Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni opettaja on Kokoomuksen listoilla?

Vierailija
24.03.2025 |

Katsoin läpi kuntavaaliehdokkaita, ja siellä on kyllä opettajien määrä Kokoomuksessa moninkertainen muihin puolueisiin verrattuna. Onko Kokoomus pyrkinyt haalimaan listoilleen opettajia vai onko niin monilla opettajilla vaan niin kokoomuslainen mindset? 

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka työskentelevät jonkun muun palveluksessa, sis. julkinen sektori, ampuvat itseään jalkaan äänestämällä Kokoomusta. Kokoomus on suurpääoman asialla, jos ymmärrätte mitä se tarkoittaa. Se ei tarkoita opettajia tai terveystieteen maistereita.

No ei nyt ihan niinkään. Teillä siellä vasemmistossa ajatellaan aina mitä minä hyödyn yksilönä äänestämällä jotain tiettyä puoluetta. Oli se himo sitten vappusataseen tai perustuloon. Kokoomusta äänestävät ajattelevat useimmiten mikä on koko kansakunnalle ja valtiolle eduksi, vaikka se ei nyt ihan just minun etuni olisikaan. 

Aivan, on järkevää äänestää koulujen ja hyvinvointialueiden alasajon puolesta, etenkin kun itse  työskentelee niissä. Mutta ideologia ennen kaikkea, se on huomattu.

Vierailija
22/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka työskentelevät jonkun muun palveluksessa, sis. julkinen sektori, ampuvat itseään jalkaan äänestämällä Kokoomusta. Kokoomus on suurpääoman asialla, jos ymmärrätte mitä se tarkoittaa. Se ei tarkoita opettajia tai terveystieteen maistereita.

No ei nyt ihan niinkään. Teillä siellä vasemmistossa ajatellaan aina mitä minä hyödyn yksilönä äänestämällä jotain tiettyä puoluetta. Oli se himo sitten vappusataseen tai perustuloon. Kokoomusta äänestävät ajattelevat useimmiten mikä on koko kansakunnalle ja valtiolle eduksi, vaikka se ei nyt ihan just minun etuni olisikaan. 

No tästähän ei mikään pidä paikkaansa. Monet hyvätuloiset äänestävät niitä puolueita, jotka puolustavat luontoa ja vähäosaisia ja vähemmistöjä, vaikka siitä seurauksena olisi omien tulojen pieneneminen. Minä äänestän aina vasemmistoa. Olen suht hyvätuloinen ja pidin kyllä törkeänä, että uuden hallituksen myötä minun käteenjäävä palkkani nousi samaan aikaan, kun tukia leikattiin. En ole kertaakaan äänestänyt sen mukaan, että mitä minä tästä henkilökohtaisesti hyödyn, eikä kukaan muukaan tuntemani vassari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen mindset. Pitää itseään muita parempana ja valinnut uran jossa pitkät lomat ja nousujohteinen palkka vaikkei tekisi töitään edes kohin hyvin.

Mun vanha (myös iältään) naapuri oli opettaja, kokoomuksen ehdokas ja ihan sivistynyt ihminen. Ei korottanut itseään mitenkään, vaan pyrki keskustelemaan tärkeistä asioista. 

Vierailija
24/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä kannatan perustuloa, vaikka en todellakaan itse hyötyisi siitä rahallisesti mitään. Kuinka yksinkertainen oikein olet?

Vierailija
25/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välkyt osaavat valita oikean puolueen.

Vierailija
26/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen mindset. Pitää itseään muita parempana ja valinnut uran jossa pitkät lomat ja nousujohteinen palkka vaikkei tekisi töitään edes kohin hyvin.

Suomen on hyvät opettajat, oppilaslaatu vaihtelee, suurin osa keskinkertaisia, huippuja muutama , riippuu missä asuu, suurissa kaupungeissa enemmän. 

Vierailija
27/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja oli ennnen valkoisten lahtariporukkaa. Siihen kuului upseerit, papit, opettajat, lääkärit ja korkeammat virkamihet.

Nämä haluavat vieläkin alistaa kansaa. 

