Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oikeuksia minulla on vuokralaisena? ov

Vierailija
12.03.2007 |

Vuokrananataja on yksityinen henkilö.

Irtisanoimme asunnon viimekuussa, eli maksamme vuokran vielä maaliskuulta. Muutamme kuun lopussa pois.

Vuokranantaja kysyi, että voisiko hän esitellä asuntoa uusille vuokralaisille. Sanoin, että tottakai. Kuhan sovitaan yhdessä päivä, jolloin asuntoa voi tulla katsomaan.

Perjantaina-lauantaina sain 5-10 puhelua, jossa soittaja kertoi, että oli saanut numeroni vuokranantajalta. Haluaisi tulla katsomaan asuntoa mahdollisimman pian.

Vastasin, joka kerta, että en ole antanut lupaa luovuttaa puhelinnumeronia kellekkään. Saavat soittaa vuokranantajalle, että hän sopii minun kanssa koska asuntoa voi tulla katsomaan.

Vuokranantajasta ei kuulunut mitään, mutta sunnuntaina alkoi ovikello soida jatkuvasti. Siellä oli ihmisiä, jotka olivat saaneet osoitteen, että voivat tulla katsomaan asuntoa.

En päästänyt ketään sisään.

Yritin soittaa vuokranantajalle, mutta hän ei vastannut.

Ei vastannut tänäänkään. Olen jättänyt myös kaksi tekstiviestiä.

Nyt mietin, että toiminko väärin? Olisiko minun pitänyt esitellä asuntoa?

Onko vuokranantajalla oikeus antaa luvatta numeroni uusille vuokralaisille? Tai antaa osoite, jossa asuntoa voi käydä katsomassa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei - vuokranantaja ei ehkä toiminut ihan korrektisti, mutta mielestäni sinä liioittelet nyt pahasti. Kyllä minä olisin esitellyt asunnon, jos joku ovikelloa soittaa. Enkä vetänyt hernettä nenään puhelinnumeron antamisestakaan.

Haluatko tarkoituksella tehdä asiasta elämää suuremman ongelman? Mitä luulet saavuttavasi?

Vierailija
2/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on velvollisuus näyttää asuntoa MUTTA vain yhdessä sopimananne ajankohtana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mitä OIKEUKSIA minulla on vuokralaisena?"

Hei haloo, mikset mieti, mitä velvollisuuksia sinulla on. Ihan kuin pitäisit vuokraisäntää rikollisena, kun hän vaan yrittää saada asunnon vuokrattua sinunkin jälkeesi.

Ja mitä siinä osoitteenkin antamisessa on niin kamalaa?? Kai he sen saavat tietää, jos siihen muuttavat joskus. Tietäähän posteljoonikin osoitteesi.. oikeesti, tosi lapsellista.

Mene itseesi ja lakkaa leikkimästä hankalaa.

Vierailija
4/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko kakkonen tietoinen että ihmisillä voi olla muutakin tekemistä kun esitellä kämppää täysin tuntemattomille ihmisille jotka vaan tuppautuvat ovelle ilman varoitusta?

Vierailija
5/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoojoojoo: on oikeus ja on laillista.

Mutta eikö voi toimia myös JÄRKEVÄSTI ja INHIMILLISESTI eikä aina miettiä, mitä oikeuksia on ja miten asia menee lain mukaan.

Haasta se vuokraisäntäsi oikeuteen, jos noin ketuttaa. Siihenhän sinulla on OIKEUS!

Vierailija
6/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta mulla ei ole tapana tehdä elämästä NOIN VAIKEAA.

Ja ei kai ap:lla kyse ollut ajanpuutteesta, vaan PERIAATTEESTA. " Vuokraisäntäni toimii lain vastaisesti, nyt minä suutun ja alan mököttää."

Hah. Pennut.

Vierailija
7/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään kenenkään numeroa ei saa toisille jakaa.

Ja teistäkö olisi ihan ok, että teidän ovikellonne rupeaa yllättäen soimaan ja siellä on jonossa asunnon katsojia? Huolimatta siitä, että olette esim. olleet yötöissä, ja vielä nukkumassa, kun asunnon katsojat ovelle ilmaantuvat.

Minusta älytöntä käytöstä vuokranantajalta, voihan vuokralainen olla jopa poissa tiettyyn aikaan. Eli tottakai on kysyttävä koska asuntoa voitaisiin esitellä.

Vierailija
8/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko ap olleensa ylitöissä??

Peräänkuulutin MAALAISJÄRKEÄ ja TILANNETAJUA. Jos ei sovi esitellä, niin ei sovi. Mutta kun ap kieltäytyi sopimasta puhelimessa mitään ja käännytti kaikki katsojat periaatteen vuoksi pois.

Onko se nyt oikeasti aikuisen ihmisen käytöstä?

Hitto, että mua risoo tämä nykyinen sukupolvi, jotka eivät muuta tee kuin jankuttavat " oikeuksistaan." Meno alkaa jo peruskoulussa.

