Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko luopunut joistain ruoista hinnan nousun vuoksi?

Vierailija
24.03.2025 |

Tai vaihtanut jostain vakkarimerkistä halvempaan? 

Mä olen lopettanut kahvin juonnin ja suklaan syönnin. Voi olla ihan hyväkin juttu :D Oivariinin vaihdoin Keijuun, kun Oivariinin hinta nousi yli neljään euroon. Vessapaperina menee nykyään K-Menu yms, halpismerkit. Coop on sellainen merkki, mitä tulee nykyään suosittua. En ole selkeästikään enää mitenkään merkkiorjallinen. Kyseenalaistan kärkkäämmin sen, miksi pitäisi ostaa jotain, mitä on ennenkin ostanut eli kokeilen rohkeammin muita, edullisempia vaihtoehtoja.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, kärryyn sujahtaa sitä mitä ennenkin, ei tule pahemmin hintoja katseltua.

Vierailija
22/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin kalkkunan syömistä ja siirryin enemmän broileriin. Lopetin kuhan ja tonnikalafileen ostamisen ja niiden sijaan ostan tarjouslohta ja seitä. Kalkkunameetwursin ostamisen lopetin, kun kallistui kallistumistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis keulii?

Vierailija
24/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää hinnannostot tulee aina sykleissä sen mukaan millä Ultrarikkaat keksii rahastaa. Vuonna 2007-2008 se oli asunnot. Sitten keksivät että hivuttamalla pakollisia kuluja saadaan rahanteko-automaatti. 2020 alkoi ruoan ja muiden pakollisten kulujen raju hivuttaminen.

Pahinta on että glopaalin eliitin takia tätä ei pääse käytännössä minnekään pakoon. 

Vierailija
25/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä päällisineen nykyään viikonloppuherkku. Gluteeniton mysli jäi kauppaan kun rasian hinta ylitti 5€. Keliaakikkona kärvistelen myös pastan hinnan vuoksi, mutta siitä en ole vielä luopunut. Coop pasta menettelee arkiruuassa ja hinta kohtuullinen.

Lohta ja naudanlihaa vain tarjouksesta ja kahvialeja kyttään. Joskun pitkin hampain joudun ostamaan normihintaisen juhlamokan.

Vierailija
26/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan paistia tai filettä ja lohta ostan nykyään tosi harvoin.

Vierailija
27/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäti, etenkin muikun- on nykyään ihan törkyhinnoissa. Tuplannu varmaan. En nyt lopettanut, mutta ehkä jouluna ja synttäreilläni tms. Kotimaista kalaa saa kesäisin järvestä ja muikkua tuoreena, joten talvella ei niin inspaa näillä hinnoilla. Lohi sen sijaan on välillä taas ihan edullistakin.

Vierailija
28/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä seuraan hintoja tarkkaan, mutta en oo vähentänyt mitään. Kahvia saa edelleen tarjouksesta ihan kohtuuhintaan ja sitä kuluu yhtä paljon kuin ennenkin. Suklaasta en välitä, eikä sitä tullut ostettua edes silloin kun se oli halvempaa. Rustassa/Tokmannilla välillä hyviä vessapaperitarjouksia esim. Soft Embosta, en osta mitään k-menua ikinä. Oivariinikin usein tarjouksessa ja jos ei ole, niin ei se neljä euroa mun taloutta kaada. Hyödynnän paljon hävikkiä ja ylipäänsä tarjouksia, mun ruokakulut on oikeesti aika pienet, vaikka kaksi teiniäkin ruokittavana. Ei tule oikeasti mieleen mitään, mitä olisin jättänyt pois. 

Vierailija
29/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt suklaan syöntiä, koska se on nykyään pahempaa.

Vierailija
30/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan sisäfile jää kauppaan, lohta ostan vain tarjouksesta ja kanan hintalappua katson tarkasti.

Vierailija
31/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot ja muut leivänpäälliset on jäänyt pois ja nyt konkretisoitu sanonta jolle on naurettu vuosikymmeniä, että 'ylähuulta leivän päälle'. Ei kuunapäivänä olisi uskonut, että tapahtuu Suomessa. 

Vierailija
32/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset kahvit jää kauppaan. Hinta aivan  tolkuton jossain Juhlamokassa ja Kultakatriinassa.

Vierailija
33/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullan rapeat kalafileet on jäänet ostamatta. Tää ainakin tuli mieleen.

Vierailija
34/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore kala, silakkaa ja Norjan kasvatettua lohta en ole enää ostanut yli 10 vuoteen niiden epäterveellisyyden vuoksi.

Vierailija
35/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaiset kahvit jää kauppaan. Hinta aivan  tolkuton jossain Juhlamokassa ja Kultakatriinassa.

Just oli K- kaupan mobiilitarjouksessa 2 pkt  a 3,99€.

Vierailija
36/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäti, etenkin muikun- on nykyään ihan törkyhinnoissa. Tuplannu varmaan. En nyt lopettanut, mutta ehkä jouluna ja synttäreilläni tms. Kotimaista kalaa saa kesäisin järvestä ja muikkua tuoreena, joten talvella ei niin inspaa näillä hinnoilla. Lohi sen sijaan on välillä taas ihan edullistakin.

Ennen sai siianmätiä 99e, nyt 188e/kilo.

Eli lähes 100% kallistunut.

Kerran vuodessa tulee ostettua n 600g, nyt meni jo toistasataa euroa😱

Vierailija
37/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustot ja muut leivänpäälliset on jäänyt pois ja nyt konkretisoitu sanonta jolle on naurettu vuosikymmeniä, että 'ylähuulta leivän päälle'. Ei kuunapäivänä olisi uskonut, että tapahtuu Suomessa. 

Paluu 80-luvulle ja sitä edeltävään aikaan.

Mun lapsuudessa ja nuoruudessa ei ollut leivän päällä kuin voita. Silloin jos päivällisen oli riisivelliä sai pienen siivun kinkkua leivän päälle

Vierailija
38/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatteja ja yrttejä ostan enää todella harvoin. Kurkut ja paprikat jäävät kalleimmillaan kauppaan. Hevit tulee nykyään enemmän ostettua satokausien mukaan. Pihvejä ja paisteja tulee ostettua vähemmän. Olen lisännyt papujen ja linssien syömistä. Suklaan ostan irtokarkkeina.

Vierailija
39/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöt ja paistopistetuotteet, alkoholi ja kaikki kalliit merkkituotteet.

Vierailija
40/95 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jätin paprikan ostamatta kun oli citymarketissa 9 e kg. Ei se ihan noin kallista ole mielestäni ennen ollut. Luksustuote jo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä