Silmälasien hinta-laatusuhde
Kiinnostelis kuulla kokemuksia eri firmojen linsseistä, varsinkin jos näkö on sen verran huono, että tarvii vähän peruslinssiä enemmän ominaisuuksia, eli hajataitto/ohennukset/monitehot. Voiko halvalla saada hyvää ja luotettavaa laatua tyytyväisyystakuulla? Omat lasit maksanu yhdestä isosta puljusta aina sen 1600 euroa parin vuoden välein (ja kyllä, tarjoushinta jo tämäkin, eli esim linssit puoleen hintaan). Tihkasee näillä perusduunarin tuloilla kohtuuttomasti.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Hammas- ja silmälääkärit pitäisi kuulua näillä veroilla perusterveydenhoitoon ja hinta suomalaiselle sen mukainen. Useissa Euroopan maissa näin onkin. Suomi on tässäkin kallein maa - suomalaisille. Toki tulijat saavat ilmaiseksi niin hammashoidon kuin silmälasit. Ja suomalaiset maksavat mukisematta ja ihmettelevät kun veroeurot eivät enää riitä mihinkään.
Vähän ohi aiheen, mutta kaiken lisäksi "tulijat" jättävät varatut hammashoitoajat käyttämättä, eivät peruuta niitä. Siinä sitten kallispalkkaiset hammaslääkäri ja -hoitaja istuvat tyhjän panttina ja me veronmaksajat maksamme viulut. Samaan aikaan meille tarjotaan aikoja puolen vuoden päähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasibisnes Suomessa on laillinen ryöstö. Ihme, että siihen ei ole puututtu mitenkään.
Itselläni sama juttu, on likinäköä, ikänäköä ja hajataittoa. Viimeisen näöntarkastuksen ja kivijalkaliikkeissä tehdyn hintavertailun jälkeen käännyin netin puoleen. Tilasin progressiiviset linssit kaikilla mahdollisilla herkuilla (oman reseptin mukaan) ulkomailta suoraan, koska sieltähän ne lasit muutenkin tulee. Tilasin toiset lasit smartbuyglassessilta ja toiset Lenswaylta. Molemmat hintalaatusuhteelta ok ja kahdet lasit alle 400 eurolla. Suosittelen.
Noissa nettikaupoissa on vaan se ongelma, että mitäs sitten, jos ne lasit ei toimikaan? Liikkeestä saa takuun.
Ainakin Lenswaylle saa palauttaa, ellei ole jostain syystä tyytyväinen. Olen tilannut sieltä ehkä kymmenet lasit kaikkiin mahdollisiin käyttöt
Entä sellainen yksinkertainen asia kuin istuvuus? Olen kaikkien uusien lasien kanssa joutunut käymään liikkeessä pyytämässä nenätyynyjen asennon säätöä. Itse en osaa sellaista tehdä.
Jos useammat silmälasit niin kannattaa vanhoihin kehyksiin uusia linssit. Siinä säästää heti 200-300€ ja 2v vanhat kehykset on normaalikäytössä uudenveroiset. Itse teen aina näin koska en elä muodin mukana ja kun kerta olen mieleiset pokat löytänyt niin en niistä luovu.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viimeiksi korona aikaan uudet kaksiteholasit. Maksoi jotain 700 euroa tummennuksineen. Kolmen vuoden jälkeen linssin reuna nousi kehyksestä, kävin liikkeessä, mutta levitteli vaan käsiään, linssi liian iso, ei ole heidän ongelma.Näen laseilla hyvin, mutta aina oltava mukana varalasit koska linssi voi irrota. Nää on ekat lasit Silmä.-asemalta ja tämän jälkeen ostan mieluimmin Nisseniltä, josta aikasemminkin.
Käy jossain yksityisellä optikolla niin laittaa linssin paikalleen. Sen saa kyllä itsekin laitettua kun ruuveja avaa mutta viestisi perusteella tarvitset apua silmälasien kanssa.
Ketjussa ei ole vielä kukaan maininnut yhtä tärkeää asiaa. Kilpailuta aina silmälasiliikkeet. Isommassa kaupungissa aika helppo käydä silmälasireseptin kanssa kolmessa eri puljussa ja pyytää tarjous. Siinä voi olla usean satasen ero!
6,95€ Prismasta, mustat huomiota herättämättömät sangat, +2,5 sopiva yleislaseiksi ja +3,0 lukulaseiksi.
Kestävät puolesta vuodesta vuoteen, jos ei päälle istu tai esim. nuku lasit päässä että tulee vääntöä.
Ostin viimeiksi korona aikaan uudet kaksiteholasit. Maksoi jotain 700 euroa tummennuksineen. Kolmen vuoden jälkeen linssin reuna nousi kehyksestä, kävin liikkeessä, mutta levitteli vaan käsiään, linssi liian iso, ei ole heidän ongelma.Näen laseilla hyvin, mutta aina oltava mukana varalasit koska linssi voi irrota. Nää on ekat lasit Silmä.-asemalta ja tämän jälkeen ostan mieluimmin Nisseniltä, josta aikasemminkin.