Luottaisitko mieheen joka toipuu rahapeliriippuvuudesta?
Hän ei pelaa ja omasta valinnastaan asuu paikalla missä ei joudu näkemään pelikoneita joka päivä.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
En luottaisi, se on kova addiktio. 😵💫
Niin on mutta kaikesta päätellen hallinnassa.
Jos on asian suhteen avoin ja työstää sitä- Käykö terapiassa?
Auttsisin.
Kyllä ijminen voi tuollaisia toipua, kun oikeasti haluaa.
Jos on kiinnostava, niin mikä ettei.
Kannattaa puhua asiasta ja käsitellä sitä matkan aikana. Ei ole tabu.
kannattaa myös puhua juuri niin kauan kuin sinustakin siltä tuntuu. Onhan se myös sinua häiritsevä asia.
Riippuu vähän siitä onko ollut "kuivilla" 5 kuukautta vai 5 vuotta ja miten osaa nykyään käsitellä tunteitaan addiktioihin pakenemisen sijaan. Ja miten pahat velat niskassa.
Raha-asioissa en tippaakaan, muuten kyllä. En lainaisi rahaa mihinkään tarkoitukseen, ja pitäisin huolen ettei mies pääse käsiksi minun rahoihini missään tilanteessa. Muuten homma ok, jos siis tosiaan on hakenut apua riippuvuuteensa. Itsenäisesti siitä harvoin pääsee eroon, kun yleensä ei edes avun kanssa.
"Hän" eli sinä itse. :D En luottaisi, ethän sinä kykene puhumaan rehellisesti asiasta edes anonyyminä vauvapalstalla :D
Vierailija kirjoitti:
"Hän" eli sinä itse. :D En luottaisi, ethän sinä kykene puhumaan rehellisesti asiasta edes anonyyminä vauvapalstalla :D
Ap ei ole eikä ole koskaan ollut rahapeliriippuvainen.
Riski on sama kuin alkoholistilla tai perheväkivaltaan syyllistyneelläkin. En kyllä katsoisi niitä kortteja.
En tietenkään. Toipilas ei ole yhtä kuin terve.
En luottaisi myöskään enää yhteenkään luottotiedottomaan. Rosvolla on rosvon moraali. Se ei muutu.
En luottaisi raha-asioissa, muissa asioissa luottaisin ja olen luottanutkin. Kavala addiktio, mutta kuitenkin kapea-alaisempi kuin vaikka alkoholismi tai huumeriippuvuus, joissa on sekä fyysinen että psyykkinen ulottuvuus.
En rahan kanssa. Miksi? Koska kärsin itse nuorempana samasta, tosin olen nainen. Elelen sinkkuna ja hyvin olen pärjäillyt, mutta alussa oli oikeasti vaikeaa. En enää pelaa kuin ilmaisia mobiilipelejä.
Vierailija kirjoitti:
En rahan kanssa. Miksi? Koska kärsin itse nuorempana samasta, tosin olen nainen. Elelen sinkkuna ja hyvin olen pärjäillyt, mutta alussa oli oikeasti vaikeaa. En enää pelaa kuin ilmaisia mobiilipelejä.
Mitä pelejä pelasit?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako pelata yhtään mitään pelejä jos kuitenkin tietää olleensa (raha)peliriippuvainen? Minusta oikea ratkaisu olisi välttää kaikkea addiktioon liittyvää toimintaa.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luottaisi, se on kova addiktio. 😵💫
Niin on mutta kaikesta päätellen hallinnassa.
Tarkalleen ottaen mistä asioista päätellen hallinnassa?
Olen ymmärtänyt, että henkilö jolla on taipumusta addiktioihin helposti korvaa yhden addiktion toisella.
Eli suhtautuisin varmasti epäillen ja tarkkailisin mm. alkoholin käyttöään.
Ei välttämättä maailman paras lähtöasetelma.
Vierailija kirjoitti:
Miksi leikit tulella eli pelaat noita mobiilipelejä? Addiktoitunut olet 100% varmuudella niihinkin eli edelleen pakko paeta pakonomaisesti johonkin. Paljonko vietät yleisesti ottaen netissä aikaa päivittäin?
En ainakaan raha-asioissa luottaisi.