Mikä ihmisiä vaivaa? Kukaan ei osta mitään, kaikki "ihan vaan katselemassa"...
Ei me yrittäjät voida pitää puotia pelkkänä ilmaisena museona, jota käydä katselemassa. Kyllä meiltä pitää ostaakin, jotta saadaan maksettua vuokrat, verot yms. ja jos on työntekijöitäkin, niin palkkaa näille ja itsellekin pitäisi jotain jäädä.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja kun minun edellinen työnantaja painosti ahdistelemaan jokaista asiakasta eikä yhtäkään olisi saanut jättää tervehtimättä 😂😂. Itselleni tulee epämukava olo jos en saa rauhassa katsella kaupassa ja poistunkin niin pian kuin mahdollista.
Mulla sama. Joskus katsellut erään sisustustavaraliikkeen ikkunasta, että olisipa kiva käydä katselemassa, olisiki jotain mielenkiintoista.
Mutta liikkeen myyjät hyökkää heti päälle ja tulee olo, ettei kehtaa mitään ostamatta lähteä. Niin olen ratkaissut tämän sillä, etten mene edes katselemaan.
Mulle, kun pääsin ovesta sisään, tuli 3 myyjää siihen(aivan ahdisti ja suututti) mutta kun oli pakko kysyä erästä tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Paras myyjä on sellainen, joka tervehtii ystävällisesti ja sanoo "pyydä apua jos tarvit", ja sitten jättää rauhassa katselemaan. Sellaiselta on ilo ostaa. Päällekäyvä myyjä on kamala ja en sellaiselta halua ostaa.
Tämä, tämä tärkeää !
Vierailija kirjoitti:
Meille yrittäjille huudetaan palstoilla, että palkatkaa suomalaisia töihin, mutta miten me voidaan työntekijöitä palkata, jos ei ole varaa maksaa palkkoja, kun ihmiset tulee vaan katselemaan, eikä osta mitään?????!!!!!!!!!
Jos kukaan ei osta mitään koskaan, niin voisi käydä mielessä, ettei kyseistä tavaraa kannata ehkä sitten pitää kovin kauaa myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Tyrkyttävä myyjä on vihoviimeinen, mikä saa asiakkaan ostamaan. Minut se karkoittaa. Paikkakunnan x ketjumyymälässä on niin sietämätön päällikkö, että vältän asiointia siellä kaikin keinoin, vaikka muuten kyseisen ketjun vaatteita paljon suurperheessä käytämme. Vain jos on aivan pakko ja kiireellinen tarve, silloin menen. Ei sieltä viitsi mitään ostaa kun kassalla alkaa hirveä painostus.
- Huomasitko, että meillä on nyt alennus ota 2 maksa 3? Että mene nyt etsimään jotain.
- Ei kiitos, en nyt tarvitse.
- Niin no, kyllä kannattaisi nyt. Et sä sukkia sitten tarvi?
- En.
- Alusvaatteita tarvitaan aina. Huomasitko, että tätä samaa sävyä oli myös mekko? Jos mä haen sen?
- Ei kiitos, otan nyt nämä.
- Katoitko alerekit, niissäkin on aika kivoja?
- Otan nyt nämä. (Ja tekisi mieli huutaa, että enkä niitäkään enää kun tässä maksutapahtumassa mennyt taas ikuisuus ja vi t utt aa tuo sinun hapan ilme)
"Nyrpeää näpyttelyä kassakoneella"
Että kyllä asiakas sen kireän tuputtamisen todellakin aistii.
Jätä seuraavalla kerralla nekin ostokset kassalle. Jos olet jo sovittanut niin tiedät mikä koko on hyvä, ja hankit muualta.
Laita pääsymaksu. Eikös se yksikin käsityöliike laittanut hypistelymaksun. Toisten mielestä mahtava ja voimaannuttava idea. Toiset sitten oli toista mieltä.
Olin kerran yhdessä kivannäköisessä pikkuputiikissa ja olisin saattanut ostaakin jotain, mutta myyjä alkoi valittaa toiselle myyjälle, miten turistit vain tulevat katselemaan eivätkä osta mitään. En tiedä, luuliko minua ulkomaalaiseksi vai halusiko karkottaa minut joka tapauksessa, mutta onnistui karkottamisessa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Laita pääsymaksu. Eikös se yksikin käsityöliike laittanut hypistelymaksun. Toisten mielestä mahtava ja voimaannuttava idea. Toiset sitten oli toista mieltä.
Sen jälkeen voipi olla, ettei kukaan käy senkään vertaa ja saapi laittaa lapun luukulle.
