Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ruoskivat itseään äänestämällä leikkaajia ja kurjistajia?

Vierailija
24.03.2025 |

Onko tämä jotain alitajunnasta tulevaa vanhoillista kristillistä ajattelua joka edelleen aivoissa vaikuttaa vaikka nämä paatokset joilla kirkkoherrat ojensa suomalaisia asumaan kurjuudessa ja ajattelemaan etteivät ansaitse muutakuin kärsimystä jäivät jo tuonne 1800-luvulle.

Mutta silti äänestetään näitä nykypäivän kirkkoherroja eli poliitikkoja jotka paasaavat samalla tavalla jotta suomalaiset alentuisivat takaisin kurjuuteen ja köyhyyteen. MIKSI????

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös meitä työssä käyviä, jotka itse eivät saa tukia ja jotka silti ymmärtävät, että heikoimmilta leikkaaminen on väärin. 

Pikemmin voisi verottaa enemmän vaikka osinkotuloja, joista suuri osa on verotonta tuloa. 

Vierailija
22/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla muita olekaan kuin kurjistajia. Parempi varmaan olisi olla äänestämättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti omaa lompakkoani vaan lapsieni tulevaisuutta kun teen äänestyspäätöksen. Siksi äänestän puolueita jotka laittavat suitset tuhlaamiselle ja edes yrittävät tasapainottaa valtion taloutta. Se on jo vaikeaa, niin pahaksi on tilanne päästetty. 

Vierailija
24/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä säästöt eivät ole vielä mitään..

Just wait and see!

Rahaa on! Ajattelu viimeiset n. 25 vuotta!

Velatkin on saatavia!

No mitä muuta tuollaisella rahan käytöllä valtio tai yksityishenkilö saa aikaiseksi kuin katastrofin!

Vierailija
25/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei äänestäisi, kun luvataan yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista?

Vierailija
26/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös meitä työssä käyviä, jotka itse eivät saa tukia ja jotka silti ymmärtävät, että heikoimmilta leikkaaminen on väärin. 

Pikemmin voisi verottaa enemmän vaikka osinkotuloja, joista suuri osa on verotonta tuloa. 

Tämä! Säästökohteita kyllä löytyy, jos halutaan. Nyt otetaan niiltä maan hiljaisilta, joilla ei ole lobbaajia. 

Sen sijaan näillä esim on: hevosurheilu ja aseradat. Tiedöttekö yhtään paljollako tuetaan raviratoja ja ampumaratoja? 

Vierailija
27/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous ei kehity ilman pääomia. Jos kaikki tulo pitää heti jakaa köyhien iloksi, talous kääntyy negatiiviseksi. Sosialismi ei toimi. Koittakaa siis sosialistit ymmärtää, että pääomia tarvitaan, vain yrityselämä on se joka työllistää oikeasti. Valtion ja kunnan työntekijöiden palkat maksetaan verorahoista. 

Vierailija
28/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens vaaleissa nähdään, äänestetäänkö enää. 

Vierailija
29/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vanhaa miestä maailman huipulta kun vain potkaisisivat tyhjää kumpikin tahollaan, niin kaikki suurimmat  täälläkin ratkeaisivat ihan jo sillä.

Siispä toivomus snadi 'Kohtalon Jumalattarelle' : etkö nyt jotenkin voisi järjestää  niin että niin myös tapahtuisi?

Vierailija
30/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se mielihyvä mitä suomalainen saa kun jollekin muulle tapahtuu pahaa. Ei riitä kyvyt ymmärtämään että se paska valuu myös omaan niskaan.

Sama juttu amerikassa missä maga äänestäjät itkevät nyt menetettyään työnsä, rahansa, asumisoikeutensa yms.

Vierailija
31/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli varojen eläminen on tulossa loppuun..

Vierailija
32/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sota on tulossa

Rahat siihen nyt

Lisää negroideja ja hiekka-negroideja on tulossa. Rahat siihen nyt!

T: viherdemarivassarien suvakkihuorat 

Vierailija
33/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa minulta leikannut on Krista KIuru, joka loi lääkäripalveluttoman soteuudistuksen. Siellä on portinvartijasysteemi - esimerkiksi Lahdessa 3 sairaanhoitajaa, joiden kuulustelun jälkeen voi ehkä saada ajan lääkärille 6 kk päähän - jonka takia minulta on viety mahdollisuus saada syöpähoitoja julkisella puolella. Oireeni eivät viitanneet syöpään, sai Buranaa. Yksityisellä syöpä löytyi yhden ainoan tutkimuksen jälkeen, mutta hoitoonpa ei julkisella pääse, koska ensin pitäisi saada aika sinne julkisen puolen terveyskeskukseen.

