Professori hallituksen säästösuunnitelmista: "Otetaan niiltä, joiden arvellaan olevan kyvyttömiä vastarintaan"
Tämä on ollut tämän Purra-Orpon eli persu-kokkari- hallituksen kauhein piirre.
Kommentit (162)
Jos minä olen töissä ja sohvalla notkuvat saamattomat vihervasemmistolaiset makoilee kotona minun verorahoillani, he ottavat minulta. Jos minä haen ryöstetyt rahani takaisin, se ei ole ottamista, se on oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, höh! Jos saisit valita menetkö härkkimään liivijengiläistä vai neliraajahalvaantunutta, niin olisiko valinta kovinkin vaikea 🤣🤣🤣? Kummaltakohan saisit todennäköisyydellä pataan?
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain erittäin pahat vammat onnettomuudessa.
Onneksi työeläkeyhtiön maksamiin eläkkeisiin laitettiin vain se kateusleikkuri, lipposen jarrun lisäksi. Valtion verotulot pienenee, eikä vaikuta menoihin yhtään senttiä.
Ai niin. Joutuuhan valtio osallistumaan yrittäjien ja maajussien eläkkeiden maksamiseen, kun ovat sössineet omat eläkeyhtiönsä. Muita valtion maksamia eläkkeitä ovat nyt jo jäihin laitettu kansan- ja takuueläke.
Se takaa, että eläkkeet eivät koskaan, ei ikinä pysy palkkojen perässä. Eivät ne ennenkään pysynyt, mutta kun tuli 30 vuoden aikana 2 parempaa korotusta, niin kiljuttiin ja väännettii
90-luvulla syntyneillä on parempaakin tekemistä kuin elättää Suomen talouden paskoneet eläkeläiset. Tienaa omat rahasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olen töissä ja sohvalla notkuvat saamattomat vihervasemmistolaiset makoilee kotona minun verorahoillani, he ottavat minulta. Jos minä haen ryöstetyt rahani takaisin, se ei ole ottamista, se on oikeutta.
Jos minä olen töissä ja joku mulkku makoilee kotona palstailemassa verorahoillani, en koe vääryydeksi hakea ryöstettyjä rahojani takaisin...
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä työttömät on vihervasemmistolaisia?? Meilkein kaikki reaalimaailmassa persuja. Mistä moinen kuva?
Se pitää leikkausten kohteeksi joutuneiden rueta aiheuttamaan kustannuksia yhteiskunnalle kostoksi. Perusturvan leikkaukset johtavat yhteiskuntarauhan menetykseen.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin kokoomusta, mutta kyllähän tämä professori oikeassa on. Ja tämä proffa ei ole muuten mikään punavihreä
Sitten tiesit että leikkauksia tulee ja siksi minäkin kokoomusta äänestin, jos olet kotona eikä työt ole kiinnostanut koskaan niin ei voi odottaakaan että yhteiskunta tarjoaa kivan asunnon ja iPhonen
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olen töissä ja sohvalla notkuvat saamattomat vihervasemmistolaiset makoilee kotona minun verorahoillani, he ottavat minulta. Jos minä haen ryöstetyt rahani takaisin, se ei ole ottamista, se on oikeu
---
No voi hilveää.
Miko on pahalla tuulella.
Kyllä poika sinäkin ymmärrät kun kasvat isoksi, että Suomen rappio ja köyhyys johtuu korruptiosta.
Siis jos en anna naapurin 15v:lle lahjaksi mopoa, niin professorin mielestä olen ottanut 15 v:lta mopon pois?
Professoreilla on rahaa. On helppo parantaa maailmaa, kun ei kakkalle taivu,
Kataisen pääministeri-kaudella alettiin rankaisemaan yrittäjyydestä ja siitä, että jollakin oli rahaa perustaa työllistäviä yrityksiä. Mutta niitä ansaittuja rahoja alettiinkin himoitsemaan esim. niin, että yrittäjän lapset eivät olisi kyenneet jatkamaan yritystä vanhempien kuoleman jälkeen, ja he päättivät sitten viedä rahansa ja yrityksensä ulkomaille.
HImoverottaja voitti, mutta menetettiin enämmän kuin jos olisi annettu niiden yritysten jatkaa toimintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Missä noin järjetön professori on?
- Suomen sosiaaliturva on paisunut kestämättömälle tasolle ja siitä on pakko leikata.
- Leikkaukset kohdistuvat tietenkin heihin jotka sosiaaliturvasta jotakin saavat, siksi 'hyvätuloisilta' ei voi leikata.
Hyvätuloiset saavat aika paljon sosiaaliturvaa. Onhan esim. sairauspäivärahat heillä korkeammat.
Asumistuki ja toimeentulotuki yhteensä ei vielä yllä lähellekään yritystukien määrää. Yritystuilla pidetään pystyssä kannattamatonta yritystoimintaa ja estetään taloutta uudistumasta.
No, eiväthän vähäosaiset käy äänestämässä. Se on kuin antaisi äänen OrpoPurran hallituksen puolueille myös kunta- ja aluevaaleissa.
Missä tällaisia hyvätuloisia on, jotka eivät saa sosiaaliturvaa? Vai oliko lause huumorilla kirjoitettu? Hyvä tu loinen.