Tapani Kansa on kuollut
Iskelmätähti Tapani Kansa on kuollut. Hän oli kuollessaan 76-vuotias. Iltalehdelle asian kertoi Tapani Kansan puoliso Nina af Enehjelm.
Tapani Kansa oli yksi Suomen musiikkimaailman kirkkaimmista tähdistä. Kansan pitkä, yli 600 levytettyä kappaletta sisältänyt monipuolinen ura venyi iskelmästä operetteihin.
Laulaja oli kunnianhimoinen perfektionisti ja oman tiensä kulkija. Suuri persoona muistetaan lukuisten hittiensä ohella myös särmikkyydestään.
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/71c95758-864c-4b94-b428-8db49b4117f1
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Tosi hurjaa, että kuoli leikkauksen jälkeen. Mitäköhän on tapahtunut?
Vai kuoli -leikkaukseen,siihen tokaan yöllä. ei sen jälkeen.
Matti ja Teppo ovat jossain odottamassa vuoroaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähti ajoilta jolloin Suomi oli parhaimmillaan
Parhaimmillaan? Varmaan miesten kannalta 🙄 Nuorille naisille ikävää aikaa.
Höpöhöpö. Olin silloin nuori nainen ja kyllä elämä oli silloin parhaimillaan, ainakin minulla ja kaikilla silloisilla kavereillani.😍
Ei ollut m a m u j a.
Vierailija kirjoitti:
Matti ja Teppo ovat jossain odottamassa vuoroaan.
Niinhän me kaikki, sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Särmikäs? Johan on kiertoilmaus.
Hyvä laulaja, mutta erittäin hankala, ylimielinen ja leuhka ihminen jo nuorena.
no näin just vainajan päivänä maltillisempi ilmaisu. olkoon nyt -särmikäs- paljon olisi juttuja,mutta jos nyt hiljentyisi,onhan oma rakas ja lapsetkin suruissa,tuli puskista koko kuolema. oli komee kuin mikä nuorena poikana,kuin kiiltokuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa tuota kuvaa vuodelta 1974:
Aika hemmetin kuuma!!Tällaisia artistit olivat tuohon aikaan kaikki. Danny, Johnny, Kirka, Sammy ym. Kaikki uskomattoman komeita.
Ei sentään Badding.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähti ajoilta jolloin Suomi oli parhaimmillaan
Parhaimmillaan? Varmaan miesten kannalta 🙄 Nuorille naisille ikävää aikaa.
Höpöhöpö. Olin silloin nuori nainen ja kyllä elämä oli silloin parhaimillaan, ainakin minulla ja kaikilla silloisilla kavereillani.😍
Samoin! Parasta aikaa vaikka kaikkea nykyajan sälää ei ollutkaan. Kaduilla ja kujilla oli turvallista jne.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, miks mulle tuli ekana mieleen ne kaikki ylinopeusuutiset. Joku takauma lapsuudesta.
Tapanilla oli kissahiiri leikki silloisen hämeenlinnan liikkuvan poliisin päällikön kanssa joka muroihin oli kusaissut. Mä pääsin tutkintaan mukaan ollessani isolla huoltiksella yökassana. Kansa oli käynyt vuokraamassa elokuvia ja poliisit tuli yksi yö tutkimaan kuitit että näkyykö kellonaikoja milloin Kansa ollut liikkeellä. Ottivat kuulemma lumihangestakin kipsivaloksia kengän jäljistä. Muistaakseni tämän leikin voitti poliisi ja herra sai ajokiellon ja isot sakot. Todellinen herrasmies asiakkaana..
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, miks mulle tuli ekana mieleen ne kaikki ylinopeusuutiset. Joku takauma lapsuudesta.
Karpo ja Tapsa lähtivätkin sitten tästä maailmasta melkein käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes sappirakkoa ei osata leikata. TKansa kuoli leikkauksen komplikaatioon.
Missä luki?
IS Kansa kävi maanantaina sappirakon leikkauksessa, ja hän kuoli leikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin.
niin kuoli uusintaleikkaukseen. kotiutettiin järkyttävän aikaisin, tiistai yönä jo kuoli ja leikkauskiinnikkeet oli irronnut ja himassa oli tod huonona. ainakin 3pv pitäis olla sairaalassa. niin odotan tutkimusta-hoitovirhettä. jos se eka möhlitty. niin noinko hätäleikkauskaan enää pelastaa.
siellä ninalla ja kolmella lapsella nyt äkkisuru,samoin teen sisaruksilla. nina sanoo -elämäni rakkaus 43 vuotta!!!!!!!
Mahtaako herra itse olla vaatinut kotia pääsyä vai lykättiiinkö sairaalasta, ei oikein selvinnyt jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Oudointa tässä minussa on, että kuoli sappirakon leikkaus komplikaatioihin? Perusleikkaus.
Aivan !
Kotiutettiin vastoin asianomaisen omaa tuntua, omaa vointia.
Surullista.
Tämä on Suomi 😓
Vuosikausia on aikaisin kotiutettu ennen sote-uudistustustakin. Minulle tehtiin iso vatsan alueen leikkaus 13 vuotta sitten ja kotiin toisena päivänä leikkauksesta. Kivut oli vielä niin kovat, etten varmaan olisi edes tajunnut, jos jotain olisi ollut vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkkiksia kuolee tiuhaan tahtiin, korreloi varmaan myös taviksiin.
Korreloi iän kanssa enemmänkin.
Mutta olisihan se surullista jos sekä Kansa että Karpo delasi paskan terveydenhuollon takia.
Nyt näette mitä se oikeistolainen säästökuuri vääristä paikoista tarkoittaa.
säästökuurit, S O T E,
K O K O O M U S
O I K E I S T O
Muistakaa nyt hyvänen aika vaaleissa äänestää niin että nuo ei voita tai olette seuraavia.
Sekä persut.
RIP Tapani
Yksi maailman suurimmista laulajista on poissa
Vierailija kirjoitti:
Oudointa tässä minussa on, että kuoli sappirakon leikkaus komplikaatioihin? Perusleikkaus.
Oli sappirakko tulehtunut, joten ehkä ei ihan perusleikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes sappirakkoa ei osata leikata. TKansa kuoli leikkauksen komplikaatioon.
Missään ei lue noin.
IS uutisessa vaimonsa kertoi.
Ei ole vaimo vaan avovaimo. Olivat avoliitossa vuosikymmeniä. Ja erillään hyvin paljon. Siksihän Nina ei ollut edes hyvästelemässä.
Just nina sanoo-elämäni rakkaus 43v!!!!!!!!!!!!!!!!! tiivvis suhde joka kuulema vanhetessaan parani vaan. Olivat maanantai iltanakin soitelleet, yöllä kuoli Tapani. Muistaakseni T oli hänelle Tapsu. Vuorotellen toistensa kodeissa. Tapani äänitti ihan Ninalle studiossa heidän rakkausbiisejä. Molemmat vaan kehuu toisiaan. Ninkain-kaunis sielu- Eihän Ninakaan tiennyt että yöllä kuolee,oli just sopinut että aamulla ti nähdään ,hän tulee tapanin kotiin. Maanantaina illalla viimeinen soitto ja Tapani oli valitellut miten paha olo. Yöllä kuoli,mistä Nina ei tiennyt. Miksi yrität alentaa asioita ja vähätellä. ole sää 43v jonkin kanssa josta puhut vaan kauniisti-elämäni rakkaus- siinä mallia
Tapani Kansa oli kotkalainen duunariperheen lapsi. Kyllä hän juurensa muisti. Harmi kun elämän piti päättyä noin, hoitovirhekö? Kammottavalle näyttää terveydenhuollon tulevaisuus. Kuntavaaleissa on kyllä kovat panokset. Nyt ei ole enää tekosyitä kenelläkään eikä vastuuta voi paeta. Ääni ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että noin iäkäs kotiutettiin heti leikkauspäivänä
kyllä,ei ketään noin nopeesti ja potilassanoo ettei halua kotiin ja hänhän oli oikeassa. kiinnikkeet irronneet. hätäleikkaus enää auta. kiinni vaan. nyt odotellaan hoitovirhetutkimusta mikä meni pieleen. mitähän lääkärin päässä liikkuu nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa tuota kuvaa vuodelta 1974:
Aika hemmetin kuuma!!https://img.ilcdn.fi/trPPzpSdSphM0yatPVlw-_iz1O8=/full-fit-in/920x0/img…
Tuossa suoraan kuva. Tulee mieleen Lostin Sawyer :)
Todella kuin Sawyerin broidi
Tapsa ollut vuonna 1974
mustavalko-otoksissa!
Sawyer on yksi kuumimpia
miehiä koskaan, mulla oli
Lostin alkukautena
häneen iso crush,
tunnustus. 🥵
Ei sentään paikallispuudutuksessa ja kotiutus samana päivänä...