Professori hallituksen säästösuunnitelmista: "Otetaan niiltä, joiden arvellaan olevan kyvyttömiä vastarintaan"
Tämä on ollut tämän Purra-Orpon eli persu-kokkari- hallituksen kauhein piirre.
Kommentit (162)
Tietenkin, höh! Jos saisit valita menetkö härkkimään liivijengiläistä vai neliraajahalvaantunutta, niin olisiko valinta kovinkin vaikea 🤣🤣🤣? Kummaltakohan saisit todennäköisyydellä pataan?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, höh! Jos saisit valita menetkö härkkimään liivijengiläistä vai neliraajahalvaantunutta, niin olisiko valinta kovinkin vaikea 🤣🤣🤣? Kummaltakohan saisit todennäköisyydellä pataan?
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain erittäin pahat vammat onnettomuudessa.
Onneksi työeläkeyhtiön maksamiin eläkkeisiin laitettiin vain se kateusleikkuri, lipposen jarrun lisäksi. Valtion verotulot pienenee, eikä vaikuta menoihin yhtään senttiä.
Ai niin. Joutuuhan valtio osallistumaan yrittäjien ja maajussien eläkkeiden maksamiseen, kun ovat sössineet omat eläkeyhtiönsä. Muita valtion maksamia eläkkeitä ovat nyt jo jäihin laitettu kansan- ja takuueläke.
Se takaa, että eläkkeet eivät koskaan, ei ikinä pysy palkkojen perässä. Eivät ne ennenkään pysynyt, mutta kun tuli 30 vuoden aikana 2 parempaa korotusta, niin kiljuttiin ja väännettiin ennätysajassa kateusleikkuri.
Suurin ikäluokka muuten on nykyisin 90-luvun alussa syntyneet. Joten pohja on mennyt siitä normihokemasta kuinka nykyinen valtava vanhuuseläkeläisten joukko vie itsekkäästi kaiken nuoremmilta.
Populistioikeiston äänestäjät vain luulee niin ja äänestävät lampaina, mitä saarnaaja/johtaja määrää.
No, mun mielestä hyvätuloisilta otetaan edelleenkin. Se, jos joillekin annetaan vähemmän, ei ole niiltä ottamista. Samoin kuin vaikkapa veron alennus, siinähän ei varsinaisesti anneta mitään, otetaan vain vähemmän.
Täysin tarkoitushakuista termien väärinkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Surkein hallitus ikinä
Mä en ymmärrä tätä valittamista. Ensin valitaan, sitten alkaa valitus. Mitä järkee?
Oi joi, ostiko isi sulle bemarin ja laittoi yrityksen nimiin ja hakee verovähennyksiä. Miten se teidän jääkaappi?