Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se teistä hyväksyttävää että työaikana näprää puhelinta?

Vierailija
26.03.2025 |

Siis siten että puhelin on jatkuvasti kädessä ja se häiritsee työntekoa? Työnteko hidastuu huomattavasti ja virheiden määrä kasvaa myös kun puhelinta näprää kokoajan.

Mitä ajattelette tästä?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos ei ole hommia tehtävänä. Mun työssä pystyn hyvin näprää puhelinta 👍

Vierailija
42/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, kunhan työt tulee tehtyä. Itsellä pienet lapset, joiden viesteihin ja soittoihin kuuluu vastata.

Just, lapset ovat sitten tässä tapauksessa liian pieniä olemaan ilman vanhempaa. 

Kyllä sitä muutenkin omalle lapselle vastataan lapsen iästä  riippumatta. Ainakin minä vastaan. Lapset kuitenkin tärkein asia elämässä aina. Mulle yks hailee mitä mieltä muut ovat. Muiden mielipiteet ei muhun vaikuta t:eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, kunhan työt tulee tehtyä. Itsellä pienet lapset, joiden viesteihin ja soittoihin kuuluu vastata.

Just, lapset ovat sitten tässä tapauksessa liian pieniä olemaan ilman vanhempaa. 

Kyllä sitä muutenkin omalle lapselle vastataan lapsen iästä  riippumatta. Ainakin minä vastaan. Lapset kuitenkin tärkein asia elämässä aina. Mulle yks hailee mitä mieltä muut ovat. Muiden mielipiteet ei muhun vaikuta t:eri 

Tämän takia en halua palkata ihmisiä, joilla on lapsia. Työajalla hoidellaan perhejuttuja ja sitten saikutetaan jatkuvasti kun Jorma-Irmelillä on nuha tai vatsatauti.🤢

Vierailija
44/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea on sellainen työpaikka jossa ei kyylätä lusmuilua.

Mekin av-palstalla 😇

Vierailija
45/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää. Oman puhelimen käyttö työaikana pitäisi kieltää samoin kuin lapsilta koulussa.

Vierailija
46/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kysyvät saako kaveri tulla meille, saako mennä kaverille, tuotko bananeja ennen treenejä, paahtoleipä on loppu, kissa oksensi sohvalle jne.

Vierailija
47/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyväksyttävää. Oman puhelimen käyttö työaikana pitäisi kieltää samoin kuin lapsilta koulussa.

Kaikissa töissä sitä ei pysty valvomaan eikä edes onnistuisi.

Vierailija
48/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän pakko, koska teen samaan aikaan päiväkauppaa osakkeilla

Vierailija
49/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa tulee uppouduttua tähän luuriin - jo vauviksella käynti osoittaa sen. Nytkin työaika. Mulla on ehkä vähän keskittymisongelmaa. 

Toisaalta meidän tapahtuma-, puhelu- ja sähköpostimääriä seurataan huolella, (osin etätyö) ja ainakaan toistaiseksi työnantajalla ei ole ollut valittamista työn laadussa tai määrässä. Pikemminkin päin vastoin.  Että ehkä en sitten ole pahimmasta päästä.  

Vierailija
50/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se puhelin menee työn edelle eli se puhelin haittaa työntekoa niin se ei oo hyvä juttu. Ite oon sellanen että työaikana ei puhelinta vaan keskityn työhön. 

Vierailija
51/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu työtehtävistä ja työn luonteesta.

Minulla on puhelimessa työhön liittyviä sovelluksia, joita tarvitsen työpäivän aikana. Niitä nyt vaan täytyy välillä näprätä. Myös firman sisäistä viestintää tapahtuu puhelimella.

Joskus voi olla myös tyhjää aikaa, esim. tehtäviin kuuluu vain valvoa jonkun koneen toimintaa, tai asiakas ei tule sovitusti paikalle tms.

Jos työt jää tekemättä tai tulee tehdyksi huonosti, kun työntekijä harrastaa puhelimella työhän liittymättömiä asioita, se ei ole mielestäni hyväksyttävää. Toinen tilanne, jossa puhelimen tuijottelu ei ole hyväksyttävää, jos se aiheuttaa työturvallisuusriskin.

Vierailija
52/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassani oli niin huono kenttä puhelimella, että vain taukotilassa tuli viestit läpi. Joskus oli pakko jäädä taukotilaan niitä viestejä käymään läpi ja vastailemaan. Kyllähän pomo siitä joskus pahalla päällä ollessaan sanoi, mutta kun vetosin huonoon kenttään muualla talossa, ei siinä sitten mitään.

Vierailija
53/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä työpaikassani oli niin huono kenttä puhelimella, että vain taukotilassa tuli viestit läpi. Joskus oli pakko jäädä taukotilaan niitä viestejä käymään läpi ja vastailemaan. Kyllähän pomo siitä joskus pahalla päällä ollessaan sanoi, mutta kun vetosin huonoon kenttään muualla talossa, ei siinä sitten mitään.

Jos oli työviestejä niin teit oikein mutta jos oli omia juttuja niin ymmärrän pomoa.

Vierailija
54/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sillä kerran tarkkailin yhtä nuorta työntekijää  ja se näppäili 3 tuntia puhelintaan vaikka töitä olisi pitänyt tehdä. Annoin sille lopulta potkut.

Meillä on kännykällä kaikki samat toimistotyökalut kuin läppärilläkin.

Itse asiassa kaksi töissä käytettävää chat-sovellusta (kiinalaisten kanssa on pakko käyttää näiden omaa) toimii ainoastaan kännykällä

Vierailija
55/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu työtehtävistä ja työn luonteesta.

Minulla on puhelimessa työhön liittyviä sovelluksia, joita tarvitsen työpäivän aikana. Niitä nyt vaan täytyy välillä näprätä. Myös firman sisäistä viestintää tapahtuu puhelimella.

Joskus voi olla myös tyhjää aikaa, esim. tehtäviin kuuluu vain valvoa jonkun koneen toimintaa, tai asiakas ei tule sovitusti paikalle tms.

Jos työt jää tekemättä tai tulee tehdyksi huonosti, kun työntekijä harrastaa puhelimella työhän liittymättömiä asioita, se ei ole mielestäni hyväksyttävää. Toinen tilanne, jossa puhelimen tuijottelu ei ole hyväksyttävää, jos se aiheuttaa työturvallisuusriskin.

Samaa mieltä, jos työt hoitaa hyvin eikä puhelin häiritse työtä niin siinä ei mitää vikaa ole mutta jos se menee siihen että se puhelin kiinnostaa enemmän kuin itse työ tai aiheuttaa riskejä niin sitten se puhelin pitäisi jättää taskuun.

Oma työni on aika paljon koneen valvomista, jos mitään muuta hommaa ei ole valvomisen ohella niin saatan hetken puhelinta tuijottaa kuten nyt teen.

Vierailija
56/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokeile joskus  mennä raksalle töihin istumaan. Tai sairaalan poliklinikalle. Ihmekös, että suomalaiset yritykset ei halua palkata suomalaisia, jotka tulevat töihin istumaan työnteon sijaan ja toteavat muille, että ravaatte turhaa ympyrää."

Maksetaanko siitä ympäri juoksemisesta sitten paremmin?

Vierailija
57/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sillä kerran tarkkailin yhtä nuorta työntekijää  ja se näppäili 3 tuntia puhelintaan vaikka töitä olisi pitänyt tehdä. Annoin sille lopulta potkut.

Itse asiassa kaksi töissä käytettävää chat-sovellusta (kiinalaisten kanssa on pakko käyttää näiden omaa) toimii ainoastaan kännykällä

Kaikki eivät tee toimistotöitä. Kattoremontissa ei ole tarvetta chattailla, ihan riittää, että huikkaa toiselle, mitä seuraavaksi tarvitaan. Jos puhelin ilmestyy käteen, palkanmaksu katkeaa ja työtunnit jatkuva vasta sitten, kun puhelin palaa taskuun. Siinä on äkkiä 8 tuntia työmaalla ja palkan saa vain 5 tunnista.

Vierailija
58/58 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät tee toimistotöitä. Kattoremontissa ei ole tarvetta chattailla, ihan riittää, että huikkaa toiselle, mitä seuraavaksi tarvitaan. Jos puhelin ilmestyy käteen, palkanmaksu katkeaa ja työtunnit jatkuva vasta sitten, kun puhelin palaa taskuun. Siinä on äkkiä 8 tuntia työmaalla ja palkan saa vain 5 tunnista.

Mahtaa olla suurikin ongelma toi kännykkä kattourakoitsijoilla - vai keksitkö vain tekosyitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä