Milloin kertoisit erosta tässä tilanteessa
Olen kertonut tarpeistani usean vuoden ajan, olemme olleet yhdessä neljä vuotta. Nyt mittani on tullut täyteen tätä puhumattomuutta. Teenkö väärin jos kerron asiasta vasta kun on aika kantaa muuttolaatikot sisään? Miehellä on hyvin varaa jäädä vuokra-asuntoomme yksin. Emme riitele, välimme ovat ihan asialliset. En vain jotenkin jaksaisi lusia loppuaikaa täällä yhteisen katon alla niin että mies mököttäö, olen hänelle kuitenkin kertonut moneen otteeseen, mitä tarvitsen parisuhteessa.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat pois ja kerrot kun alat kantaa muuttotavaroita pois. Niin minäkin kerran tein, mies tuli töistä ja ihmetteli miksi kannan tavaroitani ulos autoon. Sanoin että siksi koska eroan sinusta.
ja mikähän oli syy kun otit eron? mikä vika miehessäsi sitten oli? aika törkeä temppu lähteä yhtäkkiä
Ei kukaan lähde yhtäkkiää. Toinen ei vaan ole halunnut myöntää mitään. Ainahan sitä voi leikkiä kuuro mykkää, mutta ei se asiaa muuta. Eikä eroamiseen edes tarvitse syytä. Ei se elinkautinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat pois ja kerrot kun alat kantaa muuttotavaroita pois. Niin minä
ja mikähän oli syy kun otit eron? mikä vika miehessäsi sitten oli? aika törkeä temppu lähteä yhtäkkiä
Ei kukaan lähde yhtäkkiää. Toinen ei vaan ole halunnut myöntää mitään. Ainahan sitä voi leikkiä kuuro mykkää, mutta ei se asiaa muuta. Eikä eroamiseen edes tarvitse syytä. Ei se elinkautinen ole.
Niinpä. Kyllä eron syitä on ollut havaittavissa monessa pitkässä parisuhteessa jopa vuosien ajan ennen kuin toinen päättää pakata kimpsunsa ja kampsunsa. Mutta usein juuri miehet "yllättyivät", kun vaimo ei enää jaksa jauhaa samoista asioista ja väsyy - ja ottaa eron. Silloin on hyvä tilittää yhteisille tuttaville, kuinka ero tuli ihan puskista. Aina kun näitä tilittäjä-miehiä osuu omalle kohdalle, kysyn ensimmäisenä: "Miksi et sitten kuunnellut vaimoasi, kun olitte vielä yhdessä?" Yleensä keskustelu loppuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat pois ja kerrot kun alat kantaa muuttotavaroita pois. Niin minäkin kerran tein, mies tuli töistä ja ihmetteli miksi kannan tavaroitani ulos autoon. Sanoin että siksi koska eroan sinusta.
eroamiseen on aina joku SYY, ei sitä huvinvuoksi vaan lähdetä
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä ajatus kertoa vasta, kun olet ulkona asunnosta. Tiedän useamman tapauksen, jossa suhteesta lähtevä osapuoli ei ole saanut edes nukkumarauhaa. Ja nimenomaan tällaisten mykkäkoululaisten kanssa.
Juna on jo mennyt ja parempi onni ensi kerralla.
mitä tarkoitat siis nukkumarauhalla? miksei naisetkin voisi ottaa rennommin kun ollaan niin vakavia jatkuvasti, mistä sitä pitäisi puhua sitten??
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin kirjeen ja sormuksen hyvin tyhjennetyn kodin pöydälle
typerää tollanen pikkuasioista lähteminen, ja suomalainen nainen on muutenkin tosi kylmä ja heti eroassa. MINÄ HALUAN MENNÄ JA MINÄ MENEN.
ei tämä elämä niin ihmeellistä ole kun ollaan vaatimattomia muutenkin, joskus pitäisi vaan olla tyytyväinen
Turvallisuussyistä kerro vasta sitten kun olet muuttamassa. Itse tein sen virheen että kerroin omasta mielestäni reilusti etupeltoon ja jouduin lähtemään asunnosta pakoon kun mies pimahti.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuussyistä kerro vasta sitten kun olet muuttamassa. Itse tein sen virheen että kerroin omasta mielestäni reilusti etupeltoon ja jouduin lähtemään asunnosta pakoon kun mies pimahti.
mitä se mies sitten teki? huusiko pelkästään
Ihmiset eroavat nykyään niin helposti päihteettömistä ja väkivallattomista suhteista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eroavat nykyään niin helposti päihteettömistä ja väkivallattomista suhteista.
ennenhän oli niin että noitten takia erottiin, mutta nykyään nainen ottaa eron miehestä vaikkei ole noita kumpaakaan. suomalainen nainen ei ole mihenkään tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsit päiväunilta 3 kissan kanssa.
Ero on yksi vaarallisimpia hetkiä naisen elämässä.
Kun ilmoitat erosta, järjestä se niin, että apujoukot ovat lähtövalmiudessa luoksesi. Ja hommaa itsellesi yöpaikka seuraavaksi yöksi sekä muuttoapua, älä hae tavaroitasi uuteen kotiisi itseksesi. Kiltistäkin miehestä voi kuoriutua epävakaa raivopää eron hetkellä.
Voisiko tämä nainen olla nyt vihdoin se ensimmäinen, joka tulevaisuudessa opettaa tulevalle tyttärelleen, että "hei, älä valitse tällaista miestä, tällaisilla valintaperusteilla", niin kaikilta näiltä vältyttäisiin, eikä meni niitä parhaita nuoruusvuosia hukkaan jonkun typeryksen kanssa, joka oli treffeillä niin jännittävä kun sillä oli merkkifarkut ja kalliit aurinkolasit.
Vierailija kirjoitti:
On hyvien tapojen mukaista ja kohtuullista kertoa aikeistaan etukäteen. Ajattele itsesi toisen asemaan. Haluaisitko itse tulla täytenä yllätyksenä keskelle muuttoa tai puolityhjään kotiin?
Tilanne on toinen, jos toisella on taipumusta väkivaltaiseen käytökseen. Muussa tapauksessa on suoraan sanottuna kusipäistä vain lähteä ilman ennakkovaroitusta. Varoitusajan ei tarvitse olla pitkä. Kuinka paljon aiemmin itse haluaisit tietää?
Jos suhteessa on jo pitkään ollut ongelmia niin ei ero kenellekään täysjärkiselle voi tulla yllätyksenä. Lisäksi varsinkin naisen kannattaa erotilanteessa olla varovainen, parempi hommata oma kämppä ja järjestellä asiat ennenkuin kertoo erosta.
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä aika törkeetä tehdä toiselle kuitenkin niin että toinen tulee töistä kotiin puoli-tyhjään asuntoon. ja eron ottaminen jostain pienestä tyhmästä asiasta!
Jos on olemassa riski että kumppani alkaa väkivaltaiseksi tai esim rikkomaan tavaroita niin silloin tuo on ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että on aikuisista ihmisistä kyse tässä ketjussa. Minulle tehtiin tuollainen lappu pöydällä - pikaero vuosi sitten. Voin kertoa että se on äärimmäisen haavoittavaa.
Minä olen majoittanut ystävää, jonka tuleva ex ei antanut nukkua silmällistäkään eroilmoituksen jälkeen.
Ap on jo kertonut tarpeistaan ja toiveistaan. Puoliso pitää mykkäkoulua. Se on melkein kuin menolipun lahjoittaisi. Kaikkea hyvää kaikille uuteen elämänvaiheeseen.
Tarvitseeko miehelle ylipäätään erosta mitään kertoa?
Eihän hänen roolinsa muutenkaan ole kuin sinun toiveidesi täyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Ero on yksi vaarallisimpia hetkiä naisen elämässä.
Kun ilmoitat erosta, järjestä se niin, että apujoukot ovat lähtövalmiudessa luoksesi. Ja hommaa itsellesi yöpaikka seuraavaksi yöksi sekä muuttoapua, älä hae tavaroitasi uuteen kotiisi itseksesi. Kiltistäkin miehestä voi kuoriutua epävakaa raivopää eron hetkellä.
Harva nainen on niin keeper, että eron hetkellä olo olisi mitään muuta kuin "Jess!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä ajatus kertoa vasta, kun olet ulkona asunnosta. Tiedän useamman tapauksen, jossa suhteesta lähtevä osapuoli ei ole saanut edes nukkumarauhaa. Ja nimenomaan tällaisten mykkäkoululaisten kanssa.
Juna on jo mennyt ja parempi onni ensi kerralla.
mitä tarkoitat siis nukkumarauhalla? miksei naisetkin voisi ottaa rennommin kun ollaan niin vakavia jatkuvasti, mistä sitä pitäisi puhua sitten??
Tarkoitan juuri sitä, että entinen mykkäkoululainen avaa sanaisen arkkunsa ja alkaa uhkailla, vedota, mankua ja parkua, seuraa perässä toiseen huoneeseen, huutaa korvaan. Kumma miten koville voi ottaa ero ihmisestä, jota hetki sitten ei katsonut edes vastauksen arvoiseksi.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä se mies sitten teki? huusiko pelkästään
Olen eri, mutta minun eksä rikkoi mun kaikki meikit ja tärveli mun merkkilaukun. Sen lisäksi oli käynyt heittämässä taloyhtiön roskikseen mun viherkasveja ja muuta omaisuutta. Että kyllä noita erotilanteesta sekoavia riittää.
mun mielestä aika törkeetä tehdä toiselle kuitenkin niin että toinen tulee töistä kotiin puoli-tyhjään asuntoon. ja eron ottaminen jostain pienestä tyhmästä asiasta!