Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys pettäjille.

Vierailija
26.03.2025 |

Sinä joka petät parisuhteessa etkä kerro totuutta kumppanillesi, miksi teet niin? Miksi et anna toiselle mahdollisuutta päättää siitä haluaako hän jatkaa suhdetta kanssasi vai ei? Onko kyse pelkuruudesta, mukavuudenhalusta (halutaan rusinat pullasta: turvallisen tasainen elämä ja jännitystä sivusuhteista) vai mistä?

En moralisoi sen enempää, mutta mielestäni te parisuhteessa pettäjät ja petosta salailevat olette alinta kastia. Täysin selkärangattomia olentoja, samassa kastissa liskojen ja muiden nilviäisten kanssa. Paitsi että ne on huomattavasti sympaattisempia otuksia.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät ovat ihmiskunnan pohjasakkaa ja kyllä karma korjaa nämä roskat ennemmin tai myöhemmin. Ei ole olemassa syytä miksi pettäisit. kunnon ihmiset ottavat eron jos eivät ole tyytyväisiä parisuhteeseen.

Ei sulle ole luvassa yhtään sen parempaa taivaspaikkaa. 

Vierailija
42/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät ovat ihmiskunnan pohjasakkaa ja kyllä karma korjaa nämä roskat ennemmin tai myöhemmin. Ei ole olemassa syytä miksi pettäisit. kunnon ihmiset ottavat eron jos eivät ole tyytyväisiä parisuhteeseen.

Sama karma meidät korjaa riippumatta siitä miten elää. Miksi siitä elämästä ei sitten nauttisi täysin rinnoin? 

En puhu kuolemasta vaan siitä millainen elämä heillä tulee olemaan. En tunne yhtäkään pettäjää jolla olisi onnellinen elämä pidemmän päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulle ole luvassa yhtään sen parempaa taivaspaikkaa. 

Ei varmaan kun olen ateisti muutenkin. Eipä tuo kommenttisi liittynyt mitenkään mihinkään.

Vierailija
44/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes puolet pettää elämänsä aikana. Syitä siihen on vaikka kuinka paljon. Itse olen pettänyt ja se oli elämäni yksi järkevempiä tekoja. Sain siitä voimaa lopulta lähteä huonosta suhteesta.

Yksikään suhde ei ole turvassa. 

Yksikään tasaikäinen parisuhde ei ole turvassa, koska wanheneva nainen alkaa pihtaamaan kun hänen vaihdevuodet alkaa, joka johtaa siihen että mies alkaa piipahtelemaan paremman naisen luona, tai jopa siirtyy paremman (nuoremman) naisen hoteisiin.

Vierailija
45/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes puolet pettää elämänsä aikana. Syitä siihen on vaikka kuinka paljon. Itse olen pettänyt ja se oli elämäni yksi järkevempiä tekoja. Sain siitä voimaa lopulta lähteä huonosta suhteesta.

Yksikään tasaikäinen parisuhde ei ole turvassa, koska wanheneva nainen alkaa pihtaamaan kun hänen vaihdevuodet alkaa, joka johtaa siihen että mies alkaa piipahtelemaan paremman naisen luona, tai jopa siirtyy paremman (nuoremman) naisen hoteisiin.

Muista sitten, kun se parempi nainen jakaa muillekin kuin sinulle, että itsepä sitä ominaisuutta naisessa arvostit. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
46/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten, kun se parempi nainen jakaa muillekin kuin sinulle, että itsepä sitä ominaisuutta naisessa arvostit. Sitä saa mitä tilaa.

Paljon parempi niin kuin ei-seksiä wanhusnainen.

Vierailija
47/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pettänyt entisessä suhteessa kerran.

Seurustelin alkoholistin kanssa, joka saattoi kadota ryyppyreissuilleen useaksi päiväksi niin, ettei vastannut puhelimeen tai viesteihin enkä tiennyt missä hän oli, kenen seurassa ja milloin olisi tulossa kotiin. Siihen aikaan ystäväpiiriini kuului eräs henkilö, joka oli jo pitkään osoittanut kiinnostuksen merkkejä mua kohtaan ja hänen huomionsa imarteli, kun oma kumppani kohteli mua kuin ilmaa. Kerran sitten exän oltua taas useamman päivän reissuillaan tukeuduin tähän toiseen henkilöön ja hän teki aloitteen enkä antanut pakkeja. 

