Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsenne on koulukiusattu TEHKÄÄ RIKOSILMOITUS. KIUSAAMINEN ON RIKOS

Vierailija
26.03.2025 |

Koulu varmasti yrittää vierittää syyt vanhemmille, kotioloihin. Syyt poissaoloista ovat kotioloista, lapsi haluaa olla kotona koulun sijasta. Siis kotona, jossa on huono olla🤔 Ei nene kouluun, jossa turvalliset aikuiset ja hyvä olla. 

Jokin nyt mättää, mutta myös koulujen ongelmat on selvitettävä. Ei pelkästään kotiolot. Lapset ja nuoret voivat pahoin. Tämä on tikittävä aikapommi Suomelle, koska myös hallituksen leikkaukset kohdistuvat lapsiperheisiin, koulutukseen, sekä nuorisopalveluihin. 

Lisäksi terveydenhuolto huonontuu koko ajan, lapset ja nuoret eivät edes saa apua tältä saralta, koska tästäkin leikataan. 

Kuka yhteiskunnassamme maksaa viulut siitä, että työkyvyttömyys, kouluttamattomuus, sekä mielenterveysongelmat lisääntyvät?

Suomea ei mielipuolilla nousuun saada. 

Vai mitä? 

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parempi vanhemman itse lopettaa se lapsensa kiusaaminen eli käydä tapaamassa kiusaajia. Ei se kiusaaminen muuten lopu.

Näin itse tekisin ja lapsi olisi pois koulusta kunnes on varmaa että kiusaaminen ei jatku. Lapselle on  haitallisempaa se että on kiusattu kuin se että jää opiskelusta vähän jälkeen.

Vierailija
82/89 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kiusaajat ovat sellaisia nyhveröitä että jos kiusattu uskaltaisi pistää kampoihin niin saisi ainakin suurimmassa osassa tapauksissa kiusaaja opetuksen ja lopettaisi kiusaamisen.

Itse aikoinaan tein kusaajalleni pari tekoa jotka lopetti kiusaamisen. Mulla on todella pitkä pinna mutta kun se menee niin saatan tehdä mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kiusaajat ovat sellaisia nyhveröitä että jos kiusattu uskaltaisi pistää kampoihin niin saisi ainakin suurimmassa osassa tapauksissa kiusaaja opetuksen ja lopettaisi kiusaamisen.

Itse aikoinaan tein kusaajalleni pari tekoa jotka lopetti kiusaamisen. Mulla on todella pitkä pinna mutta kun se menee niin saatan tehdä mitä tahansa.

Tiedätkö mitä? Se kiusaaminen loppuisi, jos kuka tahansa (koulukaveri, esimerkiksi) tukisi sitä kiusattua edes sen verran, että se kiusattu ei kokisi itseään täysin ulkopuoliseksi koko ajan. Saisi edes pienen merkin siitä, että ei ole kaikkien muiden mielestä täysin arvoton. Mutta mitä tapahtuukaan? Ne muut vaan kääntävät katseensa pois ja kuvittelevat, että mitään ei edes tapahtunut.

Tuon hinta muuten on tähtitieteellinen. Elinikäinen työkyvyttömyys maksaa valtavasti. Silti tuo on se normaali käytäntö. Kiusaajan annetaan tuhota valitsemansa ihmisen elämä ja samalla aiheuttaa miljoonien kustannukset koko yhteiskunnalle. Eikä ikinä joudu vastuuseen teoistaan. Ei ikinä joudu korvaamaan aiheuttamaansa vahinkoa.

Vierailija
84/89 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Jos paljastuu että lastani koulukiusataan, ostan sille kauhavalaisen ja opetan sille miten minun nuoruudessa sitä käytettiin. 

Vierailija
85/89 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain väkivallan käyttö täyttää pahoinpitelyn tai törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit. Väkivalta on fyysistä tai aseellista. Henkistä väkivaltaa ei ole olemassa. Pelkkä ivaaminen tai pilkkaaminen ei ole rikollista. Kunnianloukkaus edellyttää paikkansa pitämättömän solvauksen julkisuutta.

Kuvitteletko ettei koulukiusaaminen sisällä väkivaltaa?

Voi sisältää väkivaltaa tai olla sisältämättä. Kiusaaminen on aika laaja käsite.

Vierailija
86/89 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on parempi vanhemman itse lopettaa se lapsensa kiusaaminen eli käydä tapaamassa kiusaajia. Ei se kiusaaminen muuten lopu.

Näin itse tekisin ja lapsi olisi pois koulusta kunnes on varmaa että kiusaaminen ei jatku. Lapselle on  haitallisempaa se että on kiusattu kuin se että jää opiskelusta vähän jälkeen.

Tämä. Suomessa käytännössä kannustetaan oman käden oikeuteen. Ja näin vanhempana ei harmittaisi lapsen puolesta saada seuraamuksia. 

Vierailija
87/89 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Suomessa käytännössä kannustetaan oman käden oikeuteen. Ja näin vanhempana ei harmittaisi lapsen puolesta saada seuraamuksia. 

Olen muuten samaa mieltä tuosta, että se kiusattuna oleminen on paljon vahingollisempaa, kuin opiskelussa jääminen. Ne opiskeluiden puutteet voi korjata hetkessä. Se trauma jatkuvasta kiusaamisesta voi kestää koko elämän. Eikä tapahtunutta vahinkoa saa välttämättä ikinä korjattua täysin.

Vierailija
88/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä voi tehdä on jalkapallo. Voisi olla muutakin!

Vierailija
89/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja nuorten tulee saada olla hyvinvoivia lapsia. Sitä ei tänä päivänä nähdä. He olevat Suomessa tulevia aikuisia, jotka oksentavat pahaa oloaan. 

Tällä menolla, Suomi tulee olemaan erittäin turvaton maa. 

Kokoomus ja persut leikkaavat koko ajan vain lisää lasten palveluista ja sekin eriarvoistaa. Kiusattu tarvitsee harrastuksia ja turvallisia kaverisuhteita. Kiusaaja taas tarvitsee siirron tarkkailuluokalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä