Vain yksi kumppani elämän aikana ja nyt mietityttää mahdolliset taudit kun erottiin!
Minulla ei ole ollut koskaan ainoatakaan sukupuolitautia, ei edes sitä mikä voi aiheuttaa etenkin naisille syöpää, HPV vai mikä nyt olikaan. Sitähän on tyyliin lähes kaikilla jotka seksiä harrastaneet kun tarttuu vaikka kumiakin käyttäisi. Ei ole herpestäkään ollut huulessa taikka mitään vastaavaa. Nyt kun tässä tuli ero pitkästä liitosta ja joku päivä ehkäpä saatan miehistä taas kiinnostuakin niin mitenkäs sitten kaikki ihanat taudit ja riskit saada niitä. Eihän edes suuseksiäkään voi harrastaa ilman suojaa. Pitääkö tässä tyyliin nunnaksi ryhtyä vaiko mitä...
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Genitaaliherpes tarttuu myös oireettomana, vaikka käyttäisi kondomia.
Niin ja nykyään ihmisillä on paljon myös huuliherpestartuntoja alapäässä. Huuliherpesvirusta kantaa n. 90% väestöstä ja genitaaliherpestä n. 25%. Riski jomman kumman herpeksen tarttumiselle suuseksissä ilman suojaa on nykyään siis jo aika iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on aina riskinsä, mutta ei sitä elämättä voi jättää
Seksi ei ole pakollinen tai olennainen osa elämistä.
Seksi on oleellinen osa parisuhteessa elämistä.
Vierailija kirjoitti:
"nii mutta tuleeko niitä tauteja kuitenkaan niin helposti vaikka vetää moni aina paljaana. "
Tilastojen mukaan seksitautien havaitut tartunnat olivat nousussa jo vuonna 2020.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sukupuolitautien-maara-kasvaa-suome…
joo mut olivat nousussa ei se tarkoita että ne on kokoajan nousussa. eli nyt viimeiset pari vuotta on voinut olla paljon paljon vähemmän. vedän itse paljaana AINA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"nii mutta tuleeko niitä tauteja kuitenkaan niin helposti vaikka vetää moni aina paljaana. "
Tilastojen mukaan seksitautien havaitut tartunnat olivat nousussa jo vuonna 2020.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sukupuolitautien-maara-kasvaa-suome…
joo mut olivat nousussa ei se tarkoita että ne on kokoajan nousussa. eli nyt viimeiset pari vuotta on voinut olla paljon paljon vähemmän. vedän itse paljaana AINA.
Jonkunhan on tosiaan niitä tauteja levitettävä jotta saadaan tilastot nousuun. Yhteistyöllä se onnistuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja nykyään ihmisillä on paljon myös huuliherpestartuntoja alapäässä. Huuliherpesvirusta kantaa n. 90% väestöstä ja genitaaliherpestä n. 25%. Riski jomman kumman herpeksen tarttumiselle suuseksissä ilman suojaa on nykyään siis jo aika iso.
Huuliherpes ja genitaaliherpes ovat eri herpekseksiä. Genitaaliherpes tulee laajemmalle alueelle.
Ja genitaaliherpestä kysytään neuvolassa, koska se on vauvalle vaarallinen.
Jos genitaaliherpes on aktiivinen, kun on synnytys niin tehdään keisarileikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuliherpes ja genitaaliherpes ovat eri herpekseksiä. Genitaaliherpes tulee laajemmalle alueelle.
Ja genitaaliherpestä kysytään neuvolassa, koska se on vauvalle vaarallinen.
Jos genitaaliherpes on aktiivinen, kun on synnytys niin tehdään keisarileikkaus.
Siis eri herpeksiä.
Genitaaliherpeksen tartuttamisesta voi saada myös tuomion.
"Sukuelinherpeksen seksikumppaniinsa tartuttaneen tuomio pysyi hovioikeudessa - uhrille yli 15000 euron korvaukset."
Aikuiset ihmiset käyvät yhdessä sukupuolitautitesteissä kun suhteeseen alkavat.
Sain parikymppisenä genitaaliherpeksen ex-mieheltäni, olen itse nainen. Hän oli oireeton, ainakin siihen asti, en tiedä hänen nykytilannettaan. Tarttui suihinotossa ilman kumia, ei edes tarvinnut muuta. Todella inhottava elinikäinen vaiva, mulla oireilee alapäässä sekä suun sisäpuolella ja usein on aktiivinen ja kipeä. Selkeästi hsv2 versio, koska ei ole kuin huuliherpes, mikä yleensä oireilee näkyvästi huulissa, mulla se on kielessä, nielussa ja suun limakalvoilla, pumpussa ja välillä peräaukon ympärillä. Ja huom. ei näkynyt testeisssä ollenkaan, vaikka kaikki mahdolliset näytteet otettiin, myös rakkuloista, mikä sattui niin paljon että huusin kivusta. Sukupuolitautien erikois lääkäri silti sen diagnosoi herpeksesi, virus muuntautuu.