Vierailija
9/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän voi olla vaikka mitä rosvoja. Ei nykyaikana enää voi tuollai vaan päästää vieraita kotiinsa. Ap:lle pidä puolesi.

Vierailija
10/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jollain voi olla elämää ja muuta puuhaa kuin esitellä asuntoa juuri sillä hetkellä, kun joku rimputtaa ovikelloa.

Törkeää vuokranantajalta luovuttaa puhelinnumeroasi eteenpäin. Sinuna, ap, en edes yrittäisi tavoittaa vuokraisäntää enää, vaan antaisin hänen hoitaa yhteydenoton ja esittelyistä sopimisen kanssasi lain mukaan!

Vierailija
11/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAMALAA, KAUHEAA, VASTUUTONTA, HIRVEÄÄ, INHOTTAVAA, että vuokranantaja kehtaa yrittää vuokrata asuntoasi edelleen!

SIKAMAINEN tyyppi!

HAASTA OIKEUTEEN, VALITA KULUTTAJA-ASIAMIEHELLE, KIRJOITA HESARIIN, SOITA KARPOLLE, ITKE PYYKÖLLE, KITISE PÄIVÄRINNALLE.

On se helkkari soikoon NIIN KAMALAN VÄÄRIN!!

Vierailija
12/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti päästäisi tuntemattomia ihmisiä talsimaan asuntooni, jos vuokranantaja ei ole mukana. Hehän ovat silloin vuokralaisen " vieraina" ei vuokranantajan,tällöin.

Vierailija
13/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja esitlköön itse asuntonsa, kun on ensin sopinut teidän kanssa milloin sopii tulla.

Meidän ex-vuokranantaja aikoinaan ilmoitti vaan että tulee välittäjän kanssa kahdestaan katsomaan asuntoa kun olimme kk kuluttua muuttamassa pois. Oli sitten kuitenkin laittanut samantien myös lehteen ilmoituksen ja yhtenä lauantai-iltana asuntoon marssi parikymmentä asunnon etsijää + vuokranantaja ja välittäjä :( Kaiken huipuksi nää asunnonkatsojat lampsi sisällä kuraiset kengät jalassa mm. matoilla jotka olin vasta pessyt uutta kotia varten :( Eli kyllä noi vuokranantajat osaa olla aika veemäisiäkin. Olisi voinut etukäteen ilmoittaa että järjestää asuntonäytön, eikä vain välittäjän arviotilaisuutta josta oli puhe.

Vierailija
14/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itke av-palstalla. Sieltä löytyy asiantuntemusta joka ongelmaan

Ai niin - senhän jo teitkin :D

t. 12

Vierailija
15/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko sinutkin raasu HÄÄDETTY omasta kodistasi julmasti pihalle.

Vierailija
16/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap ei päästänyt...

Vierailija
17/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen aikanaan ollut vuokralaisena - yksityisellä. Ja ei olisi tullut mieleenikään ruveta kitisemään, jos joku soitti minulle suoraan ja kysyi mahdollisuutta tulla käymään.

Ja onko ihme, jos ovelle tulevat, kun ei puhelimitse suostuta mitään sopimaan.

Anteeksi nyt kovasti, kun satun olemaan sitä mieltä, että kärpäsestä tehdään nyt härkästä.

Vierailija
18/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 12 voisi olla ihan oikeassa?

Paljon melua tyhjästä...

Vierailija
19/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut mieleenkään että kukaan voi olla niin tyhmä että menee toisen kotiin kurasilla kengillä ja lampsii olohuoneen matolla ja makkarin valkoisilla matoilla.

Vierailija
20/27 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla yks ja sama haasta-se-oikeuteen-tyyppi vastaamassa siellä. Ei kai noin lukutaidottomia idiootteja montaa löydy? Ei.

Ap ei sopinut ajasta? Eikö, kun sanoi vuokranantajalle, että kyllähän se sopii? Tämän jälkeen vuokranantajasta ei kuulunut mitään ja porukkaa alkoi soitella ja ilmestyä oven taakse. Onko se nyt niin vaikeaa avata ovi? Noh, kyllä mulle olisi ja omia syitäni en todellakaan ala selitellä, jokainen jolla on aivot osaa kyllä päätellä, että syitä voi olla monia. Se on ihan eri juttu jos sovitaan aika edes noin suunnilleen kuin se, että ventovieraita (useampia jopa!) ilmestyy oven taakse. Vuokranantajan olisi pitänyt sopia aika ja olla mukana itse. Jos ei tätä voi tehdä niin en mäkään jaksaisi ajatella sitä saako kämppänsä vuokrattua vai ei. Ei taida itsekään sitä paljon stressata...

Mutta osoitteen varmaan voi antaa, tietenkin, mistä ne muuten tietää mitä kämppää on vuokraamassa? Ja puhelinnumeron saa sitten itsekin selvitettyä kun osoitteen tietää...

Ap, toimit ihan oikein! Jotain rajaa...