Miehet ovat nykyisin normaalisti 180-195 senttiä pitkiä
Suomalaisten miesten normaali pituus huitelee nykyisin jo 180-195 sentissä kun vielä 75 vuotta sitten normaalin miehen pituutena pidettiin 165-180 senttiä.
Esimerkiksi Koskenvuon pituus on 193 senttiä: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011083314.html
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Pituus ei kerro mitään hyvistä geeneistä, terveydestä eikä terveellisistä elintavoista. Päinvastoin on terveellisempää ja taloudellisempaa olla pienempi kokoinen.
Pitkillä loukkaantumisriski on suurempi. Pitkillä on enemmän selkävaivoja ja sairaslomia. Kriittisinä aikoina, jolloin ravinnosta on pulaa pitkät kärsivät enemmän ja kuolevat nälkään. Lyhyemmät selviävät hengissä jatkamaan sukua.
Ja he elävät lyhyemmän elämän, koska heidän sydämet joutuvat tekemään enemmän työtä pumpatakseen verta päähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mitä sitten? - En minä pyöristäen noin 165 cm miehenä osaa tästä miesten tai naisten pitenemisestä ajatella oikein mitään. Ehkä se yleisellä tasolla on vain merkki elintason noususta.
Pituus kertoo hyvistä geeneistä, terveydestä ja terveellisistä elintavoista.
Eikös pitkät ihmiset kuole keskimäärin lyhyempiä aikaisemmin?
Kyllä, koska heidän sydämet joutuvat tehdä enemmän työtä.
Silti naiset haluaa vähemmän seksiä ku aikasemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus ei kerro mitään hyvistä geeneistä, terveydestä eikä terveellisistä elintavoista. Päinvastoin on terveellisempää ja taloudellisempaa olla pienempi kokoinen.
Pitkillä loukkaantumisriski on suurempi. Pitkillä on enemmän selkävaivoja ja sairaslomia. Kriittisinä aikoina, jolloin ravinnosta on pulaa pitkät kärsivät enemmän ja kuolevat nälkään. Lyhyemmät selviävät hengissä jatkamaan sukua.
Ja he elävät lyhyemmän elämän, koska heidän sydämet joutuvat tekemään enemmän työtä pumpatakseen verta päähän asti.
Lyhyemmän, mutta kovin nautinnollisen ja riettaan elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet ovat tosiaan nykyään hieman keskimääräistä pidempiä kuin isänsä, mutta ihan julmetusti lihavampia.
Meillä poika on 2 cm lyhyempi kuin isänsä ja 50 kg hoikempi.
Yksilöissä on eroja, mutta keskimäärin tilanne on toinen.
Tunnen useita 150 cm pituisia nuoria suomalaisia naisia, ja lähikaupassani on hyvin suloinen nuori miesmyyjä, ei varmaan ole lähellekään 170 cm. Ja oikeita ihmisiä hekin ovat.
Minä jäin lyhyemmäksi kuin vanhempani. Lapseni ova pidempiä kuin minä mutta lyhyempiä kuin isänsä.
Lopettakaa nyt saatana se jankuttaminen. Kaikki ovat sen pituisia kuin ovat.
Voitasko pliis jo lopettaa tää ihmisten pituuksilla tai lyhyyksillä öyhötys! Eihän meistä kukaan saa valita, minkä mittaiseksi kasvaa. Oltais enempi ihmisiä toisillemme eikä vertailtaisi asialla, joka on otettava vaan annettuna ominaisuutena kuten silmien väri.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helkkarin pituusjankutus täällä nyt on alkanut?
Joku puutarhatonttu on alkanut jankuttamaan täällä puutarhatontuista ja lyhyistä miehistä
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lapsi on vanhempaansa pidempi.
Jos näin olisi ihminen olisi 10m pitkä
Vierailija kirjoitti:
Voitasko pliis jo lopettaa tää ihmisten pituuksilla tai lyhyyksillä öyhötys! Eihän meistä kukaan saa valita, minkä mittaiseksi kasvaa. Oltais enempi ihmisiä toisillemme eikä vertailtaisi asialla, joka on otettava vaan annettuna ominaisuutena kuten silmien väri.
Ollaan enkeleitä toisillemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mitä sitten? - En minä pyöristäen noin 165 cm miehenä osaa tästä miesten tai naisten pitenemisestä ajatella oikein mitään. Ehkä se yleisellä tasolla on vain merkki elintason noususta.
Millä tavalla geenit ovat "hyvät"?
Niin siis yhden fyysisen ominaisuuden omaavana kaikki geenit ovat hyviä? Omaanko itsekin keskivertomittaisena, mutta 23-senttisen norsukullin omaavana miehenä kaikki hyvät geenit tuon keskivertoa suuremman puntin ominaisuuden vuoksi? Vai ratkaiseeko ainoastaan vertikaalinen pituus? Kuka määrittää mikä omimaisuus on hyvä ja mikä huono? Entä kuka määrittää mikä on se ratkaiseva ominaisuus että omaa kaikki hyvät geenit monikossa?
Yli 190 cm ovat friikin näköisiä.
En tykkää et ne vie paljon tilaa
-nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisistä elintavoista ainoastaan kasvuiässä, sillä aikuisena ei enää kasva
Jättimäisiä paskoja päästelevät. Nykyiset vessanpöntöt ei vedä isojen nykymiesten jytkyjä.
Jääkaapit tyhjäksi miehiä. Syövät yhtä paljon kuin hevoset.
Suomen pitäisi oikeasti miettiä miten ilmastopäästöt pienenisi. Emme tee tarpeeksi ypäristön eteen asioita.
Modernissa sodassa ei pitkät pärjää. Luoti osuu helpommin ja sirpaleet. Siksi toisessa maailmansodassa menestyneimmät oli 160cm pitkiä kuten Simo Häyhä.
Nykyajan sodassa ja taistelussa pituus on haitta ja merkitsee varmaa kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tykkää nussia laatikkoleukaisten, pitkien menestyjien kanssa, niin alkaahan se näkymään jo katukuvassakin.
Se on eugeniikkaa, hyvä niin.
Minä olen 180. Poika aloitti 12-vuotiaana tupakoinnin ja on 165.
Mikä helkkarin pituusjankutus täällä nyt on alkanut?