Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykypäivänä ei voi elää ilman että naama löytyy somesta

Vierailija
27.03.2025 |

Ärsyttää nykypäivän some, kun en itse haluaisi omaa naamaani mihinkään nettiin. Menetpä konserttiin tai johonkin muuhun taidetapahtumaan, kauppaan, mihin tahansa, niin aina joku kuvaa ja laittaa sen nettiin. On pöyristyttävää, etteivät edes hoivakotien ikäihmiset voi välttyä kuvaamiselta (vaikka kuvauslupia kysyvätkin). Mitä ajatuksia teillä on?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään mun naamani ei ole koskaan ollut somessa. Mua ei löydä myöskään googlaamalla. Ihan hyvin olen elossa.

Vierailija
42/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minusta otettaisi kuva jossain laitoksessa niin veisin asian eteenpäin ja vaatisin korvauksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin yhdistämällä naamakuvani alastomaan vartaloon yläasteella. Tuo kuva löytyy yhä googlehausta, jos käyttää koko nimeäni. Tapahtui 5 vuotta sitten...

Vierailija
44/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin yhdistämällä naamakuvani alastomaan vartaloon yläasteella. Tuo kuva löytyy yhä googlehausta, jos käyttää koko nimeäni. Tapahtui 5 vuotta sitten...

Mikä nimesi on?

Vierailija
45/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Ylilauta saa olla olemassa vieläkin? 

Tietysti Suomessa on suuri määrä omassa elämässään epäonnistuneita ihmisiä mutta ei tuntemattomien sadistinen kiusaaminen ja itsemurhaan ajaminen sitä oman elämän epäonnistumista paranna vaan päin vastoin tila huononee entisestään.

Pitäisi kai olla pätevät ja perustellut syyt sivuston sulkemiseksi. Ei mikään helppo tehtävä.

Yhden sivun sulkemisella tuskin on mitään vaikutusta. Siirtyvät vain seuraavaan.

Vierailija
46/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa "Henkilökohtaisten tietojen poistaminen Googlesta" niin pystyt lähettämään pyynnön Googlelle, että poistavat hakutuloksista kyseisen kuvan. Kuva ei poistu alkuperäiseltä sivustolta, mutta Google haussa sen ei pitäisi sitten enää näkyä.

Vierailija
47/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa "Henkilökohtaisten tietojen poistaminen Googlesta" niin pystyt lähettämään pyynnön Googlelle, että poistavat hakutuloksista kyseisen kuvan. Kuva ei poistu alkuperäiseltä sivustolta, mutta Google haussa sen ei pitäisi sitten enää näkyä.

Vierailija
48/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas kun on niin isot ongelmat. Etsiikö KGB sinua vai mikä somessa niin pelottaa? Muuta metsään jos nykyaika niin ahdistaa.

Työnnä pääsi kuule äitisi ripuliämpäriin. Vedä kunnolla henkeä sissän ja tukehdu!

Vierailija
49/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se naamakuva niinkään häiritse, mutta ikävää jos se on yhdistettävissä itseään koskeviin tietoihin. Tästä voi seurata kaikenlaista vähemmän toivottua kuten historia on osoittanut. Eikä tarvitse olla edes KGB:n haku päällä.

Nykyisillä tekoälytyökauluilla on todella helppo tehdä haku kasvojentunnistuksella. Eli jos nimesi ja pärstäsi löytyy vaikka työpaikan sivuilta, niin minkä tahansa julkisen kuvan saa helposti yhdistettyä nimeesi.

Vierailija
50/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella paikalla kuvatessa ei pitäisi kuvata tuntemattomia. Jos kuvassa on myös joku tuntematon niin se pitäisi peittää.

Julkisella paikalla saa kuvata niin paljon kuin sielu sietää

Vierailija
51/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minusta otettaisi kuva jossain laitoksessa niin veisin asian eteenpäin ja vaatisin korvauksia. 

Turha toivo

Vierailija
52/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on oikeus kuvata julkisella paikalla. Jo ei haluta että tulee kuvatuksi niin silloin ainoa ratkaisu on pysyä kotona 

Kuvaaminen ja kuvan julkaiseminen ovat kuitenkin eri asia.

Vierailija
53/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas kun on niin isot ongelmat. Etsiikö KGB sinua vai mikä somessa niin pelottaa? Muuta metsään jos nykyaika niin ahdistaa.

Meillä oli töissä nainen, jonka eksä vainosi häntä. Tämä ei ymmärrettävästi halunnut kuviaan mihinkään, mutta eksä oli löytänyt jonkun työpaikan kuvan ja tuli sinne työpaikallekin. Yksi nainen oli tätä ennen tosi ikävä, valitti "mikä sua siinä kuvassa pelottaa", "kaikkien kuva on netissä" "ei susta kukaan oo kiinnostunut", mutta kun tämä vainoaja iski silmänsä tähän, niin hirveä ulina, että ovet pitää olla lukittuna ja vartija saada paikalle kokopäiväisesti. 

On aina niin helppo väheksyä muitten tunteita.

Miten monelta ongelmalta vältyttäisi, kun oikeasti huomioitaisi ihmisen toive.

Vierailija
54/56 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin miesvaltaisessa liikkeessä töissä, jossa henkilökunnasta otettiin kuvat ja julkaistiin nimineen seinällä. 

Mulla myös on stalkkerieksä, joten pyysin, ettei kuvaa ja nimeä laitettaisi siihen. Ensin lähinnä naureskelivat, mutta sitten moni vakavoitui, mietti jos mun kohdalla oliskin oma vaimo tai lapsi. 

Kuvaani ei laitettu, vaan lisättiin jotenkin "moni muu reipas palvelija". Nykyään kuvia ei olekaan enää ollenkaan. 

Vierailija
55/56 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävästäni kerran julkaistiin vanha luokkakuva Facebookissa, ei hän olisi sitä halunnut sinne, vaikka kuva olikin 80-luvulta.

Vierailija
56/56 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun naamaa suomesta löydy. Hyvin pärjää. Netissä voi olla jossain luokkakuvassa tai katukuvassa mitä en ole itse laittanut. Mitta nimellä ei löydy naamakuvaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi