Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhutaanko nykyään koulussa homoseksuaalisuudesta?

Vierailija
12.03.2007 |

Millä luokalla ja millä " tyylillä" ?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta on asioita, joissa laki määrää suhtautumisen. Esim. seksuaalisuus, uskonnonvapaus, ihonväri: voitte pienen päänne sisällä ajatella että hyi tota lesboa, joka kuuluu pakanauskontoon ja on vieläpä puoliksi venäläinen, mutta lain mukaan tuo suhtautuminen ei ole hyväksyttävää. Eli miksi opettaa lapselleen jotain, minkä lakikin kieltää (=syrjimisen)? Voitte tietenkin sanoa että mitä mieltä itse olette asioista (esim. uskotte heterosuhteisiin tms.), mutta lasta ei pitäisi koskaan aivopestä vanhempiensa puolelle näissä asioissa!

Ps. Ihan heterona minäkin kysyn, että mikä siinä on niin pahaa jos joku on homoseksuaali? Teistä se ei ehkä ole normaalia, mutta he taas eivät näe omaa taipumustanne normaalina- ihminen ei voi muuttaa seksuaalisuuttaan ja niin kauan kun ei ketään sillä satuta, mitä väliä?

Pps. Jos joku nyt väittää että esim. homot raiskaisivat lapsia, sopii tutustua kirkon historiaan ja keskiajan touhuihin- siellä ne papit ja muut " korkea-arvoiset" harrastivat seksiä 10-vuotiaiden kanssa, eikä touhu ole paljoa muuttunut (vuosittain tulee useampi tapaus tietoon, joissa yleensä kuoripoikia on ahdisteltu/raiskattu kirkon työntekijöiden toimesta)...

Vierailija
2/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen ajatellut että nuoret ovat suvaitsevampia kuin vanhemmat. Näin ei sitten taida olla.... :(

t. 45-vuotias äiti, jonka mielestä on ihan normaalia ja ok olla homo, lesbo, bi tai hetero. Kunhan löytää jonkun jota rakastaa ja jolta saa vastarakkautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on onneksi hyvyyttäkin kaikkien näiden pahojen ihmisten keskellä.

Vierailija
4/37 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt ihmeessä kalevalastakin mitä se sanoo homoista.

Vierailija
5/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

normaalia ja samanarvoista heterosuhteen kanssa.

Tottakai se on normaalia. Tietää meidän 5-vuotiaskin.

Vierailija
6/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauhistellut asiaa, enkä ole ylistänyt, vaan esittänyt tosiasiana, että näin on.

Vierailija
7/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jotkut tykkää samaa sukupuolta olevista ihmisistä ja se on heidän keskeinen asia.

Lapsi kuitenkin kysyi mitä mieltä minä olen ja sanoin että olen hetero ja minua kiinnostaa vain miehet.

Lisäksi olen kertonut Jumalan luoneen ihmiset miehiksi ja naisiksi ja on luontevaa että kumppani on vastakkaista sukupuolta muutenhan lisääntyminen ei ole mahdollista. Vertasin myös muihin nisäkkäisiin ja eläimiin yleensä.

Korostin että rakastan häntä yhtä paljon olipa hänen seksuaalinen suuntautumisensa mikä tahansa. Tämä asia on henkilökohtainen.

Lapsi on fiksu ja ihmettelee että uskontotunnilla puhutaan luomisesta ja sitten jossain muussa yhteydessä alkurähjähdyksestä ja kehittymisestä.

Jokainen saa meillä uskoa mihin tahtoo ja valita puolensa tuntemustensa mukaan.

Arvomaailma välittyy perheestä missä lapsi kasvaa. Kasvatustyö on vanhempien vastuulla.

Vierailija
8/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin lintumaailmassa siitä on myös muodostunut keino varmistaa omien poikasten menestyminen. Urospari parittelee naaraslintujen kanssa ja ajaa ne tiehensä, kun munat on munittu. Urospari pystyy suojelemaan ja ruokkimaan jälkikasvuaan paljon tehokkaammin kuin heteropari tai yksinäinen äiti, joten heidän jälkeläisistään suurempi osa selviää aikuisiksi. Ihan tutkittu juttu.

Vierailija
9/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleransssikin taitaa olla harvinaisempi.

4 % on ns. umpi-homoja, loput siltä väliltä... Herätys!

Vierailija
10/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset meistä ei siedä, että homosuhteita pidetään saman arvoisena heterosuhteiden kanssa (eli ei pidä ihmisiä ylipäänsä samanarvoisina)

toiset meistä ei siedä, että homosuhteita pidetään eriarvoisena heterosuhteiden kanssa

toiset meistä toivoo lapsellensa sukupuolivalistusta koulussa ja toiset ei

lienee selviö, ettei koulu kykene vastaamaan vanhempien toiveisiin luokkatasolla ja kiintoisaa olisikin, mikä arvo vie voiton, epäilen, että koulukohtaiset ja opettaja kohtaiset erot ovat suuret.

Miten vanhemmat voisivat taata lapsillensa " mieluista" arvokasvatusta, vai onko se jo lähtökohtaisesti mahdottomuus.

Ainoa kestävä ratkaisu on yhdenvertaisuuslaki ja laki parisuhteiden rekisteröinnistä, johon koulun opetus voi nojata, toisaalta halutessaan opettaja voi kumota itsensä uskontotunnilla.

Olisiko syytä huolehtia itse jälkikasvunsa arvokasvatuksesta mahdollisimman pitkälle.

Vierailija
11/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä pitää puhua joka paikassa? Murrosikäiset ovat herkässä iässä ja pohtivat " kuka minä olen" , siihen on kyllä väärin koulun viestittää että homoseksuaalisuus on täysin normaalia.

Vierailija
12/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

senhän pitäisi olla ihan päivän selvää kauraa, että se on ihan normaalia. Jokaisessa luokassa on siis ainakin kolme ei-heteroa!

Vierailija
13/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puolue ja vapaat oikeudet ja sitä rataa.

En vinoile homoja vastaan, vaan suomenruotsalaisuutta=)

Vierailija
14/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule turhaa syyllisyyttä, ongelmia itsensä hyväksymisessä jne. Mulla on todella suvaitsevainen ystäväpiiri, jossa on paljon homoja, hetskui ja bissei. Monilla on lapsia ja saattavat silti olla enemmän taipuneita homouteen. Monesti olen huomannut kuinka helppoa meillä ns. taviksilla on, kun joku ei ole jatkuvasti kyseenalaistamassa. Mä haluisin jo ainakin päästä keskusteluissa siihen pisteeseen, että kenenkään ei tarvitsisi puolustella olemassa olonsa oikeutta tai ketään ei luokiteltaisi epänormaaliksi. Vaikka seksuaalisuus on suuri osa identiteettiä, ei se siltikään määritä laisinkaan sinun muita arvojasi, valintojasi jne.

Vierailija
15/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin teitä että takavuosina niin homoutta kuin vasenkätisyyttäkin koitettiin " korjata" ja kumpaakin pidettiin epänormaalina. Molemmat johtuvat aivojen rakenteesta. Sitä ei voi korjata tai muuttaa. Se ei ole oikein tai väärin sen enemäpää kuin oikeakätisyys tai hetoroseksuaalisuus.

Haluaisiko joku, että lapsille opetetaan koulussa, että vasenkätisyys ei ole normaalia/hyväksyttävää?

Vierailija
16/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. bi-äiti ja yh

Vierailija
17/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:ta luettuani ilmeisesti tarvittaisiin ihan muutenkin perusluontoista opetusta, kuten, että on olemassa eri rotuisia ihmisiä, jotka tulee hyväksyä, kuten myös, että on vammaisia ihmisiä jne.

Ketään ei tule syrjiä, mutta mielestäni nämä asiat pitäisi ymmärtää ilman erillistä luentoa.

Vierailija
18/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein muoti-ilmiönä :(.

Vierailija
19/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monien muiden jälkeenpäin tehtyjen arvioiden mukaan homoseksuaalisuuden prosentuaaliset määrät väestöstä voisivat olla suurempia, joten tuo 4% on ikään kuin vähimmäismäärä

yleisesti ottaen on katsottu että n. 15% väestöstä on seksuaalisesti tai sukupuolisesti moninaisempaa kuin mitä hetero-olettamus antaa ymmärtää.

Eli 300 oppilaan koulusssa olisi n. 45 oppilasta, jotka eivät täytä olettamusta sukupuolisesta ja seksuaalisesta orientaatiosta.

Tietoisuus toivottavasti lisää ymmärrystä

Vierailija
20/37 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuuden määrittymisen ajankohtaa ei kukaan osaa varmaankaan nimetä, mutta se määriytyy hyvin nuorena tai jopa ns. geeneissä. Miten luulet, että seksuaalisuus mistään " markkinoinnista" muuttuisi? Ehkä vain useampi uskaltaa tulla kaapista ulos, kun saavatkin kuulla, etteivät ole " epänormaaleja" .