Ansiosidonnainen ja veroprosentti
Täällä varmaan tiedetään nopeammin kuin Google. Eli voiko ansiosidonnaista päivärahaa ja työttömyyspäivärahaa varten saada pienemmän veroprosentin? Kelan oletusarvoinen prosentti taitaa olla 20% työttömyyspäivärahalle ja 25% ansiosidonnaiselle.
Kommentit (14)
Totta kai voi saada.
Omaverossa teet uuden verokortin ETUUDELLE.
Auttaisi myös, jos kertoisitte, minkä suuruusluokan veroprosentteja teillä on näille etuuksille.
Hankit verokortin "etuudelle" ja katsot mihin laskuri päätyy. Todennäköisimmin alle tuon 25 %.
Kyllä. Mulla on työmarkkinatuen prosentti 14.
Näin etuuksia verotetaanKelan omat kaavamaiset veroprosentit eri etuuksille ovat:
Työttömyyspäiväraha ja työmarkkinatuki: 20 %
Vähimmäismääräinen vanhempainraha eli pienin äitiysraha: 20 %
Muut etuudet: 25 %
Kyllä voi, muutosverokortti etuudelle. Mulla on ollut kaikkea 1,5 ja 23 väliltä (opintolainavähennys, kausityö).
Vierailija kirjoitti:
Auttaisi myös, jos kertoisitte, minkä suuruusluokan veroprosentteja teillä on näille etuuksille.
No sehän riippuu monestakin asiasta: onko lapsia, kuinka monta kuukautta (päivää) saa etuutta, kuinka paljon on maksanut veroja ennen kuin on jäänyt työttömäksi
Mulla oli Kelan pvrahaan viime vuonna 18,5%
Nyt menee palkan veron mukaan kun teen osa-aikatyötä. Aiemmin meni myös ansiosidonnainen palkan veron mukaan, osa-aikaa silloinkin tein
Verottajan sivulla on veroprosenttilaskuri, jolla voit itse tutkia, mikä on oikea veroprosentti juuri sinun tuloillasi.
Vierailija kirjoitti:
Näin etuuksia verotetaanKelan omat kaavamaiset veroprosentit eri etuuksille ovat:
Työttömyyspäiväraha ja työmarkkinatuki: 20 %
Vähimmäismääräinen vanhempainraha eli pienin äitiysraha: 20 %
Muut etuudet: 25 %
Kaavamaisuus pitää paikkansa paitsi jos hakee ETUUDELLE muutosverokortin
Vierailija kirjoitti:
Verottajan sivulla on veroprosenttilaskuri, jolla voit itse tutkia, mikä on oikea veroprosentti juuri sinun tuloillasi.
Taisin olla sokea, mutta en löytänyt nimenomaan etuuksille tarkoitettua laskuria, peruspalkkalaskurin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin olla sokea, mutta en löytänyt nimenomaan etuuksille tarkoitettua laskuria, peruspalkkalaskurin vain.
Ihan samaa veroprosenttilaskuria voi käyttää myös etuuksien kanssa, kunhan huomaa kirjoittaa etuuksien summan kohtaan etuudet eikä kohtaan palkkatulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syötät tulotietoja, siellä on eri tulolajeille kohdat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa veroprosenttilaskuria voi käyttää myös etuuksien kanssa, kunhan huomaa kirjoittaa etuuksien summan kohtaan etuudet eikä kohtaan palkkatulot.
Ai. No sitä kautta just arvioin koko vuodelle pelkästään etuustuloja ja prosentiksi tuli se 25%. Luulin että laskurilla pitäisi tulla nimenomaan pienempi prosentti.
Ei