Ootko ottanut onnistuneesti passikuvan itse?
Hyviä vinkkejä netissä. Ootteko kokeillut? Menikö heti läpi kuva? Tuliko parempi ku liikkeessä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tuli oikein hyvä kuva itse otettuna. Tosin olen valokuvaaja ammatiltani.
Valkonen heijastamaton tausta. Katso kasvot suorassa suoraan kameraan. Hartiat suorassa. Oikea korkeus/etäisyys. Hiukset pois kasvoilta, ei varjoja kuvassa.
Niin ja pikselimäärän säätö oikeaksi
Nuorena. Nykyään en uskalla kokeilla ettei mene pieleen. Ehkä pitäisi joskus.
Vierailija kirjoitti:
Valkonen heijastamaton tausta. Katso kasvot suorassa suoraan kameraan. Hartiat suorassa. Oikea korkeus/etäisyys. Hiukset pois kasvoilta, ei varjoja kuvassa.
Ai samanlainen vAloKuvAJa ku joku Paskakin Anna 🤣😅
Minä aion ensi kerralla kokeilla ottaa kuvan itse. Tuli meinaan niin kauhea passikuva viimeksi valokuvaamossa, että sitä passia ei viitsi missään näyttää...
Toki, hyvin onnistuu. Poliisi laiskuuttaan ja kuvaamot ansaitakseen pelottelevat
Mies otti mun kuvan ja minä miehen
hyvin toimi
En, se on niin helppoa käydä kuvaamossa ja sen jälkeen passi on noudettavissa muutamissa päivissä.
Millainen Gigantin automaatti on? Meneekö kuvat sukkana läpi?
Riittääkö tuohon luonnonvalo sisätiloissa...
Mun 70-vuotiaat vanhemmat säätivät itse itsestään passikuvat. Hyvin onnistuivat. Aikaa ei kyllä säästynyt...
Menin sellaiseen valokuvaus koppiin. Varmaan kun olin ollu siellä jo melkein 30 min ja kuvia olin ottanu jo kymmeniä, eli siis aina uus kuva enneku hyväksyin ja maksoin, nii totesin et ei se pärstä siitä näköjään paremmaksi muutu. Kuva ku kuva. Kamala sellainen.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei tule varjoja näkyviin kuvaan. Eli periaatteessa pitäisi seistä suoraan seinän edessä ja valon tulla sopivasti. Itse olen ottanut normaalisti kattolampulla valaistussa huoneessa.
Pitää olla paljon valoa ja pikselilleen oikean kokoinen. Ohjeet löytyy netistä.
Vierailija kirjoitti:
Menin sellaiseen valokuvaus koppiin. Varmaan kun olin ollu siellä jo melkein 30 min ja kuvia olin ottanu jo kymmeniä, eli siis aina uus kuva enneku hyväksyin ja maksoin, nii totesin et ei se pärstä siitä näköjään paremmaksi muutu. Kuva ku kuva. Kamala sellainen.
Mä oon otattanut tällaisessa elämäni kauneimman kuvan itsestäni ikinä vaikka muuten en koskaan onnistu kuvissa niin tämä passikuva oli sellainen jota mielellään käytti ja esitteli. Harmi ettei oikein käy enää ku jo 20 vuotta sitten otettu
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla paljon valoa ja pikselilleen oikean kokoinen. Ohjeet löytyy netistä.
Puhelimen pitää olla ainakin metrin päässä ei selfie, onnistuu ajastimella.
Vierailija kirjoitti:
En, se on niin helppoa käydä kuvaamossa ja sen jälkeen passi on noudettavissa muutamissa päivissä.
Verkkokauppa.comissa onnistuu 9 eurolla
Vierailija kirjoitti:
Kirkkaana aurinkoisena päivänä joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon otattanut tällaisessa elämäni kauneimman kuvan itsestäni ikinä vaikka muuten en koskaan onnistu kuvissa niin tämä passikuva oli sellainen jota mielellään käytti ja esitteli. Harmi ettei oikein käy enää ku jo 20 vuotta sitten otettu
No joo 20 vuotta sitten itsekkin töistä pyöräilin pitkän matkaa kesäkuumalla ja kaunis kuva. Ei enää. Näytän kun viikon olis ollu nukkumatta ja putki päällä vaikka kuinka on laittautunu.
Miten itse otetut kuvat toimitetaan? Entä miten poliisi kontrolloi, että kuvan ottaja ei ole käyttänyt esimerkiksi jotain AI-kuvamuokkausohjelmaa, filtteriä tms.?