Kun exäni viimein saapui kotiin, niin jätin hänet enkä kertonut pettämisestä. Ei se tieto olisi tuonut mitään lisäarvoa. Tietysti voi kysyä miksi en vain jättänyt häntä aiemmin, kun suhde oli noin huono. Ehkä syynä oli pitkä parisuhde ja sen aikana muodostunut halu huolehtia toisesta (aloimme seurustella teini-ikäisinä ja seurustelimme 15 vuotta). Olin aina todella huolissani, kun hän oli kadoksissa ja hänen palatessa kotiin olin helpottunut, että hän oli hengissä. Halusin pitää huolta hänestä ja hän monesti kertoi, että jos eroaisimme niin hänellä lähtisi alkoholin käyttö vain entisestään käsistä, kun ei olisi muka mitään syytä hidastella. Tunsin pitkään olevani loukossa.

Vierailija
48/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin puolet. 67 ja jotain prosenttia miehistä, naisista olikohan 58%

Vierailija
49/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama karma meidät korjaa riippumatta siitä miten elää. Miksi siitä elämästä ei sitten nauttisi täysin rinnoin? 

En puhu kuolemasta vaan siitä millainen elämä heillä tulee olemaan. En tunne yhtäkään pettäjää jolla olisi onnellinen elämä pidemmän päälle

Kauanko sitä epäonnea pitää odottaa? Nyt on kymmenkunta vuotta pettämisestä ja vaihtamalla todellakin parani. Ja mikä parasta, ei pelkästään meidän jotka vaihdettiin vaan ennen kaikkea heidän jotka jäi taakse. Molemmat huomattavasti onnellisemmassa tilanteessa nyt kuin 15v sitten.

Vierailija
50/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko sitä epäonnea pitää odottaa? Nyt on kymmenkunta vuotta pettämisestä ja vaihtamalla todellakin parani. Ja mikä parasta, ei pelkästään meidän jotka vaihdettiin vaan ennen kaikkea heidän jotka jäi taakse. Molemmat huomattavasti onnellisemmassa tilante

Se että omassa sikailussasi sattui käymään tuuri, ei tarkoita että pettäminen on ok. 

Vierailija
51/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että pettäjät eivät ymmärrä mitä todellinen sitoutuminen ja toisen kunnioittaminen edes tarkoittaa. Ja se taas voi johtua monesta eri seikasta.

Yhtä ja sama. Itseään he siinä eniten satuttavat ja ennen pitkää jäävät lopulta yksin. 

Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. 

Naurattaa vähän nämä luonnehdinnat. Joku on hyvä tyyppi 40 vuotta elämästään, sitten kerran uskoton, joka välitömästi todistaa että on lapsuudestaan saakka kehittymätön tunnetaidoiltaan ja itsetunnoltaan.

Vierailija
52/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pettänyt, mutta ei halua erota puolisostaan, niin miksi ottaisi riskin erosta kertomalla siitä? Millä ihmeen logiikalla joku haluaisi kertoa hairahduksestaan, jos tietää puolison ottavan eron tuossa tilanteessa?

Vierailija
53/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko sitä epäonnea pitää odottaa? Nyt on kymmenkunta vuotta pettämisestä ja vaihtamalla todellakin parani. Ja mikä parasta, ei pelkästään meidän jotka vaihdettiin vaan ennen kaikkea heidän jotka jäi ta

"Se että omassa sikailussasi sattui käymään tuuri, ei tarkoita että pettäminen on ok. "

väitinkö minä että se on ok?

Käsittääkseni kerroin vain kokemukseni jonka mukaan uskottomuus ei vie mahdollisuutta onnelliseen elämään, keltään osapuolista. Kummallinen tarve leimata asioita ja ihmisiä raakasti kahteen luokkaan: hyvä ja paha.

Vierailija
54/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käsittääkseni kerroin vain kokemukseni jonka mukaan uskottomuus ei vie mahdollisuutta onnelliseen elämään, keltään osapuolista. Kummallinen tarve leimata asioita ja ihmisiä raakasti kahteen luokkaan: hyvä ja paha."

Tällä palstalla tämä aihe herättää voimakkaita tunteita ja jos sanallakaan mainitsee, että pettämisen jälkeenkin voi olla elämää, niin vihapostia alkaa sadella.

Vierailija
55/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko sitä epäonnea pitää odottaa? Nyt on kymmenkunta vuotta pettämisestä ja vaihtamalla todellakin parani. Ja mikä parasta, ei pelkästään meidän jotka

Itse et vain osannut tunnistaa lähtökojtaisesti oikeaa kumppania. Menet vain sen kainaloon kelle satut kelpaamaan ja sit tuut hehkuttaa tänne kun taas onnistui. *ehmä.

Vierailija
56/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, koska haluan elää kumppanini kanssa ja elämme hyvää arkea. Hän on  ystäväni ja kahden ihmisen taloudessa on eri tavalla rahaa ja resursseja. 

Salasuhteesta sitten seksiä, säpinää, jännitystä ja dopamiinia. En ole yksiavioinen ja kertomalla kumppanille sabotoisin omaa elämääni.  

Vierailija
57/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sitä epäonnea pitää odottaa? Nyt on kymmenkunta vuotta pettämisestä ja vaihtamalla todellakin parani. Ja mikä parasta, ei pelkästään meidän jotka

Kauan pitää odottaa? Eikö pettävän h***an leima otsassa loppuiäksi ole riittävää epäonnea?

Vierailija
58/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on lihonut, rupsahtanut ja pihtaa, mutta ero ei ole mahdollisuus. Käyn säännöllisesti maksullisista ajamassa nuoria kisakireitä kaunottaria. Näin tekee kaikki tututkin. Helppoa kuin mikä. Vaimo ei saa koskaan tietää ja avioliitto voi hyvin. 

Vierailija
59/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pettänyt, mutta ei halua erota puolisostaan, niin miksi ottaisi riskin erosta kertomalla siitä? Millä ihmeen logiikalla joku haluaisi kertoa hairahduksestaan, jos tietää puolison ottavan eron tuossa tilanteessa?

Toisaalta itse olisin kertonut heti tunteitteni olevan jo muualla jos olisin arvellut sen kertomisen johtavan sellaiseen eroon jonka seuraukset ei ole aivan kohtuuttomat jollekin osapuolista tai ainakin arvaamattomat. Hain siis tietä ulos, jossa kukaan ei kuole tai ei tapahdu muuta peruuttamatonta. Tavattiin jotain joka kolmas viikonloppu viikonlopun verran sekä lomilla. Olisin halunnut keskustella eron kasvotusten. Mutta joka kerran kun asiaa yritti ottaa puheeksi, toinen joko lähti paikalta ovet paukkuen tai seurasi sellainen hysteerinen riita, että lopulta minä rauhoittelin toista osapuolta ja peruuttelin että asiasta voidaan puhua myöhemminkin. Välillä yritin saada homman toimimaan ja etänä viestittely ym olikin ihan hauskaa. Mutta kasvotusten ahdisti, tunteet eivät olleet enää mukana.

sitten elämässäni oli todella stressaava elämäntilanne, jossa huomioni meni aivan muualle kuin epätyydyttävän parisuhteen päättämiseen. Tämän tilanteen ollessa päällä ihastuin toiseen. Yritin jälleen käydä erokeskustelua yhtä laihoin tuloksin kun muutama kk aiemmin, mutta nyt mulla oli lisänä pelko, että seuraukset ovat aiempaakin kamalampia kun selviää että olen jo tavannut toista ihmistä. Lopulta luovuin yrityksestä tehdä hienovaraista eroa jonka molemmat hyväksyisivät, paljastin että pidän yhteyttä toiseen ihmiseen ja otin vastaan seuraukset, jotka olivat osin pahempia kuin olisin osannut pelätäkään mutta toisaalta helpotus, koska kukaan ei kuollut.

Toiset parit työskentelevät yhdessä hyvän eron eteen. Toisille hyvän eron mittari on se ettei kukaan ottanut omaa henkeään. Me ei olla tässä ihan samalla viivalla kaikki, hieman pyytäisin ymmärrystä myös heille jotka etsivät toisesta ihmisestä voimaa erota viimeinkin.

Vierailija
60/64 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään uskottomuutta taikka hairahdus ole, kun vaimon ajaa pihtaamalla miehen paremman naisen syliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi