremmin kuin jossain muualla. Aina löytyy jotain negatiivista ja jotain positiivista. Ja sitten siihen päälle se, mistä nyt sattuu tykkäämään. Eri elämäntilainteissakin saattaa jossain olla paremmin kuin toisaalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme