Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloin juuri äitini edunvalvontavaltuutetuksi, hämmästys suuri kun näin hänen pankkitilinsä

Vierailija
25.03.2025 |

Tilillä makaa 130.000e. Ja niin pienesti ja köyhästi on elänyt ja valitellut kun gluteeniton ruoka on niin kallista. Joka kuukausi on jäänyt  puolet eläkkeestä säästöön. Nyt sitten tilataan siivouspalvelu ja vaikka valehtelen äidille, että tulee kunnan puolesta, kun ei hän sellaisesta maksaisi.

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo paljoa. Rahaa ole jos ei one mitään tuloja ja tukia..

Luitko avauksen? Puolet eläkkeestä jäänyt säästöön

Vierailija
42/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisen lapsen tarvitse eläkkeellä olevan vanhempansa kotia siivota. Jos eläkeläinen ei halua maksaa siivouksesta niin olkoon koti siivoamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvoja. Tosiaan katsoo omaa etuaan ja tyhjää äitinsä pankkitiliä. Kuka valvoo näitä roistoja?

Kun hommaa äidilleen tämän kotiin apua? On tosiaan hirveä roisto... 

Vierailija
44/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän eriasteinen yllätys kuin mun lapsella olisi, jos hän joutuisi mun asioita hoitamaan. Tälläkin hetkellä olen 110euroa miinuksella seuraavaan eläkkeeseen asti. Olen myös ollut jo pari viikkoa ilman muutamia lääkkeitä, joiden hankinta tapahtuu myös eläkkeen maksupäivän jälkeen. Tasan eivät käy onnen lahjat. Olen sentään kuitenkin tehnyt töitä 45 vuotta.

Onko tämä hakenut kaikkia mahdollisia tukia ja myös toimeentulotukea Kelasta sekä ollut yhteydessä sosiaalityöntekijään?

Vierailija
45/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet vanhalle äidillesi. Eikö hävetä?

Äiti valehdellut koko ikänsä olevansa köyhä.

Vierailija
46/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo paljon ole elinikäisiksi säästöiksi. 

Kyllä on. Kermapersukset erikseen.

Huvittavaa haukkua niitä jotka tekevät kovasti töitä ja säästävät. Olet kateellinen. 

Vierailija
47/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä, että monet ikäihmiset pihistävät jopa syömisestään ja lääkkeistään jotta pankkitilille jäisi enemmän rahaa perillisille, pitävät häpeänä varattomana kuolemista.  

Moni vanhus ajattelee ettei itse enää tarvitse mitään, että elämä on jo ns täynnä, ja haluaa pitää lapsistaan ja lapsenlapsistaan huolen rahoillaan mieluummin.

Vierailija
48/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvoja. Tosiaan katsoo omaa etuaan ja tyhjää äitinsä pankkitiliä. Kuka valvoo näitä roistoja?

Maistraatille toimitetaan tilitiedot

Vierailija
49/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun rahat haisemaan vaan

Edunvalvontavaltuutettu ei voi panna valtuuttajan rahaa haisemaan.

Ainoastaan edunvalvottavan hyväksi voi, ei muuten. Kuitit talteen.

Vierailija
50/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma, että hankit palveluita äidille. Itsekin edunvalvojana toiminut molemmille vanhemmille: ei sitä hommaa voi kusten juosta, toiminnasta on tehtävä raportti DVV:lle vuosittain. Äidin rahat on äidin hyvinvointiin ja tuo siivous on hyvä palvelu vanhalle.

Edunvalvoja on eri asia kuin edunvalvontavaltuutettu.

Vierailija
51/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvojan täytyy tehdä DVV:lle vuositilitys.

Edunvalvontavaltuutetun ei tarvitse tehdä, ellei sitä ole erikseen valtuutuksessa määrätty. TAI joku läheinen epäilee väärinkäytöksiä ja tekee DVV:lle tutkintapyynnön.

Vierailija
52/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nykyään DVV ja toiseksi edunvalvontavaltuutetun ei tarvitse toimittaa mitään tilitietoja, jos päämies ei ole näin vaatinut edunvalvontavaltuutusta tehdessään

Vierailija
53/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nykyään DVV ja toiseksi edunvalvontavaltuutetun ei tarvitse toimittaa mitään tilitietoja, jos päämies ei ole näin vaatinut edunvalvontavaltuutusta tehdessään

Aivan. Vastasin kommenttiin, jossa mainittiin "edunvalvoja".

Vierailija
54/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitokodin odottaa kädet hikoilleet että pääsevät makuuttamaan äitiäsi ja tyhjäämään pankkitilit. 6000 euroa kk ..ylläpidolla..

Tuo summa riittäisi joa pariksi vuodeksi

Hoitomaksuissa huomioidaan tulot, korot ,vuokratuotto ym tulot. 

Vierailija
55/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös nähnyt oman vanhempani pankkitilin saldon. En tiedä, mistä rahat ovat peräisin, onko esim. voittanut Veikkauksen peleistä, mutta noilla rahoilla pystyisi ostamaan esim. kotisiivouksen. Valittaa kuitenkin köyhyyttä ja joudun sitten itse orjana tekemään vaikka mitä. Olen myös joutunut ostamaan vanhempani käyttöön monenlaista kodintavaraa ja ruokatarvikkeita ilman, että on antanut noista rahaa, vaikka olen itse työtön ja tuloni sen mukaiset. En kaipaa perintöä, vaan sitä, että en joudu raatamaan orjana vanhempani hyväksi kun en oikeasti siihen edes pysty, enkä sitä halua. Itsellänikin on suuria vaikeuksia ja  toimintakykyyn vaikuttavia diagnooseja, joissa juurikin pitäisi välttää tällaista suurta kuormitusta kun sitä kuormitusta syntyy jo ihan peruselämästä.

Vierailija
56/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iäkäs äiti valitti kipeää olkapäätään, joka alkoi haittaamaan jo pahasti arkea. Yritti saada terveysasemalle aikaa yleislääkärille toistamiseen, mutta aikaa ei herunut.

Aika kauan sai vääntää, että nyt jos joskus kannattaa käyttää niitä säästöjään (n. 200 000€ tilillä + rahastoja) ja mennä suoraan yksityiselle ortopedille niin saa vaivaansa hoitoa.

Mikään ei saisi maksaa mitään, vaikka rahaa olisi millä mällätä. 

Vierailija
57/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun iäkäs äiti valitti kipeää olkapäätään, joka alkoi haittaamaan jo pahasti arkea. Yritti saada terveysasemalle aikaa yleislääkärille toistamiseen, mutta aikaa ei herunut.

Aika kauan sai vääntää, että nyt jos joskus kannattaa käyttää niitä säästöjään (n. 200 000€ tilillä + rahastoja) ja mennä suoraan yksityiselle ortopedille niin saa vaivaansa hoitoa.

Moni vanhempi kerää lapsilleen perintöä. Eivät vaan koe voivansa käyttää rahaa, kun "pitää lapsille jättää". Eivät yleensä usko, että ei tartte. Heidän rahansa, käyttäisivät itseensä.

Vierailija
58/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti olisi päässyt kaihileikkaukseen yksityiselle heti, mutta kituutti 8kk jonossa julkiselle. Ja tuo raha ei olisi hänen rahoissaan tuntunut lainkaan

Vierailija
59/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihit ovat pihejä hautaan saakka. Pihuus on sairaus, säästäväisyys on hyve. Raja on häilyvä.

Vierailija
60/163 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää toimia 'vähävaraisen' vanhempani kuskina, kun ei raaski käyttää taksia. Satoja euroja jää joka kk eläkkeestä säästöön, enkä tajua mikä on se paha päivä mitä varten säästetään. Eikö se sadat tuhannet jo riitä???