Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex painostaa minua töihin elatusmaksujen vuoksi

Vierailija
27.03.2025 |

Olen tilanteessa, jossa huolehdin lapsesta kotona, sillä en haluaisi vielä laittaa häntä päivähoitoon, koska hän on pieni (alle 3-v). Erosimme lapsen isän kanssa hänen ollessaan vastasyntynyt ja olen yrittänyt parhaani mukaan tukea isän ja lapsen tapaamisia, kuitenkin lapsentahtisesti. Koska minulla on hyvä koulutus ja aika korkea palkka (suurempi kuin hänellä) sitten kun palaan työelämään, sovimme erotessamme, ettei hänen tarvitse maksaa elatusmaksua. Siihen saakka kuitenkin toivoisin, että hän auttaisi meitä maksamalla elatusmaksun (minimi), koska tulomme ovat todella pienet tällä hetkellä. Minulla ei siis ole tällä hetkellä työpaikkaa, mutta lääkärin koulutuksella uskon saavani töitä aika pian sitten, kun alan niitä hakemaan.

Nyt hän on kuitenkin alkanut painostaa minua palaamaan töihin vetoamalla siihen, että olisi lapsen etu mennä päivähoitoon, ja itse mietin, että haluaako hän vain päästä elatusmaksuista eroon. Minua suututtaa hänen itsekkyytensä, kun itse aika paljon joustan hänen eteensä. Haluaisin kuulla teidän muiden mielipiteet ja ehkä pönkitystä ajatukselle, että olisi lapsen edun mukaista huolehtia hänestä kotona kolmeen ikävuoteen asti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vie päivähoitoon. Ovat useimmat ihan hirveitä paikkoja. Oikeasti paljon parempi kotona vielä!

Mutta tosiaan, entäs osa-aikaisesti töihin ja isä hoitaa lasta osansa?

Isä ei ole kiireiltään juuri tavannut lasta kuin viikonloppuisin satunnaisesti, niin en haluaisi lasta laittaa hänelle nyt yhtäkkiä pitkiksi ajoiksi, enkä usko, että hän sitä haluaisikaan. Ei hän ole itse tarjoutunut hoitamaan lasta, ja ne ansionmenetykset, mitkä hänelle siitä aiheutuisivat, olisivat huomattavasti suuremmat kuin minimielarit

ap

Tällaisen ilmoille heittäminen ehkä hillitsisi isukin puheita lapsen päivähoitoon dumppaamisesta... Hän vaikuttaa itsekkäältä ja pihiltä, vaikka on saanut sinulta ihan älyttömän hyvän diilin elatusmaksui

Kiitos

ap

Vierailija
22/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vie päivähoitoon. Ovat useimmat ihan hirveitä paikkoja. Oikeasti paljon parempi kotona vielä!

Isä ei ole kiireiltään juuri tavannut lasta kuin viikonloppuisin satunnaisesti, niin en haluaisi lasta laittaa hänelle nyt yhtäkkiä pitkiksi ajoiksi, enkä usko, että hän sitä haluaisikaan. Ei hän ole itse tarjoutunut hoitamaan lasta, ja ne ansionmenetykset, mitkä hänelle siitä aiheutuisivat, olisivat huomattavasti suuremmat kuin minimielarit

ap

Onko hän töissä 7 pv viikossa? Mitä ansionmenetystä siitä tulee, jos vapaapäivänään hoitaa lastaan?

Jos isä hoitaisi lastaan vaikka lauantaisin 12h, voisit heittää keikkaa ja tienata moninkertaisesti elareiden verran. En sano, etteikö isä voisi lisäksi maksaa elaritkin kunnes menet kokopäivätöihin, eipä olis niin tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäripula on kamala! Lääkäripula on kamala! Eikun. 

Vierailija
24/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan aikaa sitten meni näin: 

Elatustarve vaikka 1000€ 2 lasta. 

Lähin tuloihin lisätään lapsilisä ilman yh korotusta. 

Tuloista vähennetään pakolliset asumiskulut ja työmatkakulut halvimman mukaan ja sitten 1000€ jaetaan tulojen suhteessa? 

Vierailija
25/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko hän töissä 7 pv viikossa? Mitä ansionmenetystä siitä tulee, jos vapaapäivänään hoitaa lastaan?

Jos isä hoitaisi lastaan vaikka lauantaisin 12h, voisit heittää keikkaa ja tienata moninkertai

Tässä säkin lähestyt asiaa rahan tienaamisen näkökulmasta. Kyllä, mä voisin ehkä mennä tienaamaan rahaa, mutta se ei ole mulle yhtä merkityksellistä kuin lapsen kanssa vietetty aika. Se tarkoittaisi sitä, että minä jättäisin vauvan hänelle lähes tuntemattoman seuraan pitkien päivien ajaksi. Epäilen myös suuresti, että hän lähtisi tällaiseen kuvioon koska hän ei nytkään ole ollut kovin innostunut tapaamaan lastaan kuin lyhyen ajan ja harvakseltaan. 

ap

Vierailija
26/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosit lapsen isästä hänen ollessaan vastasyntynyt?

Vierailija
27/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten painostuspuheiden jälkeen ilmoittaisin, että taidankin pitää lapsen kotona 4-vuotiaaksi asti. Älä suostu painostukseen. Miehellä on nyt jo hyvä diili.

Vierailija
28/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna hänen painostaa sinua. Sinä olet äiti ja teet parhaat päätökset lapsesi parasta ajatellen.

Jos mies heittäytyy hankalaksi, voit aina sanoa, että mennään sitten virallista tietä ja maksat elareita lapsen täysi-ikäisyyteen asti. Tulee kalliiksi.

Vierailija
29/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet miten itse tykkäät. Älä laita päiväkotiin liian pientä jos se ei tunnu sinusta hyvältä ratkaisulta, kadut sitä muuten myöhemmin.

Elät omaa elämääsi ja lapsesi etähuoltaja saa nyt vain sopeutua tilanteeseen.

Varo kuitenkin ettei ala olemaan lastensuojeluun yhteydessä ja ala kiusaamaan sinua sen kautta. Tsemppiä.

Vierailija
30/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tulkintainen tuo lause: "Erosimme lapsen isän kanssa hänen olessaan vastasyntynyt."

Tiedän, että tuossa puhutaan siitä, ettää lapsen isän kanssa on erottu, kun lapsi on ollut vastasyntynyt, mutta tuo lause antaa ymmärtää, että lapsen isä on ollut vastasyntynyt :D

Vierailija
31/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi tehdä sellaisen diilin, ettei lapsen isän tarvitse osallistua lapsen kulujen maksamisen ja onko tosiaan niin, ettei miestä kiinnosta isyys. Miksi lääkäri tekee lapsen jonkun vastuuttoman luuserin kanssa?

Tämä tuoksuu vahvasti provolta. 

Vierailija
32/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan aikaa sitten meni näin: 

Elatustarve vaikka 1000€ 2 lasta. 

Lähin tuloihin lisätään lapsilisä ilman yh korotusta. 

Tuloista vähennetään pakolliset asumiskulut ja työmatkakulut halvimman mukaan ja sitten 1000€ jaetaan tulojen suhteessa? 

Juuri näin. En tajua mikä tässä on aina olevinaan niin vaikeaa tajuta? Ei siis mene sen mukaan mitä kummankaan elatusvelvollisen mielestä olisi kiva.

Vierailija
33/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna hänen painostaa sinua. Sinä olet äiti ja teet parhaat päätökset lapsesi parasta ajatellen.

Jos mies heittäytyy hankalaksi, voit aina sanoa, että mennään sitten virallista tietä ja maksat elareita lapsen täysi-ikäisyyteen asti. Tulee kalliiksi.

Mistä sinä tiedät tekeekö AP parhaat päätökset lapsen parasta ajatellen? Siitä että hän on äiti?

Jos AP on lääkäri, ei välttämättä tule miehelle kovinkaan isoja elareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi