Onko täällä kaikki rikkaita?
Miten teillä on varaa matkustaa ulkomaille monta kertaa vuodessa?
En käsitä. Kyllä on varmaan hirmu tulot kaikilla!
Kommentit (13)
et millasilla tuloilla ihmiset matkustaa ulkomaille monta kertaa vuodessa....
Meillä ei kyllä ole varaa!
Jotkut käyttää rahat sisustukseen, toiset reimatecceihin, toiset hankkii uuden auton, jotkut matkustaa. Meillä on sukua maailmalla, sinne on helppo majoittautua ilmaiseksi ja onhan meilläkin ihan ok tulot...
Kun asuimme ulkomailla, käytiin joka tapauksessa Suomessa lomilla ainakin 4 kerta vuodessa kahden lapsen kanssa, jotenkin se sama reissuas on jäänyt päälle täältä suunnaltakin
Ja kai sitä olisi varaa käydä ulkomailla useampikin reissu vuosittain, jos säästäisi hirveästi ruuassa, ja hankkisi vaatteet alesta/ kirpparilta, tai käyttäisi säästötililtä rahaa. Kuitenkin tykkään satsata ennemmin arkeen, enkä varsinkaan ruuasta ala pihistelemään (paitsi silloin kun on taloudellinen pakko).
Vierailija:
Miten teillä on varaa matkustaa ulkomaille monta kertaa vuodessa?
En käsitä. Kyllä on varmaan hirmu tulot kaikilla!
Mutta se on osittain oma valinta. Ostamme mielummin kotiin jotain pysyvää kivaa tai teemme remonttia säästörahoilla.
Samoin kaikki on kauniimpia kuin useimmat muut. Kaikilla on myös hyvä tyylitaju ja kaikilla on painoindeksi 20. Täällä kaikki ovat myös tehneet älykkyystestin ja kaikilla se lukema näyttää vähintään 120. Kaikki ovat täällä viisaita ja avarakatseisia. Kaikki ovat sosiaalisia ja kaikilla on paljon hyviä ystäviä. Kaikki viihtyvät anoppinsa seurassa, ja kaikilta mies kysyy iltaisin, että miten vielä voisi vaimoaan auttaa. Kaikkien lapset ovat hyväkäytöksisia ja luokkansa huippuoppilaita. Ja kaikilla on oma hyvä ja mielekäs työura, josta tällä palstalla käymättömät olisivat kateellisia. Täällähän niitä kateellisia ei voi olla, koska täällä kaikki ovat yhtä ihania!
Vierailija:
Samoin kaikki on kauniimpia kuin useimmat muut. Kaikilla on myös hyvä tyylitaju ja kaikilla on painoindeksi 20. Täällä kaikki ovat myös tehneet älykkyystestin ja kaikilla se lukema näyttää vähintään 120. Kaikki ovat täällä viisaita ja avarakatseisia. Kaikki ovat sosiaalisia ja kaikilla on paljon hyviä ystäviä. Kaikki viihtyvät anoppinsa seurassa, ja kaikilta mies kysyy iltaisin, että miten vielä voisi vaimoaan auttaa. Kaikkien lapset ovat hyväkäytöksisia ja luokkansa huippuoppilaita. Ja kaikilla on oma hyvä ja mielekäs työura, josta tällä palstalla käymättömät olisivat kateellisia. Täällähän niitä kateellisia ei voi olla, koska täällä kaikki ovat yhtä ihania!
Älä ole niin sarkastinen :).
mies saa pari tonnia kuussa, minä kotihoidontuen. asutaan vuokralla kerrostalossa ja saatetaan matkustaa kerran kuussa bussilla (ei oo omaa autoa) ruokaostoksille vähän isompaan markettiin, jos oikein ruvetaan hurjastelemaan.
Mutta silti on varaa matkustella ulkomailla.
Syitä: emme tupakoi emmekä juopottele, näistä säästyy jo isot rahat.
Ostamme ruoat ym. elintarvikkeet taloudellisesti, emme syö mitään kalliita liharuokia joka päivä. Hyödynnämme tarjouksia jne.
Myyn paljon huutonetissä, joskus jopa trokaan jos tulee edullisia tuotteita eteen.
Vaatteet ostamme lähes tulkoon kaikki ulkomailta halvemmalla. Käytämme samaa talvitakkia ja talvikenkiä useamman talven.
Kyllä jokainen pystyy matkarahat säästämään jos vaan jostain tinkii ja useampian ei kyllä tarvitse edes tinkiä. Tietysti on tilanteita, ettei hetkellisesti matkustus onnistu, mutta esim. minua henkilökohtaisesti ihmetyttää, kun eräätkin tutut aina voivottelee, että " milloin me päästäis kanssa lähtemään" jne. Tiedän varmana, että heillä enemmän rahaa kuin meillä, mutta eivät kai sitten osaa yhtään rahankäyttöä.
Meillä on varmaan jokun mittapuun mukaan hyvät tulot, mutta jos ammattiin ja ikään vertaa niin voisi olla varmaan paremmatkin - kaikki on suhteellista.
" Hyvä" tulotaso on mielestäni riippuvainen myös siitä minkäikäisiä vanhemmat ovat, minkäikäisiä lapsia on, mikä koulutus jne. Siis edelleenkin se on suhteellista - ei meillä ollut varaa matkustella silloin kun esikoinen oli vauva ja mies aloitti ekassa vakkarityössä, oltiin just ostettu asunto, minä opiskelevana äitiyslomalla. Toisaalta taas tällä hetkellä meillä on tulotaso jonka itse luokittelen näillä tutkinnoilla, iällä jne. " normaaliksi" tämän ikäisille ihmisille.
Olin kuukautta vajaa kolme vuotta kotona nyt ollaan molemmat töissä.
Tehdään remonttia, on oma auto ja matkustetaan kerran vuodessa ulkomaille ja kerran vuodessa Lappiin (mitä nyt koululaisen kanssa kykenee). Eli luokittelen tämän normaaliksi tulotasoksi omasta vinkkelistäni.
Nain rikkaan miehen,turvasin oman perintöni,tein töitä. Mutta ei se tarkoita sitä,että elämä olisi ollut aina yhtä rahassa kieriskelyä. Muistissa ovat ne ajat,kun elin yksinäni 20euron kuukausi budjetilla,selvisin.
Totta on,että riippuu ihan siitä mihin rahansa käyttää.Kaverini on aina PA vaikka tienaa enemmän kuin minä.Itse taas asun keskustassa huippuasunnossani ja syön makaroonia:)
joka suhteessa laidasta laitaan. Sitä vaan vastataan sellaisiin kommentteihin jotka jotenkin koskettavat itseään, joten eivät kaikki vastaa kaikkiin ketjuihin.
Eletään köyhyysrajan köyhällä puolella..