Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on pakko pysytellä alipainon tuntumassa

Vierailija
24.03.2025 |

Heti kun paino nousee parikin kiloa, niin mulle ilmestyy valtavan kokoinen nesteinen roikkovatsa. Mittasin tuon eturepun ja sen ympärysmitta on 90 cm, painoindeksi 20..

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mahan saa piilotettua vaatteilla todella helposti. 

Itsellä ihan järkyttävän leveä lantio ja alalantiolla sellaiset ulospäin pullistuvat rasvapatit, jotka katoavat vasta siinä vaiheessa kun olen niin laiha että menkat loppuu - testattu on.

Eikä näitä saa piiloon kun pukeutumalla a-malliseen hameeseen, ja se nyt ei todellakaan ole trendikäs vaihtoehto, saati tyyliäni. 

Vierailija
22/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkauma mullekin tuli ekana mieleen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kohtaa sä tuon 90 cm mittasit? Vyötäröltä vai jostain navan kohdalta?

Vatsan ympärysmitta navan kohdalta.

Ap

Mulla on normi bmi 22,5 ja tuo mitta on suunnilleen 80cm, mutta turvottaessa tulee 6-7 cm helposti lisää. Oon kyllä todella lyhyt, 155cm. Vyötärö on 70cm normitilassa. En tiiä, voiko isokokoisemmalle ihmiselle olla ihan normaalikin tuo mitta navan kohdalta, siinähän alkaa jo lantioluutkin vaikuttaa. Jos vyötärö on kuitenkin ok, niin ehkä ei kuitenkaan ole suuri huolenaihe?

Vierailija
24/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko erkauma? 

Ei ole.

Ap

Vierailija
25/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on normi bmi 22,5 ja tuo mitta on suunnilleen 80cm, mutta turvottaessa tulee 6-7 cm helposti lisää. Oon kyllä todella lyhyt, 155cm. Vyötärö on 70cm normitilassa. En tiiä, voiko isokokoisemmalle ihmiselle olla ihan normaalikin tuo mitta navan kohdalta, siinähän alkaa jo lantioluutkin vaikuttaa. Jos vyötärö on kuitenkin ok, niin ehkä ei kuitenkaan ole suuri huolenaihe?

Mulla "normaali" vatsanympärys on 77 cm ja nyt on vyötärökin tuosta isompi.

Ap

Vierailija
26/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla "normaali" vatsanympärys on 77 cm ja nyt on vyötärökin tuosta isompi.

Ap

Aika kova turvotus kyllä, kun parista kilosta noin muuttuu. Mun hahmotuskyvyllä tuo 77cm kuulostaa hoikalta. Eihän sulla vaan ole IBS tms., joka saa turvotuksen aikaan? Ehkä olisi kuitenkin hyvä käydä lääkärillä.

Vierailija
27/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tää kyllä niin epäreilua, kun toisilla vartalo pysyy kauniin mallisena vielä ylipainoisenakin.

Ap

Sulla on varmaan asketesnestettä. Voi olla syöpä tai maksakirroosi. Aikaa ei enää ole paljon.

Syöpä ja maksakirroosi ne ovatkin yleisimpiä syitä keskivartalolihavuudelle. Tosin vaan Av:lla, ei oikeassa elämässä.

Vierailija
28/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot pitkähkö nainen,  on hyväksyttävissä 90 cm tai vähän yli. Miehilläkin saa olla ad. 100 cm ja he voivat olla sinua lyhyempiäkin.

Älä stressaa liikaa. 

Vierailija
29/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia?

Vierailija
30/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan mahdollista, että se ylipainon raja ei ole sun keholle luonnollinen paino?

Sit jos syöt vähänkin enemmän niin kroppa kerää hyllyvää.

En ole testannut olla ylipainon rajalla. Olisin siellä varmaan aivan järkyttävä laardikasa, jos tää nytkin on tällaista.

Ap

Niin olisitkin. Mulla on samanlainen vartalon malli kuin sulla, mutta olen normaalipainon ja ylipainon rajalla. Vyötärönympärys on nyt samoissa mitoissa kuin niillä joiden BMI on 35 paikkeilla ja näytän ihan käpylehmältä

Sama vaiva mulla. Naurahdin käpylehmälle.

Vierailija
31/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenavartaloisen on kuitenkin paljon helpompi näyttää hoikalta ja tyylikkäältä kuin alavartalolihavan. 

Vierailija
32/50 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot pitkähkö nainen,  on hyväksyttävissä 90 cm tai vähän yli. Miehilläkin saa olla ad. 100 cm ja he voivat olla sinua lyhyempiäkin.

Älä stressaa liikaa. 

Ei todellakaan ole normaali hoikalle!

Vierailija
33/50 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoreksia?

Kyllä tuo iso vatsa on ihan vaan fakta eikä mikään kehonkuvan häiriö. Vatsa on isompi kuin mun rinnanympärys!

Vierailija
34/50 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoreksia?

Kyllä tuo iso vatsa on ihan vaan fakta eikä mikään kehonkuvan häiriö. Vatsa on isompi kuin mun rinnanympärys!

Tämä kommentti siis ap:n

Vierailija
35/50 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin paino kertyy ensimmäisenä mahaan. Luontainen painoindeksi itselle 17. 

Vierailija
36/50 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten parin kilon painon nousu voi tuoda vyötärölle 13cm lisää. EI tuo normaalilta kuulosta, voisit miettiä sitä lääkäriä.

Eikä sun ole mikään pakko oikeasti pysytellä noin laihana. Kyse on vaan sun vyötäröstä ja ulkonäöstä. Oot ihan yhtä arvokas ihminen isommalla mahallakin.

Vierailija
37/50 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vatsavaivoja? Mulla BMI 19, mutta jos syö vähänkin jotain epämääräistä tai on stressiä, niin heti alavatsa pömpöttää. Eli riittävä uni, päivittäinen liikunta, stressin välttäminen ja terveellisesti syöminen pieninä annoksina pitää pömpötykset pois.

Tosin nuo synnytykset voi vaikuttaa, erkaumaa tms?

Vierailija
38/50 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku sairaus

Ei tietääkseni ole. Omenavartalo vain, kun kaikki kertyy vatsaan.

Ap

Sama. Mulla on todella kapeet kädet ja jalat mutta maha on kaamee pallomaha. Näyän samalta kun ne nälkiintyneet neekerilapset joiden kuvia näki joskus telkkarissa.

Vierailija
39/50 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli pallomaha eli turvotusta, kun oli sisäelinongelmia. Perusturvotusta jatkuvasti ja tiettyjen ruokien jälkeen tuli hetkessä kymmenenkin senttiä vyötärölle. Sitten kun viallinen elin poistettiin, katosi turvotus viikoissa. AP kirjoitti "nesteinen roikkovatsa", en ole varma mitä tarkoittaa, voi se olla ihan nesteitä ja turvotusta.

Vierailija
40/50 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tää kyllä niin epäreilua, kun toisilla vartalo pysyy kauniin mallisena vielä ylipainoisenakin.

Ap

Sulla on varmaan asketesnestettä. Voi olla syöpä tai maksakirroosi. Aikaa ei enää ole paljon.

Syöpä ja maksakirroosi ne ovatkin yleisimpiä syitä keskivartalolihavuudelle. Tosin vaan Av:lla, ei oikeassa elämässä.

No jos on ihan normaali keskivartalo ja sitten vain pari lisäkiloa saa aikaan keskivartalolihavuuden, on jotain omituista meneillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi