Mies ei tee mitään lapsen suhteen eikä hoida mitään lapsen asioita
Vaikka olisi kotona, niin ei huolehdi yhtään mistään lapseen liittyvistä asioista. Ei huolehdi lapsen pyykkejä, ei varmista että reppu on aamuksi pakattuna, ei kysy onko läksyt tehty tai auta niissä, ei huolehdi lapselle päivällistä eikä iltapalaa, ei nukkumaan menoa, ei pesuja, ei lue iltasatua, ei tee yhtään mitään. Eikä ole koskaan huolehtinut (lapsi on nyt ekalla). Aina välillä pakotan, ja silloin tekee tahallaan niin huonosti, että lapsi hermostuu, tai jättää puolet tekemättä, ja tällöin joudun itse paikkailemaan niin paljon, että että helpompi olisi ollut hoitaa koko asia kokonaan itse. Viettää kyllä aikaa lapsen kanssa, mutta ainoastaan leikkien, pelaten ja telkkaria katsoen. Kaikki tarpeellinen ja vähänkin vastuullinen jää yksin minulle. Mikään keskustelu ei johda kuin miehen loukkaantumiseen siitä, että minä kuulemma arvostelen hänen isyyttä ja sitten hän suuttuu. Muissa elämän asioissa on hyvinkin vastuullinen, mutta mikä tässä on, että vanhemmuus jää aina yksin minulle. Mies vieläpä halusi lasta enemmän kuin minä, mutta nyt ei osallistu edes pakotettuna mihinkään. Pettymykseni häntä kohtaan on suuri, ja lapsikin pitää häntä lähinnä jonain kaverina. Teenkö väärin, jos eroan tämän asian takia?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Leikkiminen ja pelailukin on osa vanhemmuutta.
pieni osa, keskeisin on sen lapsen perushoito
Olen ns äitipuoli ja mieheni on samanlainen. Tuo NS tulee siitä, että en ota mitään vastuuta miehen lapsista. Vannotin tämän yhteenmuuton yhteydessä, että minä teen silloin omiani. Mies sanoi, että sopii, kyllä hän kantaa vastuun.
lapset tulevat joka toinen viikonloppu, aina ei silloinkaan, mutta vuoteen ei ole lakanoita vaihdettu. Ehkä yhden kerran lapsi on imuroinut huoneensa, siis itse. Mitä lie nurkissa elää. Verhot on repeytyneet osin alas, eikä kukaan ole niitä korjannut. Viikonloput lapsi istuu pääosin yksin omassa huoneessa, isä ei paljoa hänen kanssaan tee. Jos minua ei olisi, niin varmaan mäkkärissä syötäisiin koko viikonloppu.
Eli: jos eroat, niin joudut antamaan lapsen isälle, jolloin isä ei tee mitään.
Jos nyt edes yksi nainen tajuaisi että netistä ei tilata uutta iskää omien vaatimuslistojen rastiruutuun-periaatteella. Sieltä voi tulla vielä huonompi mies perheenpääksi kunhan alkuhuuma on likaisina astioina lavuaarissa ja roskis haisee allaskaapissa. Joten tiput matalammalta jos nyt ihan oikeasti alat kouluttaa miestäsi hoitamaan noita tehtäviä.
Ja miksi "pakotat" miestäsi kun pitäisikö neuvotella näistä vastuun jaoista ihan aikuisten tavalla?
Mies ei toimi oikein, tottakai se on näin.
Mies haluaa vaan rusinat pullasta, eroa niin joutuu joka toinen viikko huolehtimaankin lapsestaan. Äijä on ääliö