Mun on pakko pysytellä alipainon tuntumassa
Heti kun paino nousee parikin kiloa, niin mulle ilmestyy valtavan kokoinen nesteinen roikkovatsa. Mittasin tuon eturepun ja sen ympärysmitta on 90 cm, painoindeksi 20..
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku sairaus
Ei tietääkseni ole. Omenavartalo vain, kun kaikki kertyy vatsaan.
Ap
Nesteen kertyminen vatsaan ei ole normaalia. Läskin on. Tutkituttaisin asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tää kyllä niin epäreilua, kun toisilla vartalo pysyy kauniin mallisena vielä ylipainoisenakin.
Ap
Sulla on varmaan asketesnestettä. Voi olla syöpä tai maksakirroosi. Aikaa ei enää ole paljon.
Syöpä ja maksakirroosi ne ovatkin yleisimpiä syitä keskivartalolihavuudelle. Tosin vaan Av:lla, ei oikeassa elämässä.
No jos on ihan normaali keskivartalo ja sitten vain pari lisäkiloa saa aikaan keskivartalolihavuuden, on jotain omituista meneillään.
Tai sitten ihan vaan naisen lisääntymisikä on mennyt jo ohitse ja elimistö kerryttää helpommin rasvaa keskivartaloon. Hedelmällisessä iässä elimistö suojaa lisääntymiselimiä rasvan kertymiseltä.
Miten pysyttelet siellä alipainon tuntumassa jos silloin tuota turvotusta ei ole? Löytyykö vastaus esim. ruokavaliosta? Kun ne pari kiloa pääsee kertymään, oletko syönyt jotain sellaista mitä et syö silloin kun pysyttelet alipainon tuntumassa?
Ruokavaliosta lähtisin ensimmäisenä hakemaan vastausta. Itselläni on sekä pcos että ibs joten olen joutunut käymään tosi pitkän ja kovan koulun tämän asian kanssa. Nykyään olen löytänyt tasapainon ja sopivan ruokavalion ja vyötärö pysyy hoikkana. Vaatii toki jatkuvaa panostusta.
Kuitupitoinen ja kasvipohjainen ruokavalio
Standing abs
Painovanne
Monipuolinen liikunta
Lepo ja stressin välttäminen
Vihreä tee
Vierailija kirjoitti:
Standing abs
Painovanne
Monipuolinen liikunta
Vihreä tee
Juu. Pavuilla, herneillä ja soijalla saa vatsan pysymään litteänä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa sä tuon 90 cm mittasit? Vyötäröltä vai jostain navan kohdalta?
Vatsan ympärysmitta navan kohdalta.
Ap
Mulla on normi bmi 22,5 ja tuo mitta on suunnilleen 80cm, mutta turvottaessa tulee 6-7 cm helposti lisää. Oon kyllä todella lyhyt, 155cm. Vyötärö on 70cm normitilassa. En tiiä, voiko isokokoisemmalle ihmiselle olla ihan normaalikin tuo mitta navan kohdalta, siinähän alkaa jo lantioluutkin vaikuttaa. Jos vyötärö on kuitenkin ok, niin ehkä ei kuitenkaan ole suuri huolenaihe?
Mulla "normaali" vatsanympärys on 77 cm ja nyt on vyötärökin tuosta isompi.
Ap
Aika kova turvotus kyllä, kun parista kilosta noin muuttu
Se pari kiloa menee suoraan vatsaan eikä jakaudu tasaisesti elimistöön niin kuin normaalisti kai tapahtuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku sairaus
Ei tietääkseni ole. Omenavartalo vain, kun kaikki kertyy vatsaan.
Ap
Älä huoli, myös julkkiksilla on. Erika Vikmanilla ja Anita Hirvosella esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Standing abs
Painovanne
Monipuolinen liikunta
Vihreä tee
Juu. Pavuilla, herneillä ja soijalla saa vatsan pysymään litteänä :D
Suositeltava ruokavalio, jos pcos. Samoin vihreä tee.
Jos on omenavartalotyyppi näin käy ajan kanssa. Huono luontoa vastaan on taistella. Hyväksyisin asian.
Mutta on normaali naiselle.