Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien hinta-laatusuhde

Vierailija
28.03.2025 |

Kiinnostelis kuulla kokemuksia eri firmojen linsseistä, varsinkin jos näkö on sen verran huono, että tarvii vähän peruslinssiä enemmän ominaisuuksia, eli hajataitto/ohennukset/monitehot. Voiko halvalla saada hyvää ja luotettavaa laatua tyytyväisyystakuulla? Omat lasit maksanu yhdestä isosta puljusta aina sen 1600 euroa parin vuoden välein (ja kyllä, tarjoushinta jo tämäkin, eli esim linssit puoleen hintaan).  Tihkasee näillä perusduunarin tuloilla kohtuuttomasti. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ 

Vierailija
2/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin alesta 2 teholasit tummuvilla linsseillä,maksoi 399e. En ihan kalliimmasta päästä ottanu, enkä halvimmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spekseiversiltä olen lasini ostanut. Sen 300 euroa tekee kahdet lasit. Linsseihin ohennukset ja suojapinnoite. Pokat ei halvimpia, vaan ne, joissa sangat on joustolla. Likinäköinen olen, joten kaikkein ohuimpia pokia en voi ottaa linssipaksuuden takia. Yleensä 3-5 vuoden välein käyn uusimassa. Vanhat lasit sitten käytän esim. pihahommissa.

Vierailija
4/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla kyllä kalliit lasit. Mullakin on nuo kaikki ominaisuudet ja tonnin luokkaa on kahdet edelliset lasit maksaneet. Vahvuudetkin on lähes -10 eli ei noita laseja saa edes varastosta vaan tilataan ulkomailta tarpeen mukaan. Onko sulla sitten kalliit kehyksetkin?

Kannattaa hyödyntää tarjouksia. Usein ei kuulu noilla ominaisuuksilla kaikki tarjoukset, mutta 2 linssiä yhden hinnalla on jo hyvä. 

Vierailija
5/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla kyllä kalliit lasit. Mullakin on nuo kaikki ominaisuudet ja tonnin luokkaa on kahdet edelliset lasit maksaneet. Vahvuudetkin on lähes -10 eli ei noita laseja saa edes varastosta vaan tilataan ulkomailta tarpeen mukaan. Onko sulla sitten kalliit kehyksetkin?

Kannattaa hyödyntää tarjouksia. Usein ei kuulu noilla ominaisuuksilla kaikki tarjoukset, mutta 2 linssiä yhden hinnalla on jo hyvä. 

Mistä liikkeestä?

Vierailija
6/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissenin linssit taitaa olla edullisimmat. Ei kannata pokista katsoa kuin että ne istuu hyvin naamaan. Desigpokat ovat pelkkää rahastusta.

Vierailija
8/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa silmälasit luotettavalta myyjältä, että on takuu voimassa. Itse olen ostanut Silmäasemalta ja nopeasti on saanut korjaukset, jos tarvetta tullut. Kalliisiin linsseihin kannattaa ottaa titaanikehys, joka on kestävin materiaali. Aika paljon säästää, jos käyttää tarjouksia kuten "toiset lasit -50% tai linssit puoleen hintaan".

Vierailija
9/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa temusta, lasit saman laatuiset kuin Suomessa mutta hinta 10 kertaa edullisempi.

Vierailija
10/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Hoyan linssejä, jotka hionnan ja muun käsittelyn jälkeen maksavat tietysti vähän enemmän liikkeessä kuin liikkeessä. Valitsen myös kehykset istuvuuden mukaan, joka voi joskus vaatia etsimistä ja niissäkin on aina hintalappu sen mukaan onko hyvä suunnittelija kyseessä

Kokeilen nyt myös Instrun AllInclusive- vuokrausta, josta maksan joka kuukausi alle satasen kuussa kaksi vuotta  kolmista laseista (riippuen linsseistä ja kehyksistä), mikä pitää sisällään muitakin Instrun palveluja. Tutustun siihen vasta nyt, mutta ainakin plussaa on se että voin jo vuoden vuokraamisen jälkeen vaihtaa uusiin kehyksiin,

Tykkään käyttää useampia silmälaseja vaatteiden ja tekemisten mukaan, niin sopii mulle.