Eipä tähän aikaan osteta kuin ruokaa ja vaatetta ja pakolliset uusittavat. Tulot on ok mutta mistäs sitä ikinä tietää. Eipä sitä kyllä keski-ikäisenä kauheita tarvitsekaan, kaikenlaista on jo kertynyt ja suurin osa siitäkin turhaa vaikka minmalistisesti yrittää elää. Pelikoneen kyllä uusin kesäloman aikana, korkea aika vaihtaa rautaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Täytynee siis lopettaa katselu. Yleensä katselen, saatan ottaa kuvia, vertaan kotona, että miten sopii jo ennestään oleviin vaatteisiin. Sitten menen ja ostan sen, joka sopii entisiin.
Kun loppuu katselu, niin mulla loppuu ostelukin.
Unohdit kertoa kuinta lopullinen ostamasi tuote tulee ulkomailta, kun halvemmalla saa.
Monesti liikkeissä ei vaan ole sellaista mitä haluaisi ostaa. Mutta pakkohan se on ensin käydä katsomassa mitä on tarjolla. Sitä paitsi eikö se houkuta muita asiakkaita tulemaan sisään jos siellä näkyy ihmisiä sen sijaan, että kauppa ammottaisi tyhjänä tunnista toiseen?
Nykyään lähinnä tutkitaan ja hipelöidään ja sitten tilataan netistä.
Vierailija kirjoitti:
Itkevän pienyrittäjän seikkailuja osa ????🥳🥳🥳🥳
Olisi hauska nähdä, kun ostat hyllykaupasta hyllyt ja kanamunakaupasta kanamunat.
Ehkä valikoima on huono jos ei osteta? Tai kallis? Jääkö se sitten museoksi. Yksi kauppa otti sisäänpääsymaksun. Verkkokauppa?
Koittakaa taliaivot ymmärtää että se raha on siirtynyt rikkaimman prosentin taskuihin. 90% on köyhiä. Noin 10% varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Rakas yrittäjä, äänestä ensi kerralla SDP, niin ihmisille annetaan taas rahaa jolla he voivat sitten ostellakin niitä sinun pas-kojasi.
Tämä "rahojen antaminen" on jo loppunut. Ei ole väliä kuka on vallassa kun valtion kassa on miinuksella. Tämä tulee muuttuumaan vasta kun loppukin sosialismi on kitketty tästä maasta pois. Koskee myös sosialismin mukana tuomaa kansantautia nimeltä kateus.
Kenenkään ei pidä ostaa.
Mutta tiedätkö, että takuuvarma keino saada monet ostajat kääntymään kannoillaan saman tein, on kun häthätää saa jalkansa kaupan ovesta sisään, siinä jo heti on myyjä tulossa tyrkyttämään jotain. Minä ostan vain, jos saan rauhassa ensin katsella. En kaipaa myyjän apua. Jos tarvitsen, tulen kysymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja kun minun edellinen työnantaja painosti ahdistelemaan jokaista asiakasta eikä yhtäkään olisi saanut jättää tervehtimättä 😂😂. Itselleni tulee epämukava olo jos en saa rauhassa katsella kaupassa ja poistunkin niin pian kuin mahdollista.
Mulla sama. Joskus katsellut erään sisustustavaraliikkeen ikkunasta, että olisipa kiva käydä katselemassa, olisiki jotain mielenkiintoista.
Mutta liikkeen myyjät hyökkää heti päälle ja tulee olo, ettei kehtaa mitään ostamatta lähteä. Niin olen ratkaissut tämän sillä, etten mene edes katselemaan.
Miten muu elämä onnistuu kun noin selkärangaton olet. Matelet vaan menemään paikasta toiseen sihisten.
En käy enää ollenkaan edes katselemassa koska ei saa tehdä sitäkään rauhassa. Kaikki rahat laitan osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tähän aikaan osteta kuin ruokaa ja vaatetta ja pakolliset uusittavat. Tulot on ok mutta mistäs sitä ikinä tietää. Eipä sitä kyllä keski-ikäisenä kauheita tarvitsekaan, kaikenlaista on jo kertynyt ja suurin osa siitäkin turhaa vaikka minmalistisesti yrittää elää. Pelikoneen kyllä uusin kesäloman aikana, korkea aika vaihtaa rautaa.
Mihin keski-ikäinen tarvitsee pelikoneen? Oletko jotenkin jälkeenjäänyt.
Luulen että ketjun aloitti henkilö, jolla ei ole yritystä, kunhan tekee vaan aloitteita. Mutta, mielenkiintoinen aihe silti ? Ja surullinen nykyään...