Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki syöpään sairastuneet tuttavani ovat lopulta kuolleet syöpään. Osan luultiin jo parantuneen. MIKSI syöpää ei osata parantaa? 😭😭😭😭

Vierailija
25.03.2025 |

Todella kamala seurata miten nuoretkin joutuvat kärsimään vuosikausien vuoristoradassa ja osa ehtii jo iloita paranemista, kunnes syöpä uusiutuu ja vie hengen. Osa on kuollut todella nopeastikin.

Ainakin minun ajatusmaailmassa syöpä = kuolema. Ennen luulin, että syöpä voidaan parantaa.

Tämänkin ketjun lukijoista iso osa tulee menehtymään syöpään.

Mistähän se johtuu, että syöpää ei osata parantaa, vaikka tosi moni sairastuu siihen ja kuolee?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paremmat elintavat vois auttaa

Ei välttämättä. Syöpä ei ole elintapasairaus, vaan voi iskeä kehen tahansa.  

Vierailija
42/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän katsoin jo 7 vuotta sitten. Miksi syöpää ei saa parantaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu joskus, että suurin osa ihmisistä kuolee syöpään. Se vie hengen sitten, kun ikää on tarpeeksi. Kaikilla vanhoilla on kasvaimia, eikä niitä edes tutkita. Jos aletaan etsimään, kaikilta löytyy jotain. 

Nuoret, terveet ja työkykyiset tutkitaan ja hoidetaan. Sairaiden ei kannata odottaa liikoja. Kaikki menee kuitenkin yhteiskunnan piikkiin, eikä yhteiskunnalla ole vara hoitaa kaikkia. Syöpä jota ei ole varaa hoitaa, löytyy "liian myöhään".

Vierailija
44/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei tajua, että esimerkiksi vesirokko-virus jää ikuisesti jylläämään elimistöön ja puhkeaa myöhemmin vyöruusuna. Ei paljon kannata vesirokkobileitä lapsille järjestää, vaan hankkii mieluummin rokotuksen sitä vastaan 

Vesirokkovirus on nimeltään muuten herpes zoster 

Ihan kiva juttu 

Mistä sen tietää mitkä virukset aiheuttaa mitäkin syöpiä esimerkiksi korona. Kun se on ollut vielä niin vähän aikaa . Eikä syövän syntymekanismeja vieläkään täysin tiedetä. Ainoastaan tiedetään karsinogeenien aiheuttavan syöpää monien muiden lisäksi, mutta kun karsinogeenejä on kaikkialla monissa kemikaaleissa ja ruoka aineissakin. 

Hpv virus voi aiheuttaa syöpää ja pusu tauti voi aiheuttaa MS tautia. Virukset pitäisi ottaa vakavasti ja oikeasti sairastaa kotona eikä mennä sairaana kauppaan tai kyläilemään. 

Sinun lievään flunssaan voi joku toinen kuolla tai saada syövän.

Vierailija
45/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on sanottu joskus, että suurin osa ihmisistä kuolee syöpään. Se vie hengen sitten, kun ikää on tarpeeksi. Kaikilla vanhoilla on kasvaimia, eikä niitä edes tutkita. Jos aletaan etsimään, kaikilta löytyy jotain. 

Nuoret, terveet ja työkykyiset tutkitaan ja hoidetaan. Sairaiden ei kannata odottaa liikoja. Kaikki menee kuitenkin yhteiskunnan piikkiin, eikä yhteiskunnalla ole vara hoitaa kaikkia. Syöpä jota ei ole varaa hoitaa, löytyy "liian myöhään".

Väärin. Kaikilla vanhoilla ei todellakaan ole kasvaimia. Eikä kaikki kasvaimet edes ole syöpää. On olemassa myös hyvänlaatuisia kasvaimia. Miksi pitää levittää sontaa, vaikka oikeaakin tietoa olisi tarjolla?

Vierailija
46/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri, tähän ollaan tultu. Ennen riitti kun koki olevansa vahva ja terve, nyt koronan myötä kaikki ovat lähtökohtaisesti tietämättään sairaita, oireettomia sairaita, jotka levittävät tauteja ja sairastuttavat muita. Sairaaksi on mennyt.

Vierailija
47/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä kiinni. Itse olen 100% varma etten saa syöpää. Mulla on hyvät geenit koskaan ei ole luita murtunut tai hampaissa ollut reikiä. Olen kaatunut monta kertaa ja koskaan ei ole mitään murtunut.

Virukset voivat aiheuttaa myös syöpää enemmän olen huolissani viruksista ihmiset vähättelee flunssia liikaa. Monesti olen huomannut että ne jotka sairastaa näitä kuume tauteja saa myös syövän . Itse en ole ollut missään taudissa kymmeneen vuoteen ei koronaa eikä flunssaa. 