Rahaa palaa myös lääkitykseen + mahdolliset lääkärikäyntikulut. Naiselle raskaus & synnytystysaikana pitää huomioida, jottei tartuta lasta/lapsia. Eli suuri riesa tämä on, joka muuta väittää, valehtelee! P.s Hsv2 tälläkin hetkellä nielussa ja ja kielessä ja kuumeinen ja kipeä olo. Exään on välit ymmärrettävästi ohi, paljastui, että hänellä oli useita naisia samaan aikaan, ei ihme että taudit leviää.
Vierailija kirjoitti:
niin kai sitä pitäisi mutta itse en käy ja vedän paljaana aina. luotan sen verran ettei ole tauteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne taudit lähtee antibiooteilla. Terveisin pena petroskoista.
Paras on kun ei koskaan hanki sitä itse tautia koska antibiooteilla saattaa olla hyvin rajuja sivuvaikutuksia.
Itsellä valitettavasti näin kävi, että antibiootista tuli sellainen sivuvaikutus että en tiedä pystynkö enää seksiin loppuelämän aikana.
Tuntokin on kateissa eli hermovauriota myös.
voiko muka tulla antibioteista noin pahoja sivuvaikutuksia? ettei pysty seksiä enää harrastaa
Kyllä voi ja lääkäri joka määrää lääkkeen ja farmaseutti joka luovuttaa lääkkeen ei varoita sua sanallakaan sivuvaikutuksista.
Voin lähettää kuvia jos annat sähköpostin.
Hermovautiosta kuvia? Mitä sekoilet? Itselläni on hermivaurio jalassa ja ei näitä miltään.
Vierailija kirjoitti:
"Sukuelinherpeksen seksikumppaniinsa tartuttaneen tuomio pysyi hovioikeudessa - uhrille yli 15000 euron korvaukset."
Aika vaarallista tämä seksi, kun oikeasti ei pysty mitenkään todistamaan kuka sen on tartuttanut kenelle.
Vierailija kirjoitti:
Sain parikymppisenä genitaaliherpeksen ex-mieheltäni, olen itse nainen. Hän oli oireeton, ainakin siihen asti, en tiedä hänen nykytilannettaan. Tarttui suihinotossa ilman kumia, ei edes tarvinnut muuta. Todella inhottava elinikäinen vaiva, mulla oireilee alapäässä sekä suun sisäpuolella ja usein on aktiivinen ja kipeä. Selkeästi hsv2 versio, koska ei ole kuin huuliherpes, mikä yleensä oireilee näkyvästi huulissa, mulla se on kielessä, nielussa ja suun limakalvoilla, pumpussa ja välillä peräaukon ympärillä. Ja huom. ei näkynyt testeisssä ollenkaan, vaikka kaikki mahdolliset näytteet otettiin, myös rakkuloista, mikä sattui niin paljon että huusin kivusta. Sukupuolitautien erikois lääkäri silti sen diagnosoi herpeksesi, virus muuntautuu.
Rahaa palaa myös lääkitykseen + mahdolliset lääkärikäyntikulut. Naiselle raskaus & synnytystysaikana pitää huomioida, jottei tartuta lasta/lapsia. Eli suuri riesa tämä on, joka muuta väittää,
Eikö juuri kannattaisi ottaa tuo mies takaisin niin ei tarvitsisi huolehtia tartuttamisesta?
Olen onnellisesti naimisissa nykyään, lukuunottamatta tätä herpestä.
Seksi on ihanaa ja nautinnollista puuhaa. Vielä nautinnollisempaa siitä tekee turvallisuuden tunne eli kondomin tai suuseksisuojan käyttö kaikessa limakalvokontaktissa. Ehkäisy on hot ja siitä puhuminen kumppanin kanssa myös.
Et sä voi tietää onko sulla ollut hpv, koska sitä ei nuorilta ihmisiltä testata ja se on todennäköisesti parantunut itsestään kun olet ekaan testiin mennyt. Tavallaan se olisi toivottavaakin, koska silloin olisit sille immuuni etkä ainakaan samaa virusta voisi saada nyt vanhempana uudelleen, kun vastustuskyky on huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään ole sataprosenttisen varmaa. Taudit voivat piileä, jne. Ja mistä sitä tietää mitä uusia sairauksia löytyy ja kehittyy. Tän vuoksi en voisi olla sellaisen kanssa jolla on ollut monta kumppania, jos olisin nyt sinkku siis.
Luostariin vaan ja selibaatti ja ei muiden ihmisten tapaamista lupaukset vielä päälle niin selviät
Seksi ei ole pakollinen tai olennainen osa elämistä.