Huvila & huussi kausi 16 2025
Jakso 2. Siellä kaverit purkavat läpimätää puuvajaa hiiren paskomien villojen kera ilman minkäänlaista hegityssuojainta. Hyvin on mietitty työturvallisuus.
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (900)
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä piha, johon ei rakennettaisi mitään terasseja ym. vaan istutettaisiin kasveja ja tehtäisiin pieniä maanmuokkaustöitä, jos tarve vaatii.
Mikäli oikein muistan, aiemmilla kausilla oli näitäkin kohteita. Jossain jaksossa näytettiin, kun Eva Wuite palasi katsomaan, miten piha voi, ja antoi vinkkejä, jos jokin kasvi ei voinut hyvin. Se oli mielenkiintoinen jakso.
Olen miettinyt, oppiiko nuorin sukupolvi arvostamaan luontoa sellaisenaan, vai haluavatko hävittää kaiken vihreän ja rakentaa tilalle jättiterasseja, uima-altaita ym.
Voihan luontoa arvostaa ilman että sitä pitää olla piha täynnä. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa kukkapenkkien yms kuopsuttelu ja huolehtiminen. Haluan, että piha on helppohoitoinen ja että siellä on mukavuuksia
Uima-allasjaksossa rouva halusi Hampton tyyliä. Ilmeisesti suunnittelija ei tiedä kyseistä tyyliä,
varmaa on ettei siihen kuulu pieni terassi, muovinen valokate pöydän päällä tuppeensahattu pöytälevy, vanhat betonilaatat auringonotto paikkana ja jotkut 50 luvun rottinki-istuimet. Ja se bohojen boho päivävarjo, omg. Niin noloa.Niin mautonta.
Järkevä terassi johon altaan vierelle klassisia auringonottotuoleja, isoja ruukkuistutuksia hortensioineen, sitruksineen.
Kivituhka ja hake ei kuulu mihinkään pihaan. Someroa/singeliä ja kivetyksillä saadaan kulkuväylät. Vihreitä aitoja, pensaita, havuja. Kevääksi sipulikasveja.
ollaan kyllä aika takapajula mitä tulee suunnitteluun ja viherrakentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvin vahva osaaminen ja ammattitaito monella alalla, ja niin on näissä piharemontti ja mökki/talo/asuntoremonttiasioissa. Siitä ei ole epäilystäkään. Siitä olen ollut yllättynyt miten paljon Suomessa on nykyään tarjontaa tavaroista ja palveluista mitä rakentamiseen ja remontointiin liittyy, ja mitä laatua.
Osaamista on, totta. Näihin piharemontteihin ei voi vaan millään samaistua, kellään taviksella ei ole laittaa kymppitonneja, mitä tuollainen rakentaminen maksaa. Sitä vaan kiltisti hakee liiteristä kottikärryt ja lapion ja juoksentelee multatarjousten ja syksyn alekasvien perässä. Hauskahan noita on katsoa, mutta ei niistä edes inspiraatiota saa. Suosittelen katsomaan ruotsalaista Puutarha kautta (Trädgårds Tider) ja brittiläistä Puutarhan pelastajia (Garden Rescue).
Nyt ei ole parissa viestissä ymmärretty lukemaansa. Yllä siis oma viestini, kun lainaus ei näytä näitä vastakommentteja, enkä jaksa alkaa räpeltää.
Siis minähän tässä sanon, että kiva tätä kyseistä ohjelmaa on katsoa, mutta inspiroivampia tavalliselle pihan laittajalle on nuo mainitsemani ohjelmat. Joku siellä halveksuen sanoi piipertämiseksi tai jotain, mutta se lapio ja kottikärryt kun kuitenkin on suurimman osan todellisuus. Mainitsemani ohjelmat annoin vinkkinä, jos jollekin eivät vaikka ole tuttuja.
- puutarhuri (joka saattaa vaikka työnsä puolesta tuntea kotipuutarhurien todellisuuden)
Vierailija kirjoitti:
Uima-allasjaksossa rouva halusi Hampton tyyliä. Ilmeisesti suunnittelija ei tiedä kyseistä tyyliä,
varmaa on ettei siihen kuulu pieni terassi, muovinen valokate pöydän päällä tuppeensahattu pöytälevy, vanhat betonilaatat auringonotto paikkana ja jotkut 50 luvun rottinki-istuimet. Ja se bohojen boho päivävarjo, omg. Niin noloa.Niin mautonta.Järkevä terassi johon altaan vierelle klassisia auringonottotuoleja, isoja ruukkuistutuksia hortensioineen, sitruksineen.
Kivituhka ja hake ei kuulu mihinkään pihaan. Someroa/singeliä ja kivetyksillä saadaan kulkuväylät. Vihreitä aitoja, pensaita, havuja. Kevääksi sipulikasveja.
Täysin samaa mieltä. Ne rottinkituolit ois lentäny ekana kaatikselle
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä miten kaikki sohvat, pehmustetut rottinkituolit ym on taivasalla. Suomen kesä on niin sateinen, että niitä täytyy olla koko ajan suojaamassa tai siirtämässä katoksen alle sateensuojaan. Ei rottinki taida tykätä vedestä ollenkaan ja mites ne patjat sitten
Itse myös olin, että mitä, kestääkö rottinki nykyään taivasalla, onko siinä joku uusi käsittely pinnassa, vai?? Olen ikuisuuden haaveillut rottinkituolista, mutta jättänyt hankkimatta, kun ei mulla ole sille katettua paikkaa, ja tiedän, etten loputtomiin viitsisi sitä raahata sisälle ja ulos ja ulos se lopulta jäisi. Yhden rottinkikalusteen olen jo aikoinani pilannut taivasalla.
Täällä on turha spekuloida sitä, että tuliko uima-altaasta liian pieni tai täyttääkö grilli kesäkeittiön määritelmän. Tuo ohjelma on käsikirjoitettu ja paljon tapahtuu myös kameroiden ulkopuolella.
Omistajien kanssa käydään varmasti läpi se, että mitä he haluavat, mikä on tärkeitä heille, mikäli budjetti menee tiukaksi ja mistä he ovat valmiita luopumaan. Projektin edetessä tulee aina yllätyksiä, jotka maksavat paljon.
Uskon, että omistajilta valmistellaan asioita myös kesken projektin, vaikka itse lopputulos tuleekin aina yllätyksenä.
Esimerkiksi Hangon kohteessa omistajarouva sanoi, että häntä arveluttaa että onko se uima-allas liian pieni. Ainakin itselleni tuli mieleen, että häneen oli oltu yhteydessä projektin aikana, että tontilla on kalliota ja uima-altaan koosta joudutaan tinkimään.
Jos projektin kustannukset ovat suuret, on luonnollista että keskitytään esimerkiksi maanrakennustöihin ja omistaja voi sitten itse ostaa kesäkeittiöön grillin kaveriksi pizzauunin, savustimen, työtason ja muuta hänelle tärkeää suhteellisen edullista tavaraa.
Itse tykkään siitä, että jaksoissa on nyt vähemmän sitä sisustustyynyjen ja -huopien ostamista ja keskitytään enemmän rakentamiseen. Muina vuosina asiakkaille on hankittu paikan päälle kynttilöitä, lyhtyjä savustinta, luxusgrillejä ja muita ja suuri osa tavaroista on varmasti palautettu liikkeisiin kuvausten päätyttyä.
Vierailija kirjoitti:
varmaa on ettei siihen kuulu pieni terassi, muovinen valokate pöydän päällä tuppeensahattu pöytälevy, vanhat betonilaatat auringonotto paikkana ja jotkut 50 luvun rottinki-istuimet. Ja se bohojen boho päivävarjo, omg. Niin noloa.Niin mautonta.Järkevä terassi johon altaan vierelle klassisia auringonottotuoleja, isoja ruukkuistutuksia hortensioineen, sitruksineen.
No ei kyllä varsinaisesti halunnut. Sehän oli vaan sen juontajan heitto, että Hamptonia vai välimerellistä, johon vastasi, että jos näistä on pakko valita, niin Hampton. Oli oikein tyytyväinen rottinkiin ja pöytään.
Olisi mielenkiintoisempaa, jos näytettäisiin enemmän tekemistä ja vähemmän halailua ja tervehtimisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvin vahva osaaminen ja ammattitaito monella alalla, ja niin on näissä piharemontti ja mökki/talo/asuntoremonttiasioissa. Siitä ei ole epäilystäkään. Siitä olen ollut yllättynyt miten paljon Suomessa on nykyään tarjontaa tavaroista ja palveluista mitä rakentamiseen ja remontointiin liittyy, ja mitä laatua.
Osaamista on, totta. Näihin piharemontteihin ei voi vaan millään samaistua, kellään taviksella ei ole laittaa kymppitonneja, mitä tuollainen rakentaminen maksaa. Sitä vaan kiltisti hakee liiteristä kottikärryt ja lapion ja juoksentelee multatarjousten ja syksyn alekasvien perässä. Hauskahan noita on katsoa, mutta ei niistä edes inspiraatiota saa. Suosittelen katsomaan ruotsalaista Puutarha kautta (Trädgårds Tider) ja brittiläistä Puutarhan pelastajia (Garden Rescue).
Hyvin kirjoitettu ja olen täysin samaa mieltä.
^ edellinen lainaus meni täysin pieleen. Tarkoitin viestin tälle kirjoitukselle.
"Minua ei haittaa, vaikka en tuollaisiin remonteihin pystyisi/eikä rahat riitä, silti niitä on kiva katsoa. Tai ehkä juuri siitä syystä. Tässä nähdään miten tehdään, kun tehdään isosti.
Kerran oli asiakkaan mies, jonka budjetti oli ilmeisen pieni, eikä mies halunnut pihaansa tehtävän juuri mitään. Muutos oli pieni ja vaatimaton, eikä ollut ainakaan minusta mistään kotoisin.
Jos haluaa katsoa pientä näpertelyä, ei tarvitse mennä ulkolaisiin ohjelmiin vaan voi katsoa "ihanat siirtolapuutarhat" ohjelmaa. Siinä tehdään asioita, joita pystyy näpertelemään itsekin.
Tuo brittiläinen Puutarhan pelastajat painii ihan eri sarjassa, kuin huvila ja huussi. Siinäkin tehdään yleensä todella pieniä pihoja joihin ei voisi edes mennä koneilla. Vastaa lähinnä tuota siirtolapuutarhaohjelmaa. Käsipelillä tehdään hyvin pieniä pihoja.
Tää Huvila ja Huusi, ei ole verailukelpoinen noiden ohjelmien kanssa, jossa käsipelissä tehdään todella pieniä pihoja ja esim briteissä ei tarvitse routavaurioiden takia perustaa pihoja niin hyvin, kuin Suomessa. Huvilan ja Huussin pihat on valtavia ja yleensä rantatontteja joissa tekemistä piisaa ja työt joudutaan tekemään isoilla koneilla.
Tykkään itse katsella kaikenlaisia puutarha/piharemppa ohjelmia, mutta minusta on hyvä, että osa niistä on pientä näpertelyä, ja osassa muutos on iso ja näyttävä. Olis kurjaa, jos Huvilassa ja Huussisakin putsattaisiin vähän kukkapenkeistä rikkaruohoja ja tuotaisiin kottikärryillä pari kuormaa multaa ja siinä se remppa sitten olisikin."
Ohjelmassa näytetään vain vähän asiakkaiden toivekeskustelusta, ohjelma-aikahan on vain 40 minuuttia. Eiköhän he kerro toiveitaan perusteellisemmin ja niitä sitten noudatetaan
Vierailija kirjoitti:
No jo olisi kamala piha. Ei ikinä mitään soraa kulkuväylille, vaikka kuinka olisi pyöristettyä.
Somero sopii hyvi koristekivetykseksi istutusten ympärille, kivikkopuutarhaa ja salaojiin, kun läpäisee hyvin vettä. Ja on kaunis materiaali lampien, purojen ja suihkulähteiden ympärille. Ja miten hankala tuollainen olisi pitää puhtaana, puhallin pitää ehdottomasti olla, jos tuollaista on poluilla, koska sitä ei oikein voi haravoida. Ja ei ole kiva, kun kivet muljahtelee jalan alla.
Kukkaistutuksiin kuorikate/hake on pajon luonnollisempi vaihtoehto, ellei kyse todellakin ole kivikkopuutarhasta.
Makuasioista ei voi kiistellä ja vaikka sinusta se päivänvarjo oli "nolo" niin ei se sitä sitten taas monenkaan mielestä ole.
ja tuossahan juuri oli järkevän kokoinen terassi. Ja kukapa estää ihmisiä laittamaan pihaansa ruukkuihin hortensioita tai "sitruksia".
Vihreät aidat ja pensaat ja havut on vaikea laittaa pihaan johon omistaja aikoo itse rakentaa myöhemmin lisää. Niitä sitten pitäisi varoa.
Mikon suunnitteluun voi kyllä luottaa. Tulipa taas hieno suvun mökistä.
Vierailija kirjoitti:
Lauralla näytti vitosjaksossa aiempaakin isommilta, upeat on! 😍
On kyllä kiva ohjelma katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo Laura tuo tiukalla poolopaidalla esiin ylisuuria rintojaan. Voisi pitää hiukan löysempiä paitoja.
Tai ainakin vaihtaa ohuempikankaiseen t-paitaan
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo isonenäinen feikkiblondi trans?
Mitä ihminen nenälleen voi?! Oletko sinä itse valinnut oman nenäsi koon? Aivan turhaa kiusata toista sellaisesta asiasta jolle ei mitään itse mahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä miten kaikki sohvat, pehmustetut rottinkituolit ym on taivasalla. Suomen kesä on niin sateinen, että niitä täytyy olla koko ajan suojaamassa tai siirtämässä katoksen alle sateensuojaan. Ei rottinki taida tykätä vedestä ollenkaan ja mites ne patjat sitten
Itse myös olin, että mitä, kestääkö rottinki nykyään taivasalla, onko siinä joku uusi käsittely pinnassa, vai?? Olen ikuisuuden haaveillut rottinkituolista, mutta jättänyt hankkimatta, kun ei mulla ole sille katettua paikkaa, ja tiedän, etten loputtomiin viitsisi sitä raahata sisälle ja ulos ja ulos se lopulta jäisi. Yhden rottinkikalusteen olen jo aikoinani pilannut taivasalla.
Mulla oli ulkokäyttöön tarkoitetut rottinkituolin tapaiset, ne oli vielä jotain kallista viidakkobambua eli pitäs kestää kosteutta.
Lämmönvaihtelua ne eivät kestä, joten homehtuivat parissa kuukaudessa valokatteenkin alla. En ottas rottinkikalusteita edes lasitetulle parvekkeelle lämpötilanvaihtelujen takia. Johonkin uima-allashuoneeseen voisi laittaa, ei ulos,