Kysymys pettäjille.
Sinä joka petät parisuhteessa etkä kerro totuutta kumppanillesi, miksi teet niin? Miksi et anna toiselle mahdollisuutta päättää siitä haluaako hän jatkaa suhdetta kanssasi vai ei? Onko kyse pelkuruudesta, mukavuudenhalusta (halutaan rusinat pullasta: turvallisen tasainen elämä ja jännitystä sivusuhteista) vai mistä?
En moralisoi sen enempää, mutta mielestäni te parisuhteessa pettäjät ja petosta salailevat olette alinta kastia. Täysin selkärangattomia olentoja, samassa kastissa liskojen ja muiden nilviäisten kanssa. Paitsi että ne on huomattavasti sympaattisempia otuksia.
Kommentit (64)
Wanhusnaisten elämän yhäti suppenevat ympyrät: Pettämismonologit, empatiseerausmonologit, narsissimissimonologit, voimaantumiskaakatukset, miesvihakaakatukset, psykopatiakaakatukset, seksivihamielisyysmonologit, pèdofiliakaakatukset.
Jos ihan rehellisiä ollaan, minä olen kuitenkin se kaikkein tärkein.
Pelkäätkö noin paljon oman suhteesi puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän kirjoittaisit jos moralisoisit sen enempää..
Jätetään se toiseen kertaan. Mutta en voi arvostaa niin selkärangatonta toimintaa. Sitten kun totuus tulee jotain kautta ilmi niin tuloksena on tuhottuja perheitä. Ap
Kuinka paljon luulet, että kaipaan arvostustasi?
Nukutko yösi hyvin? Kaipaatko kumppanisi arvostusta?
Vierailija kirjoitti:
Lähes puolet pettää elämänsä aikana. Syitä siihen on vaikka kuinka paljon. Itse olen pettänyt ja se oli elämäni yksi järkevempiä tekoja. Sain siitä voimaa lopulta lähteä huonosta suhteesta.
Yksikään suhde ei ole turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tarvetta puolustella sinulle omia heikkouksiani.
Ehkä syytä olisi ainakin kumppanillesi. Edes antaa mahdollisuus valita.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tyylillään, mutta parisuhteessa yleensä huomioidaan se toinenkin osapuoli.
Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän kirjoittaisit jos moralisoisit sen enempää..
Jätetään se toiseen kertaan. Mutta en voi arvostaa niin selkärangatonta toimintaa. Sitten kun totuus tulee jotain kautta ilmi niin tuloksena on tuhottuja perheitä. Ap
Kuinka paljon luulet, että kaipaan arvostustasi?
Nukutko yösi hyvin? Kaipaatko kumppanisi arvostusta?
Minä en kaipaa muilta juuri nyt yhtään mitään muuta kuin sen pienen tauon omasta elämästäni. Koetan vaan selvitä päivästä. Ja en ole vuosiin nukkunut öitäni hyvin, on isompiakin ongelmia, esim lapsen ja isän asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tarvetta puolustella sinulle omia heikkouksiani.
Ehkä syytä olisi ainakin kumppanillesi. Edes antaa mahdollisuus valita.
Hän on ihan aikuinen ihminen. Ja aika sokea sellainen jos ei tajua missä mennään. No, ehkä hänkin haluaa sulkea ne silmänsä suhteen todellisilta ongelmilta.
Luulen että pettäjät eivät ymmärrä mitä todellinen sitoutuminen ja toisen kunnioittaminen edes tarkoittaa. Ja se taas voi johtua monesta eri seikasta.
Yhtä ja sama. Itseään he siinä eniten satuttavat ja ennen pitkää jäävät lopulta yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tyylillään, mutta parisuhteessa yleensä huomioidaan se toinenkin osapuoli.
Takes two to tango. Jos puoliso ei ole kiinnostunut menoistani, miksi tekisin hänelle tiliä tekemisistäni? Tai häntä ei kiinnosta läheisyys? Nyt minun pitäisi lähteä suhteesta ja luopua sen eduista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Itse olen sortunut pettämään sellaisissa suhteissa, joissa on tuntunut siltä että naiseni kaipaa fyysistä läheisyyttä vaan siksi että ollaan suhteessa ja se jotenkin "kuuluu asiaan". Eli siis ei ole ollut sellaista tunnetta että minua halutaan sen takia että olen haluttava, vaan sen takia että ollaan suhteessa. SIlloin toisen naisen osoittama seksuaalinen kiinnostus on voinut houkuttaa. Sen sijaan sellaisissa suhteissa joissa on alusta alkaen ollut selvää että toinen haluaa panna kanssani.. ei niissä ole ollut mitään pettämisen haluja. Miehenä joilla on asiat elämässä kunnossa (työ, terveys, raha-asiat) löytää kyllä parisuhteesta kiinnostuneita naisia, mutta jotkut näistä naisista eivät vaan osaa näyttää että olisin myös seksuaalisena olentona kiinnostava. Ainoastaan parisuhdekumppanina. Eli hieman enemmän sellaista egon boostailua kehiin niin ei tule mieleenkään vilkuilla muualle!
Minä varastan koska sinä, minä lyön koska sinä, minä valehtelen koska sinä ja minä petän koska sinä.
Yhteiskunnasta on tullut sellainen joka syyttää kaikkea muuta paitsi itse tekijää. Jos unohdat avaimet autoon, joku varastaa autosi ja ajaa sillä väkijoukkoon. Avainten unohtajaa syytetään siitä että mahdollisti tapahtuneen.
Väärin, avainten unohtaja ei tehnyt mitään väärää, vääryyden teki se joka varasti auton ja ajoi sillä väkijoukkoon.
Samoin on pettämisessäkin, sitä ei voi perustella MILLÄÄN tavalla, pettäminen on aina ja vain yksin pettäjän syy.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että pettäjät eivät ymmärrä mitä todellinen sitoutuminen ja toisen kunnioittaminen edes tarkoittaa. Ja se taas voi johtua monesta eri seikasta.
Yhtä ja sama. Itseään he siinä eniten satuttavat ja ennen pitkää jäävät lopulta yksin.
Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Itse olen sortunut pettämään sellaisissa suhteissa, joissa on tuntunut siltä että naiseni kaipaa fyysistä läheisyyttä vaan siksi että ollaan suhteessa ja se jotenkin "kuuluu asiaan". Eli siis ei ole ollut sellaista tunnetta että minua halutaan sen takia että olen haluttava, vaan sen takia että ollaan suhteessa. SIlloin toisen naisen osoittama seksuaalinen kiinnostus on voinut houkuttaa. Sen sijaan sellaisissa suhteissa joissa on alusta alkaen ollut selvää että toinen haluaa panna kanssani.. ei niissä ole ollut mitään pettämisen haluja. Miehenä joilla on asiat elämässä kunnossa (työ, terveys, raha-asiat) löytää kyllä parisuhteesta kiinnostuneita naisia, mutta jotkut näistä naisista eivät vaan osaa näyttää että olisin myös seksuaalisena olentona kiinnostava. Ainoastaan parisuhdekumppanina. Eli hieman enemmän sellaista egon boostailua kehiin niin ei t
Minä varastan koska sinä, minä lyön koska sinä, minä valehtelen koska sinä ja minä petän koska sinä.
Yhteiskunnasta on tullut sellainen joka syyttää kaikkea muuta paitsi itse tekijää. Jos unohdat avaimet autoon, joku varastaa autosi ja ajaa sillä väkijoukkoon. Avainten unohtajaa syytetään siitä että mahdollisti tapahtuneen.
Väärin, avainten unohtaja ei tehnyt mitään väärää, vääryyden teki se joka varasti auton ja ajoi sillä väkijoukkoon.
Samoin on pettämisessäkin, sitä ei voi perustella MILLÄÄN tavalla, pettäminen on aina ja vain yksin pettäjän syy.
Ei ole yllättävää, että kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisillakin on omat kehitystasonsa, suurin osa ei koskaan saavuta niitä korkeimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin.
Ei itsetunto ole pysyvä ominaisuus. Ihmisen kipupiste on hirvittävän herkkä itsetunto, esim siksi moni pettää.
Pettäjät ovat ihmiskunnan pohjasakkaa ja kyllä karma korjaa nämä roskat ennemmin tai myöhemmin. Ei ole olemassa syytä miksi pettäisit. kunnon ihmiset ottavat eron jos eivät ole tyytyväisiä parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itsetunto ole pysyvä ominaisuus. Ihmisen kipupiste on hirvittävän herkkä itsetunto, esim siksi moni pettää.
Miten voi nähdä arvon toisessa jos sitä ei näe itsessään?
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät ovat ihmiskunnan pohjasakkaa ja kyllä karma korjaa nämä roskat ennemmin tai myöhemmin. Ei ole olemassa syytä miksi pettäisit. kunnon ihmiset ottavat eron jos eivät ole tyytyväisiä parisuhteeseen.
Sama karma meidät korjaa riippumatta siitä miten elää. Miksi siitä elämästä ei sitten nauttisi täysin rinnoin?
Really?!