Kun pesee kädet ja pysyy kaukana muista niin ei sairastu

Miten luiden murtuminen liittyy esim. maksasyöpään? 

No esimerkiksi siten, että minun geenit on paremmat. Parempi puolustus kehossa .

Aivan sata varmasti syöpä ja virukset liittyy toisiinsa. Olen siitä varma ja tiedän, että näin on. Ensi kerralla kun menette flunssassa kauppaan miettikää joku syöpäpotilas todennäköisesti kuolee teidän takianne ja saatte itse syövän sen viruksien takia. Helppoa on välttää viruksia kun ei mene lähelle muita.

Ja luut ei liity mitenkään asiaan kunhan mainitsin, että olen super ihminen . Minun luut ei voi murtua vaikka löisi vasaralla testattu on.

Vierailija
48/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä kiinni. Itse olen 100% varma etten saa syöpää. Mulla on hyvät geenit koskaan ei ole luita murtunut tai hampaissa ollut reikiä. Olen kaatunut monta kertaa ja koskaan ei ole mitään murtunut.

Virukset voivat aiheuttaa myös syöpää enemmän olen huolissani viruksista ihmiset vähättelee flunssia liikaa. Monesti olen huomannut että ne jotka sairastaa näitä kuume tauteja saa myös syövän . Itse en ole ollut missään taudissa kymmeneen vuoteen ei koronaa eikä flunssaa. 

No esimerkiksi siten, että minun geenit on paremmat. Parempi puolustus kehossa .

Aivan sata varmasti syöpä ja virukset liittyy toisiinsa. Olen siitä varma ja tiedän, että näin on. Ensi

Niin siis minulla on erittäin harvinainen mutaatio ettei luuni murru. En ole pessyt hampaita kun ei tarvitse kun ei tule reikiä.

Saa tulla koittamaan lyödä luu rikki ei onnistu 

Vierailija
49/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut auto kolarissa, kaatunut pyörällä ja minut on pahoinpidelty vasaralla , olen kaatunut jäällä, kaveri on hyppinyt jalkaterän päällä. Pesen kerran vuodessa hampaat, olen kaatunut pyörällä ja en edes muista kaikkea mutta kertaakaan ei ole luita murtunut kun se on minulle mahdotonta.

Eikö hampaisiin voi tulla reikiä 

Niin ja minun kynsisakset ovat menneet monta kertaa rikki kun olen leikannut kynsiä, kun minulla on niin paksut kynnet.

Oikeasti kolmet sakset menneet rikki sen takia .minulla on harvinainen mutaatio .

Vierailija
50/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sata varmasti syöpä ja virukset liittyy toisiinsa. Olen siitä varma ja tiedän, että näin on. Ensi

Älä sitten kovin korkealta tipahda, jos käykin niin hassusti, että syöpä onnistuu harhauttumaan sinun ylimaallisia geenejäsi ja iskee niistä huolimatta. 

Vierailija
51/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sata varmasti syöpä ja virukset liittyy toisiinsa.

Se ois jännää. Toivottavasti saisin syövän. 

Vierailija
52/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri, tähän ollaan tultu. Ennen riitti kun koki olevansa vahva ja terve, nyt koronan myötä kaikki ovat lähtökohtaisesti tietämättään sairaita, oireettomia sairaita, jotka levittävät tauteja ja sairastuttavat muita. Sairaaksi on mennyt.

Jeesus sanoi eiväthän terveet tarvitse lääkäriä vaan sairaat..No, pellekoronassa diagnosoitiin etänä KAIKKI, pienet ja suuret, ennakoivaa hoitoa kaipaaviksi tautipesäkkeiksi ja tätä ihmeeksi julistettua PELASTAJA (eli Saviour, jos helpompi ymmärtää todellinen  piilomerkitys eli Jumalanpilkka) lääkitystä edistettiin väkivaltaisella mielenhallintayrityksillä ja kiristämistoimenpiteillä, mm. potkuilla työpaikoista. Ja suomalaiset piti normaalina ja hyväntahtoisena toimintana jolla vain halitaan pelastaa ihmishenkiä. Yksinkertaiset pakanat.

Vierailija
53/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kuolee OMIIN synteihinsä. Synnin palkka on kuolema.

Vierailija
54/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä ei ole kuolema.

Meidän tulee hyväksyä tämä elämä, aina emme ehdi tai ymmärrä tutkia ja tutkituttaa kaikkea. 

Kehossa saattaa tapahtua yllättäviäkin asioita hyvin nopeasti ja yllättäenkin.

Syövän hoito on Suomessa hyvällä tasolla mutta elämää vastaan eivät parhaatkaan lääkärit pysty taistelemaan.

Voimia ja jaksamista jokaiselle ihmiselle!

Hoito ehkä on hyvää mutta hyväkään hoito ei pelasta jos toimenpiteisiin ryhdytään liian myöhään. Ja nykyisellä systeemillä oireita ei havaita kun käsketään vain jäämään kotiin toivomaan josko vaikka oireet katoaisivat itsestään.

Suomessa on ollut vielä muutama vuosi sitten hyvää hoitoa. Keskeisessä asemassa on kuitenkin seulonta, kuten mammografia. Kun syöpä löydetään ajoissa, se saadaan usein hoidettua. Tämä ei silti tarkoita sitä, että Suomessa saa hyvää hoitoa. Sairastan aggressiivista rintasyöpää, jonka hoidon aloituksia viivyteltiin kohtuuttoman paljon. Hoito oli osittain hyvää, osittain kaaottista sekoilua vuonna 2024. Ennen kaikkea hoito oli tooooodella hidasta. Tällainen ei ole hyvää aggressiivisen syövän hoitoa, ja tässä maassa pitää lopettaa selittely siitä, miten hyvää hoitoa täällä saa. Hidas syöpä ehditään hoitamaan julkisella, ehkä.

Hankkikaa hyvät ihmkset syöpävakuutus, jotta pääsette hoitoon nopeasti!! Samoin epäilyttävä patti kannattaa näyttää yksityiselle. Minun syöpä ehdittiin diagnosoida yksityisellä ennen kun olisin saanut edes aikaa julkiselle näytteenottoon. Hoitojuna pysähtyi silti pitkäksi aikaa, kun ei ollut varaa yksityisiin syöpähoitoihin. Ensimmäisissä magneettikuvissa ja leikekuvjssa syöpä näytti pieneltä ja paikalliselta. Kuvantamisen jälkeen odotin 2 kuukautta ensimmäistä sytostaattia, ja syöpä ehtk levitä. Tämä on sietämätöntä, koska syövän aggrissivuus ja ikäni (37v) olivat kaikki tiedossa. 

Vierailija
55/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tunnen useita syövästä parantuneita, tunnen myös syöpään kuolleita. 

Vierailija
56/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kaikilla vanhoilla ei todellakaan ole kasvaimia. Eikä kaikki kasvaimet edes ole syöpää. On olemassa myös hyvänlaatuisia kasvaimia. Miksi pitää levittää sontaa, vaikka oikeaakin tietoa olisi tarjolla?

Siinä luki SUURIN OSA ihmisitä kuolee syöpään. Se on aivan eri asia kuin väittää kaikkien....

Opettele lukemaan ennen kuin ryhdyt noin ikävästi toisen kommentteja arvostelemaan.

Kommentti ei muuten ollut minun, mutta olen kuullut saman väitteen fysiologian tai anatomian luennolla... että lähes jokainen saa syövän, jos tarpeeksi vanhaksi elää.

... ja elinaikana löydetystä tai kuoleman jälkeen patologin löytämästä syövästä huolimatta se ihmisen virallinen kuolinsyy voi liittyä sydän- ja verenkiertojärjestelmän pettämiseen tai  johonkin tulehdukseen tai jonkin muun elimen pettämiseen.

Vierailija
57/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut syöpä kaksi kertaa ja hengissä olen edelleen. Ensimmäisen kerran sairastuin vuonna -99 ja toisen kerran 2004. Johan tässä on viimeisten hoitojen päättymisestä 20 vuotta. 

Eli ei syöpä aina sitä tarkoita, että siihen kuolee.

Vierailija
58/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa ei ollut murtunut mitään luita eikä ollut hampaissa reikiä kun sairastuin ensimmäisen kerran syöpään 20-vuotiaana. Nyt vähän todellisuudentajua peliin kiitos.

Vierailija
59/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin kymmenen tuttavaa/ystävää, jotka ovat edelleen hengissä. Diagnoosin ovat saaneet noin 10-15 vuotta sitten. Tosin toiset kymmenen ovat kuolleet syöpään. 

Onko muuten jollain tilastotietoa, kuinka moni sairastuneista kuolee esim kymmenen vuoden sisään?

Vierailija
60/68 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paremmat elintavat vois auttaa

Ei välttämättä. Syöpä ei ole elintapasairaus, vaan voi iskeä kehen tahansa.  

Kyllä se on metabolinen sairaus. Elintavoilla voi vaikuttaa myös taudin puhjettua.