Vierailija
28/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuplamaisterina ja yrittäjänä äänestän PS

Vierailija
29/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja oli ennnen valkoisten lahtariporukkaa. Siihen kuului upseerit, papit, opettajat, lääkärit ja korkeammat virkamihet.

Nykyään alistavat itseään Kokoomuksen johdolla.

Vierailija
30/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kautta kokoomus saa levitettyä federalistista EU-propagandaa ja aivopestyä ihmisiä uskomaan, että väestönvaihto ja Suomen kulttuurin tuhoaminen on nyt tärkeintä. 

Vierailija
31/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kannattaa aina äänestää sosialisteja ja kommunisteja Suomessa vaikka kuinka yritteliäs ja ahkera olisi. On ilo aina luovuttaa kaikki tulonsa muille. 

Vierailija
32/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on sisäänrakennettu kokoomus, koska he haluavat olla osa ylempää luokkaa. Äänestävät sitten aina omia intressejään vastaan pelkästä illuusiosta.

Millä tavalla opettaja äänestää vastoin omia intressejään äänestäessään kokoomusta? Meidän akateemisten näkökulmasta nyt on maassamme aivan loistava hallitus, joka leikkaa kyljenkääntäjiltä. Tämän saman porukan lapset ovat ongelma kaikkialla missä me työskentelemme. Heidän kodeistaan tulevat ne naamalle räkivät päiväkotilapset ja opettajille haistattelevat raggarit. Loput ovat lastensuojelun asiakkaina. Kun näiden perheiden aikuiset saataisiin töihin ja hyödyttämään yhteiskuntaa, me kaikki voisimme paremmin. 

Taisit käydä akateemisen koulutuksen 1930- luvulla? 

Olet persu etkä kokoomuslainen. Etkä toivottavasti opettaja. 

Vierailija
33/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanha (myös iältään) naapuri oli opettaja, kokoomuksen ehdokas ja ihan sivistynyt ihminen. Ei korottanut itseään mitenkään, vaan pyrki keskustelemaan tärkeistä asioista. 

En itse ole äänestänyt kokoomusta. 

Vierailija
34/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kannattaa aina äänestää sosialisteja ja kommunisteja Suomessa vaikka kuinka yritteliäs ja ahkera olisi. On ilo aina luovuttaa kaikki tulonsa muille. 

Kenen vero% on 100, ja kuka ei käytä yhteiskunnan palveluita?

Vierailija
35/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat eivät keskimäärin ole kovin älykkäitä. Älykkäät eivät ryhdy opettajiksi vaan menestyvät elämässään.

Vierailija
36/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä te hyvesignaloijat kuitenkin jäätte vähemmistöön. Aika harvalla on niin pakottava tarve näyttäytyä hyvänä, korkeamoraalisena, muita parempana ihmisenä. 

Vierailija
37/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pätkätyöopettajat ole. Ne on ne viroissa olevat ja parhaimmilla työeduilla olevat. Suosivat toisiaan ja palkataan myös listoille.

Vierailija
38/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äänestää kokoomusta niin likainen työ jää poliitikkojen tehtäväksi ja itse voi teeskennellä tietämätöntä. Voi siis olla mukamas sivistynyt ja samaan aikaan leipäjonot kasvaa. 

Vierailija
39/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko jo nostaa päänuppi sieltä historian juoksuhaudoista? 

Vierailija
40/87 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni opettaja on kokoomuslainen omassakin tuttavapiirissä. Kuten muutkin akateemiset.

Muun alan korkeakoulutetuissa ei näkynyt samanlaista piikkiä, eli opettajat olivat selvästi eroava ryhmä. Siinä olet oikeassa, että Kokoomuksen listoilla on selvästi vähemmän muita kuin akateemisia, jos verrataan esimerkiksi Vasemmistoliittoon, mutta muissa puolueissa on paljon tasaisemmin akateemisia ehdokkaita. Erityisesti opettajakoulutuksen käyneet on Kokoomuslaisia. 

Värittääkö tämä myös peruskoulun oppisisältöä? 

Opettajissa on paljon myös demareita, kuten Opetushallituksessa.