Vierailija
11/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasibisnes on hirmu hyvä bisnes, kuten myymälöiden nykyisestä runsaudestakin voi päätellä. Linssiparin maahantuontihinta on tullin tilastoissa muutaman euron. Toki niitä kuulemma Suomessa sitten muokataan.

Vierailija
12/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viiden vuoden ajan olen tilannut kaikki silmälasini Lenswaylta. Tilasin ensin muutaman kympin lasit ihan kokeeksi, mutta koska ne olivat edullisuuden lisäksi tosi laadukkaat, he saivat minusta itselleen todella tyytyväisen asiakkaan. 

Vierailija
13/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spekseiversiltä olen lasini ostanut. Sen 300 euroa tekee kahdet lasit. Linsseihin ohennukset ja suojapinnoite. Pokat ei halvimpia, vaan ne, joissa sangat on joustolla. Likinäköinen olen, joten kaikkein ohuimpia pokia en voi ottaa linssipaksuuden takia. Yleensä 3-5 vuoden välein käyn uusimassa. Vanhat lasit sitten käytän esim. pihahommissa.

turhaa säästöä, ei halvalla saa hyvää, kaveri joutui pulaan, huonot ja joutui käymään oikealla optikolla

jos ei ole suurta vikaaa niin ok

Vierailija
14/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen viiden vuoden ajan olen tilannut kaikki silmälasini Lenswaylta. Tilasin ensin muutaman kympin lasit ihan kokeeksi, mutta koska ne olivat edullisuuden lisäksi tosi laadukkaat, he saivat minusta itselleen todella tyytyväisen asiakkaan. 

Jatkan vielä, että ohennetut hajataitteisuuslasit pinnoitteilla taisivat olla 100-150 euron väliltä. 

Vierailija
15/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn ketjuihin kuulumattomalla optikolla. Hyvä hinta-laatu suhde.

AP on maksanut aivan liikaa!

Vierailija
16/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä olisi hyvä aina kertoa, että MINKÄ VAHVUISET ne linssit on ja mitä ominaisuuksia on lisöksi. Koska minun moniteholinssini noin -1 vahvuuksilla ja kaikilla mahdollisilla pinnoitteilla ja ohennuksillajoits varten linssiä pitää ensin paksuntaa maksavat kolmanneksen siitä mitä mieheni yksitehoiset -8 linssit.

Vierailija
17/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 30v on tullut laseja käytettyjä, ja kokeiltua halpoja ja kalliita. Halvat ovat melkeinpä aina olleet huonot ja yhdet sellaiset palautinkin kun eivät vaan tuntuneet hyvältä. Minulla on miinusta ja hajataittoa, yksitehot. Siinä 400-800 on lasit aina maksaneet ja siihen hintaan olen saanut hyvät. Joku sanoi että merkkipokista ei kannata maksaa, mutta kyllä ne vaan useimmin näyttää paremmalta ja istuukin paremmin. Eli oma kokemus on että rahalla saa laatua.

Vierailija
18/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasibisnes Suomessa on laillinen ryöstö. Ihme, että siihen ei ole puututtu mitenkään.

Itselläni sama juttu, on likinäköä, ikänäköä ja hajataittoa. Viimeisen näöntarkastuksen ja kivijalkaliikkeissä tehdyn hintavertailun jälkeen käännyin netin puoleen. Tilasin progressiiviset linssit kaikilla mahdollisilla herkuilla (oman reseptin mukaan) ulkomailta suoraan, koska sieltähän ne lasit muutenkin tulee. Tilasin toiset lasit smartbuyglassessilta ja toiset Lenswaylta. Molemmat hintalaatusuhteelta ok ja kahdet lasit alle 400 eurolla. Suosittelen.

Vierailija
19/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turhaa säästöä, ei halvalla saa hyvää, kaveri joutui pulaan, huonot ja joutui käymään oikealla optikolla

jos ei ole suurta vikaaa niin ok

No kerro nyt mikä näissä minun laseissa on vikana.

Vierailija
20/47 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä -6 yksitehot, ei hajataittoa. 3x ohennettu/paras pinnoite jne 700e. 

valitsen kehykset mitkä sopii itselle päähän ja tuntuu mukavilta. Käytän kuitenkin silmälaseja 24/7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme