Milloin kertoisit erosta tässä tilanteessa
Olen kertonut tarpeistani usean vuoden ajan, olemme olleet yhdessä neljä vuotta. Nyt mittani on tullut täyteen tätä puhumattomuutta. Teenkö väärin jos kerron asiasta vasta kun on aika kantaa muuttolaatikot sisään? Miehellä on hyvin varaa jäädä vuokra-asuntoomme yksin. Emme riitele, välimme ovat ihan asialliset. En vain jotenkin jaksaisi lusia loppuaikaa täällä yhteisen katon alla niin että mies mököttäö, olen hänelle kuitenkin kertonut moneen otteeseen, mitä tarvitsen parisuhteessa.
Kommentit (72)
Mä sain nyrkin naamaani sillä silmänräpäyksellä, kun kerroin että haluan erota. Nappasin lapsen kainaloon ja pakenin veljeni luo muutamaksi päiväksi. Kun tulin kotiin, mies oli rauhoittunut ja hoitanut asiansa niin, että hällä oli kämppä tiedossa, johon muuttaa. Pahoitteli kovasti lyöntiään. En olis hänestä uskonut, että lyö (pettänyt oli, siksi ero). Jälkiviisaana olis pitäny hommata kämppä etukäteen, olis jäänyt musta silmä saamatta.
En kertoisi ollenkaan. Hoitaisin muuton silloin, kun mies on viikonlopun reissussa. Jossain kohtaa sellainen tulee ihan varmasti. Jättäisin vain lapun pöydälle, että nyt voit mököttää ihan yksin ja rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi ollenkaan. Hoitaisin muuton silloin, kun mies on viikonlopun reissussa. Jossain kohtaa sellainen tulee ihan varmasti. Jättäisin vain lapun pöydälle, että nyt voit mököttää ihan yksin ja rauhassa.
Kyllä on kovia ihmisiä täällä kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä ihmisiä kommentoimassa tässä ketjussa. Tottakai erosta kerrotaan suoraselkäisesti etukäteen.
Mitäs sitten jos äijä kilahtaa lopullisesti ja toteaa , että jokke pappaa ei jätetä.
No sitten kilahtaa. Kyllä käytöstavat voi omata, vaikka olisikin lukenut vähän liikaa rikosuutisia ja kuvittelisi, että tuo on kovinkin yleinen tapa reagoida.
Kyllä siinä piilee ihan aito riski.
Tuollainen uutinen on niin kova isku vasten kasvoja monelle , että ei yhtään tiedä mikä se reaktio on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä ihmisiä kommentoimassa tässä ketjussa. Tottakai erosta kerrotaan suoraselkäisesti etukäteen.
Mitäs sitten jos äijä kilahtaa lopullisesti ja toteaa , että jokke pappaa ei jätetä.
No sitten kilahtaa. Kyllä käytöstavat voi omata, vaikka olisikin lukenut vähän liikaa rikosuutisia ja kuvittelisi, että tuo on kovinkin yleinen tapa reagoida.
Kyllä siinä piilee ihan aito riski.
Tuollainen uutinen on niin kova isku vasten kasvoja monelle , että ei yhtään tiedä mikä se reaktio on.
Ap:n tapaus ei vaikuta ollenkaan tuollaiselta. Tottakai, jos on ennestään väkivaltainen, pitää toimia toisin. Normaalisti käyttäytyvien ihmisten kesken asiat pitää kuitenkin hoitaa reilummin. Sellaisia on selkeä enemmistö. Jos pelkää väkivaltaista reaktiota, tilanteeseen voi ottaa mukaan jonkun toisen.
Vierailija kirjoitti:
Kusipäinen teko sinulta, jos et mitään ennakovaroitusta anna. Vaikka et miehen tunteista välittäisi paskaakaan, yritä nyt edes ajatella käytännön asioista hänenkin kannaltaan. Itse en ainakaan haluaisi jäädä asuntoon, jossa olen elänyt parisuhteessa. Kiva sitten järkyttyneenä puskista tulleesta eroilmoituksesta yrittää vielä järjestää itselleen muuttoa ja uutta kotia.
"Puskista tulleesta" 😂. Nainen on usean vuoden onneton ja kertoo suoraan mitä toivoo. Silti ero tulee miehelle aina ihan puskista 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvien tapojen mukaista ja kohtuullista kertoa aikeistaan etukäteen. Ajattele itsesi toisen asemaan. Haluaisitko itse tulla täytenä yllätyksenä keskelle muuttoa tai puolityhjään kotiin?
Tilanne on toinen, jos toisella on taipumusta väkivaltaiseen käytökseen. Muussa tapauksessa on suoraan sanottuna kusipäistä vain lähteä ilman ennakkovaroitusta. Varoitusajan ei tarvitse olla pitkä. Kuinka paljon aiemmin itse haluaisit tietää?
Minusta olen antanut niitä ennakkovaroituksia, kertonut tarpeistani ja mies ei osaa niitä täyttää, eikä myöskään kertoa että tämä on hänelle vaikeaa ja hän haluaa opetella, sekin riittäisi.
Tuntuu naurettavalta että vasta puheet erosta saisi miehen heräämään, en halua sellaista miestä joka ottaa lusikan kauniiseen käteen vasta kun on "ihan pakko".
Nämä tarpeet on luokkaa että olisi kiva jos hän joskus kysy
Minä, minun tarpeeni, minä itse ja minun elämäni. Mihin sinä oikein parisuhdetta edes tarvitset? Uskon, että olet paljon onnellisempi yksin, saat tehdä juuri niinkuin itse haluat ja samalla joudut ottamaan vastuun itse omasta elämästäsi ja onnellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä ajatus kertoa vasta, kun olet ulkona asunnosta. Tiedän useamman tapauksen, jossa suhteesta lähtevä osapuoli ei ole saanut edes nukkumarauhaa. Ja nimenomaan tällaisten mykkäkoululaisten kanssa.
Juna on jo mennyt ja parempi onni ensi kerralla.
Tai on nukutettu viimeiseen uneen.
Itse karkasin salaa. Oli pakko
Minusta tavaroiden kantaminen yhteisestä asunnosta ulos ilman etukäteen ilmoittamista on pahempaa kuin pettäminen.
Sano miehelle että ssinä lähdet menee etkä taakse katso. Löydät paremman miehen.
Miehellä on varmasti ollut monta mahdollisuutta tehdä asioille jotakin jotta suhde säilyisi. Mutta hän on itse valinnut vaikenemisen ja sitä kautta eron. Ei siis millään tavalla voi tulla yllätyksenä.
Tällaisia puhumattomia miehiä on Suomi pullollaan, jotka havahtuvat vasta eron jälkeen -jos silloinkaan. Miksi he eivät usko ajoissa että asioille täytyy tehdä jotain jos haluaa naisensa pitää? Että ei se nainen huvikseen ota epäkohtia puheeksi satoja kertoja, vaan nainen yrittää herättää miestä panostamaan suhteeseen, tekemään osuutensa jos parisuhde hänelle mitään merkitsee