Vierailija
34/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap maksaa varmaan vanhat velat uudella velalla.

Vierailija
35/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei äänestäisi, kun luvataan yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista?

"Kokoomus lupaa, että tulevalla vaalikaudella suomalaisyrityksiin syntyy 100 000 uutta työpaikkaa"

-Petteri Orpo Ylen puheenjohtajatentissä-

Vierailija
36/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen äänestää oman elämätilanteensa mukaan. Eli kun elämä ja talous kunnossa, niin olen eniten kiinnostunut ettei veroasteeni nouse julkisten palveluiden kulujen takia. 

Minä taas ajattelen koko maan ja kansan parasta äänestyspäätöksessäni. Olen jo eläkeukko ja kylmän itsekkäästi laskien saattaisin miettiä että tuhlataan vaan entiseen malliiin, rahat luultavasti riittävät vielä elinaikani.

En kuitenkaan ajattele noin, vaan kannnan huolta myös tulevaisuudesta minun jälkeeni. Tajuan että suomalainen sosiaaliturva on vanhoina hyvinä aikoina paisutettu kestämättömälle tasolle ja sitä on järkeistettävä. Eikä sellaisilta voi leikata, joille ei mitään anneta, he maksavat jo nytkin koko tämän sirkuksen.

Eli kannatat eläkkeistä ottamista? Ai niin ei kun niihin ei saa koskea millään tavalla, mutta nuorempia saa toki kurjistaa. Sehän ei haittaa, etteivät he uskalla lisääntyä.

Vierailija
37/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma Suomella on miljardivelat työttömyyskorvausten takia.

Vierailija
38/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Säästökohteita kyllä löytyy, jos halutaan. Nyt otetaan niiltä maan hiljaisilta, joilla ei ole lobbaajia. 

Sen sijaan näillä esim on: hevosurheilu ja aseradat. Tiedöttekö yhtään paljollako tuetaan raviratoja ja ampumaratoja? 

Ampumaradan ymmärrän (valmius), raviratoja en todellakaan.

Vierailija
39/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talous ei kehity ilman pääomia. Jos kaikki tulo pitää heti jakaa köyhien iloksi, talous kääntyy negatiiviseksi. Sosialismi ei toimi. Koittakaa siis sosialistit ymmärtää, että pääomia tarvitaan, vain yrityselämä on se joka työllistää oikeasti. Valtion ja kunnan työntekijöiden palkat maksetaan verorahoista. 

Ei se silläkään kehity, että pääomat käytetään hedonismiin, vielä vähemmän jos se tapahtuu ulkomailla. Kyllä tässä saisi koko vähemmän köyhäkin kansa miettiä tekemisiään.

Vierailija
40/41 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen äänestää oman elämätilanteensa mukaan. Eli kun elämä ja talous kunnossa, niin olen eniten kiinnostunut ettei veroasteeni nouse julkisten palveluiden kulujen takia. 

Minä taas ajattelen koko maan ja kansan parasta äänestyspäätöksessäni. Olen jo eläkeukko ja kylmän itsekkäästi laskien saattaisin miettiä että tuhlataan vaan entiseen malliiin, rahat luultavasti riittävät vielä elinaikani.

En kuitenkaan ajattele noin, vaan kannnan huolta myös tulevaisuudesta minun jälkeeni. Tajuan että suomalainen sosiaaliturva on vanhoina hyvinä aikoina paisutettu kestämättömälle tasolle ja sitä on järkeistettävä. Eikä sellaisilta voi leikata, joille ei mitään anneta, he maksavat jo nytkin koko tämän sirkuksen.

Älä jauha paskaa tuosta sosiaaliturvan paisuttelusta. Suomessa jaettavat tuet KANTAVÄESTÖLLE eivät ole koskaan olleet millään huipputasolla verrattuna muihin pohjoismaihin(lisänä muita euroopan maita) Näin pienen populaation sosiaaliturvat eivät tätä maata tuhonneet. Se on ne muut tänne kuulumattomat joita täällä elätetään täyshoidolla ja lisää lappaa, luku alkaa olla jo miljoona. Laskekaa siitä. Taidat olla joku rytsä kun syyttelet köyhiä suomalaisia, oikein ovela viesti mutta älykkäät kyllä näkevät paskan läpi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän