Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun työpäiväni tänään, terv päiväkoti-täti

Vierailija
12.03.2007 |

menin aamulle klo 08 vuorooni kuten pitkin olettaen että olen 0-3v ryhmässä koska sieltä 1 hlö lomalla koko vkon.

no, sainkin kuulla että 3-6v ryhmästä kaikki 3 työntekijää poissa koska sairaina joten sinne sitten. Avukseni hälytettiin eläkkeellä oleva ex-työntekijä, lapsia ryhmässä 21 joista 1 kahdne paikkalaunen ylivilkkauden vuoksi ja 4 muutakin lasta jotka erittäin vaativia.

Loppuvko tulee olemaan samaa, sijaisia ei kuulema saa eikä ole saanut tämän ½v aikana ennnekään mitä olen talossa ollut, aina tuo eläkeläinen valmiina auttamaan muttei ole kuulema muita.

Täytyy sanoa että oli aika pyörryttävä olo kun kotiuduin:/

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin keltainen lehdistö asialle!

Vierailija
2/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan turhaa väittää yhtään mitään muuta. Vanhempien on turha vikistä jos eivät itse tee asioille yhtään mitään, laput silmillä kuljetaan, eikä haluta nähdä totuutta. JA kun jotain sattuu, on aina kätevää syyttää päiväkotia ja ties mitä tahoa eikä kantaa omaa vastuutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksujen päikyssä ongelma on ainakin osittain siinä, että vaikka sijaisia mielellään otettaisiin, niitä ei oikein tahdo löytyä. Me ei asuta pk-seudulla, joten en tiedä, mikä tilanne lastentarhaopettajien tai lastenhoitajien/lähäreiden suhteen siellä on, mutta täällä se ei ole kaksinen.

Vierailija
4/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulisi julkiseen tietoon- jos siis ei keksitty juttu

Vierailija
5/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos 0-3v ryhmässä (jossa 12 tai enemmän lasta) vain 1-2 hoitajaa, niin sekin kyllä huonoa jukisuutta ja riskitekijä.

Vierailija
6/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 vei sanat näppikseltäni! Kyllä monestikin sijaisia otettaisiin, mutta todellakin tyhjästä on paha nyhjästä!! Jos sijaisia ei yksinkertaisesti ole saatavilla, niin pitäiskö pk: n laittaa lappu luukulle?? Mitäs mammat siihen tuumaisivat, kun ei subj. ph-oikeus toimisikaan??

Ainakin Helsingissä on mm lähäreille töitä tasan niin paljon kuin viitsii tehdä ja Seurestakaan ei aina saa sijaista nopealla varoitusajalla!!

Vierailija
7/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsatautiepidemian takia soittamaan vanhemmille että tulisitteko hakemaan lapsenne pois hoidosta. syynä siis henkilökuntaa todella vähän paikalla ja sijaisia ei ole. otattais mutta kun ei ole halukkaita tulijoita.

lähinnä on soiteltu tällöin vanhemmille jotka ovat itse kotona.

t: yks tarhantäti kans

Vierailija
8/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vanhempien on turha vikistä jos eivät itse tee asioille yhtään mitään, laput silmillä kuljetaan, eikä haluta nähdä totuutta. JA kun jotain sattuu, on aina kätevää syyttää päiväkotia ja ties mitä tahoa eikä kantaa omaa vastuutaan.

Ei ole todellakaan vanhempien vastuulla se mikä päiväkodin aidan sisäpuolella tapahtuu. Se on niiden ihmisten vastuulla jotka siellä tekevät töitä!

Toki mielelläni tartun ainakin itse asiaan, jos joku minulle puutteista vihjaisee. Pitäisikö minun todella aamuisin laskea lapset ja sitten tentata onko hoitajia todella riittävästi paikalla? Pitäisi olla itsestään selvää että jollei päiväkodin johto huolehdi hoitohenkilökunnan riittävyydestä, niin sitten sen tekisi tuo hoitohenkilökunta itse. Tavalla tai toisella - esim. vanhemmille vihjaamalla tai sitten itse asiasta valittamalla.

Vierailija
9/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään.

Vierailija
10/29 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulisi että pk johtajilla olisi intressiä taistella noiden puolesta. Ja luulisi vanhempiakin kiinnostavan.

Vierailija:

Pitäiskö teidän työnantajan taistella teidän työolosuhteiden parantamisen puolesta? Tai lasten vanhempien (=asiakkaiden)? Olisi aika ennenkuulumatonta millä tahansa alalla.

.

Vierailija
11/29 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. eräs, joka ei ole alalla töissä

Vierailija:

Mitä väliä sillä, jatkuuko se työsuhde vai ei, JOS PELASTT PIENTEN LASTEN HENKIÄ!!!!!!!! Haloo, tehkää asialle jotain älkääkä täällä ruikuttako!!! T:Pienten lasten kotiäiti, joka ei ikinä veis lapsiaan päiväkotiin

Vierailija
12/29 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syysi. Kiitos, että jaksat yrittää pitää kullannupustani huolta. Toivotan sinulle oikein paljon voimia koko päivälle.

Suosittelen, että vihjaiset asiasta minulle kun tulen kullannuppuani hakemaan, jotta voin soittaa päivänkodin johtajalle huomenna, ja kysyä mitä siellä on oikein tapahtunut. Tietysti kerron asian niin, että kullannuppuni kertoi päivän olleen aika hurja, ja että opeja oli näkynyt vain 2.

Kiitos kun jaksat yrittää ja super-voimia!

Vierailija
13/29 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan siitä 200 ¿ kuussa, joten palvelun ostajana, se olen MINÄ jonka pitäisi valittaa!

Nyt kaikki yhdessä ip vähän kyselemään niitä kuulumisia, kun haette niitä lapsia, ja on olemassa muitakin instansseja mihin valittaa.

Kuka kansanedustajaehdokas aikoo tehdä päiväkodeille jotain?

Vierailija
14/29 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyse ei ole vain huonosta palvelusta vaan ihan lain rikkomisesta jos päiväkodissa jatkuvasti pidetään liian pientä aikuinen/lapsi-suhdetta. Selvittäkää tarkkaan miten usein aikusia on ollut liian vähän paikalla, keskustelkaa pk:n johtajan kanssa, lähettäkää selvityspyyntö kaupungille, ottakaa suoraan yhteyttä kaupunginvaltuuston niihin jäseniin jotka istuvat näistä asioista päätävissä lautakunnissa (sos. toimi tai opetus kaupungista riippuen).

Päiväkodin johtajakin voi tehdä paljon, jos on tarpeeksi tiukka ja nokkela. Esim. meillä on helsinkiläisessä päiväkodissa aina 3 hoitajaa per ryhmä - kolmen vuoden aikana muistan yhden kerran kun oli yhden päivän ajan vain 2 hoitajaa ja silloinkin johtaja oli auttamassa esim. lasten pukemisessa- - ja lisäksi parin kuukauden ajan joka kevät ja syksy lähihoitajaharjottelijoita apukäsinä. Jos johtaja on avuton tai tympiintynyt, ei auta muu kuin ohittaa hänet ja valittaa ylemmälle tasolle.

Vierailija
15/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vastuu yhtään pelota? Entäs jos sattuu jotakin ja teitä aikuisia on siellä liian vähän?

Vierailija
16/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tottakai pelottaa, ei niinkään vastuu mutta se että jotakin tapahtuisi. Loppupeleissä vastuu olisi pk johtajalla jos jotakin tpaahtuisi koska työnantajanhan se on sijaiset hankittava mutta kyllähän sitä olisi itselläkin syyllinen olo:(

Ap

Vierailija
17/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän espoolaisessa kunnallisessa pk:ssa sijaisjärjestelyt toimivat aina.

Vierailija
18/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
19/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska työnantajanhan se on sijaiset hankittava

Olet vastuuton! Myös sinä työntekijänä edustat työnantajaa! On myös sinun vastuullasi puuttua asiaan mikäli lakia rikotaan!

Vierailija
20/29 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen tarhatäti