Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex painostaa minua töihin elatusmaksujen vuoksi

Vierailija
27.03.2025 |

Olen tilanteessa, jossa huolehdin lapsesta kotona, sillä en haluaisi vielä laittaa häntä päivähoitoon, koska hän on pieni (alle 3-v). Erosimme lapsen isän kanssa hänen ollessaan vastasyntynyt ja olen yrittänyt parhaani mukaan tukea isän ja lapsen tapaamisia, kuitenkin lapsentahtisesti. Koska minulla on hyvä koulutus ja aika korkea palkka (suurempi kuin hänellä) sitten kun palaan työelämään, sovimme erotessamme, ettei hänen tarvitse maksaa elatusmaksua. Siihen saakka kuitenkin toivoisin, että hän auttaisi meitä maksamalla elatusmaksun (minimi), koska tulomme ovat todella pienet tällä hetkellä. Minulla ei siis ole tällä hetkellä työpaikkaa, mutta lääkärin koulutuksella uskon saavani töitä aika pian sitten, kun alan niitä hakemaan.

Nyt hän on kuitenkin alkanut painostaa minua palaamaan töihin vetoamalla siihen, että olisi lapsen etu mennä päivähoitoon, ja itse mietin, että haluaako hän vain päästä elatusmaksuista eroon. Minua suututtaa hänen itsekkyytensä, kun itse aika paljon joustan hänen eteensä. Haluaisin kuulla teidän muiden mielipiteet ja ehkä pönkitystä ajatukselle, että olisi lapsen edun mukaista huolehtia hänestä kotona kolmeen ikävuoteen asti.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikalla ois varmaan ideoita. 

Vierailija
2/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 2v. pitää ehdottomasti viedä päivähoitoon. Alkaa jäämään muista kehityksessä jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 🥱🥱🥱

Vierailija
4/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 3 v. On kirjattu, että sen voi käyttää. On hyvä olla se aika lapsen kanssa kotona. Voit vielä lasta puistoon ja leikkimään kavereiden kanssa.

Sano, että isä joutuu osallistumaan enemmän, jos menisit töihin jo nyt. 

Vierailija
5/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie päivähoitoon. Ovat useimmat ihan hirveitä paikkoja. Oikeasti paljon parempi kotona vielä!

Vierailija
6/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 🥱🥱🥱

Mä en ymmärrä mikä tässä muka aiheuttaa provoepäilyjä. Tai sitten olen oman tilanteeni sokeuttama enkä huomaa siinä mitään omituista. Olisi kiva, jos avaisit, miksi tämä herättää sinussa epäilyjä.

Vierailija
7/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie päivähoitoon. Ovat useimmat ihan hirveitä paikkoja. Oikeasti paljon parempi kotona vielä!

Mutta tosiaan, entäs osa-aikaisesti töihin ja isä hoitaa lasta osansa?

Vierailija
8/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ 2v. pitää ehdottomasti viedä päivähoitoon. Alkaa jäämään muista kehityksessä jälkeen.

Mistä kehityksestä? Päiväkodit on tautipesäkkeitä, hoitajia on liian vähän ja se hirveä möly ei myöskään kehitä ketään. 

Vierailija
9/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että isä jää kotiin hoitamaan lasta ja sinä menet töihin. 

Vierailija
10/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kehityksestä? Päiväkodit on tautipesäkkeitä, hoitajia on liian vähän ja se hirveä möly ei myöskään kehitä ketään. 

Mt-ongelmat ei kehity, ei tule kasvattavia traumoja, ei opi sulkeutumaan omaan maailman kaikessa hälyssä, ei opi ottamaan hiekkalapiosta päähän jne

Vierailija
11/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiset sopimukset ile juridisesti päteviä koska suomessa molemmilla vanhemmilla on elatusvelvollisuus jälkikasvustaan. 

Vierailija
12/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä ei ole kiireiltään juuri tavannut lasta kuin viikonloppuisin satunnaisesti, niin en haluaisi lasta laittaa hänelle nyt yhtäkkiä pitkiksi ajoiksi, enkä usko, että hän sitä haluaisikaan. Ei hän ole itse tarjoutunut hoitamaan lasta, ja ne ansionmenetykset, mitkä hänelle siitä aiheutuisivat, olisivat huomattavasti suuremmat kuin minimielarit

ap

Vierailija
13/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaiset sopimukset ile juridisesti päteviä koska suomessa molemmilla vanhemmilla on elatusvelvollisuus jälkikasvustaan. 

Mutta entä jos en vaan pyydä sitä töihin palattuani niin ei kai sitä kukaan kysele, että onko maksanut vai ei?

ap

Vierailija
14/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat exäsi hyväksikäyttää sinua ja lastanne?

Vierailija
15/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö!

Vierailija
16/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kehityksessä? Päihdeongelman? 

Vierailija
17/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kehityksessä? Päihdeongelman? 

Tämä oli hyvä vastaus. Nauratti

ap

Vierailija
18/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä luuseri isä joutuu siitä huolimatta maksamaan elatusmaksut. Ota yhteys sosialitoimeen.

Vierailija
19/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä ei ole kiireiltään juuri tavannut lasta kuin viikonloppuisin satunnaisesti, niin en haluaisi lasta laittaa hänelle nyt yhtäkkiä pitkiksi ajoiksi, enkä usko, että hän sitä haluaisikaan. Ei hän ole itse tarjoutunut hoitamaan lasta, ja ne ansionmenetykset, mitkä hänelle siitä aiheutuisivat, olisivat huomattavasti suuremmat kuin minimielarit

ap

Tällaisen ilmoille heittäminen ehkä hillitsisi isukin puheita lapsen päivähoitoon dumppaamisesta... Hän vaikuttaa itsekkäältä ja pihiltä, vaikka on saanut sinulta ihan älyttömän hyvän diilin elatusmaksuissa, olet melkeinpä liiankin reilu (mikä kuitenkin lääkärin palkoilla tietenkin ihan ymmärrettävää, lapsen etu kun ei suoranaisesti vaadi vaatimaan maksuja tilanteessasi). Ymmärrän, ettet halua varmana mitään riitoja teidän välille, mutta tässä kyllä isä sellaista on aloitellut jos joku. Minusta ihan asiallista muistuttaa, jos alkaa liikaa pihistellä jonkun minimielarin maksuista.

Ärsyttää joskus, kun ihmiset saa toiselta älyttömän ison myönnytyksen tai helpotuksen, ja silti kehdataan vinkua! (Isä siis)

Vierailija
20/33 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä säästää vähintään 35000e ja silti kehtaa itkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi