Nykypäivänä ei voi elää ilman että naama löytyy somesta
Ärsyttää nykypäivän some, kun en itse haluaisi omaa naamaani mihinkään nettiin. Menetpä konserttiin tai johonkin muuhun taidetapahtumaan, kauppaan, mihin tahansa, niin aina joku kuvaa ja laittaa sen nettiin. On pöyristyttävää, etteivät edes hoivakotien ikäihmiset voi välttyä kuvaamiselta (vaikka kuvauslupia kysyvätkin). Mitä ajatuksia teillä on?
Kommentit (56)
Hohhoijakkaa. Pysykää kotona jos ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan deittisovelluksiinkaan ei halua rekisteröityä, kun tietää sen miten Ylilaudalla arvostellaan profiileja törkeään sävyyn.
Miksi välittäisin hittoakaan siitä, mitä joku jossain Ylilaudalla kirjoittaa tai on kirjoittamatta? Oikeasti.
Siinä pätee se, että kun nettiin laittaa jotain niin se on siellä aina. Ei auta vaikka poistat profiilin, siitä on todennäköisesti jo kuvakaappaus roskafoorumilla.
Siksi ei kannatakaan kirjoitella typeryyksiä omalla nimellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on oikeus kuvata julkisella paikalla. Jo ei haluta että tulee kuvatuksi niin silloin ainoa ratkaisu on pysyä kotona
Joo niin on oikeus kuvata, mutta sillä on eroa, missä kuvaamansa materiaalin julkaisee. On eri asia päätyä jollekin yksityisfilmille kuin julkiseen julkaisuun, joka saattaa näkyä jopa tuhansille ihmisille.
Ei. Jos olet yksi naama yleisömeressä eikä sinua esitetä kuvassa loukkaavassa valossa, kuvan saa julkaista. Muutanhan koko valokuvaus loppuisi kaikkialta.
Miksi Ylilauta saa olla olemassa vieläkin?
Tietysti Suomessa on suuri määrä omassa elämässään epäonnistuneita ihmisiä mutta ei tuntemattomien sadistinen kiusaaminen ja itsemurhaan ajaminen sitä oman elämän epäonnistumista paranna vaan päin vastoin tila huononee entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti Suomessa on suuri määrä omassa elämässään epäonnistuneita ihmisiä mutta ei tuntemattomien sadistinen kiusaaminen ja itsemurhaan ajaminen sitä oman elämän epäonnistumista paranna vaan päin vastoin tila huononee entisestään.
Pitäisi kai olla pätevät ja perustellut syyt sivuston sulkemiseksi. Ei mikään helppo tehtävä.
Helposti voi. Minusta ei löydy nimihaulla edes googlesta mitään. Aviomiehestäni tai veljestäni ei näemmä löydy kummastakaan myöskään kuvaa. Soopaa.
Juuri mietin että oliko joku laittanut joskus mun nimellä ja kuvalla Facebook tilin. Eräs vihjaisi niin muutama vuosi sitten, mutta voi toki olla vain vihjailujakin.
Ai googletnko jos löytyisi. . Älä viitti. Ei tässä olla eilisen teeren poikia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi välittäisin hittoakaan siitä, mitä joku jossain Ylilaudalla kirjoittaa tai on kirjoittamatta? Oikeasti.
Siinä pätee se, että kun nettiin laittaa jotain niin se on siellä aina. Ei auta vaikka poistat profiilin, siitä on todennäköisesti jo kuvakaappaus roskafoorumilla.
Siksi ei kannatakaan kirjoitella typeryyksiä omalla nimellään.
Ei tietenkään kannata kirjoittaa, eikä tarvitse olla edes typerys joutuakseen pilkattavaksi johonkin nettifoorumille. En osaa sanoa miksi ajatus siitä, että esim. Tinder-profiilini löytyisi jostain roskafoorumilta haittaisi niin paljon, mutta se vain on niin. Eihän tähän tietenkään auta mikään muu kuin se että olen rekisteröitymättä sellaisiin palveluihin.
Eikös tämä roskafoorumilla aikoinaan alkanut Jonne-meemi esimerkiksi aiheuttanut kyseiselle ihmiselle ikäviä seurauksia vielä vuosienkin päästä, nykyisin sitten haudan levossa, en tosin tiedä oliko somella siihen vaikutusta. Menee ehkä jo vähän ohi aiheen, mutta parempi kun ei omaa naamaansa tarvitsisi netissä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on oikeus kuvata julkisella paikalla. Jo ei haluta että tulee kuvatuksi niin silloin ainoa ratkaisu on pysyä kotona
Joo niin on oikeus kuvata, mutta sillä on eroa, missä kuvaamansa materiaalin julkaisee. On eri asia päätyä jollekin yksityisfilmille kuin julkiseen julkaisuun, joka saattaa näkyä jopa tuhansille ihmisille.
Totta. Ongelmasi?
Ei löydy meikäläisen naamaa. En roiku facessa en instassa.
Ei pidä paikkansa. Ei löydy mua eikä puolisoa eikä mun monia tuttuja.
Minäkään en haluaisi näkyä missään, mutta kaverit laittelevat kuviani ja työnantajakin vaati kuvani nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Ei löydy mua eikä puolisoa eikä mun monia tuttuja.
Olin joskus facebookissa, mutta kuvaksi laitoin silloisen koirani kuvan. Hyvin kelpasi. Erosin siitä firmasta joskus vuosi sitten.
Ei mulla ainakaan löydy yhtään mistään somesta omaa kuvaani. En ole ollenkaan koskaan ollut esim fb
Kävin eilen forumissa katsomassa KAJ:ta, niiden soitettua jäin katsomaan fanitapaamisia. Joku pitkätukkainen mies jolla oli todella outo ilme, kuvasi minua. Ehkä se vain testasi kameraansa, luulin. Pian lähdin liikkeelle ja rumilus kuvasi yhä. Palasin paikalle ja sitten jo ahdisti, yhä kuvasi. Mikä tuo ruma mies luuli olevansa? Lähdin ja sekunda vain kuvasi. Olen tosi tavallinen enkä tiedä mikä niin kiinnosti.
Voi vallan mainiosti, kun valitsee ystävänsä oikein.
Minulla ei ole ainuttakaan ystävää, joka kulkee kännykkä kädessä jatkuvasti. Enkä itse kuulu yhteenkään nettiyhteisöön.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella paikalla kuvatessa ei pitäisi kuvata tuntemattomia. Jos kuvassa on myös joku tuntematon niin se pitäisi peittää.
Säkki päähän vaan jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä vauva.fi saa olla vielä olemassa. Täällä sitä haukkumista vasta onkin. Aivan järkyttävää pas...kaa päivästä toiseen... Miesvihaa ja naisten ylistämistä. Todellisuus kuitenkin aivan jotain muuta mistä puhutaan...
Tietääkseni mun naamaa ei löydy yhtään mistään...
Tosin se onkin tarkoituksellista. En koskaan "mennyt someen"
On kyllä iso asia minullekin. Häpeän itseäni tarpeeksi jo muutenkin.