Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhautunut eläkeläinen

Vierailija
24.03.2025 |

On maanantain aamupäivä klo 11. Olen ollut hereillä kuudesta lähtien. Olen syönyt aamupalaa, katsonut telkkaria, opiskellut verkossa kieliä, etsinyt ruokaohjeita ja lähden nyt parin tunnin kävelylle. Vakioaamupäivä, joka kyllästyttää. Iltapäivät varsinkin on yhtä tuskaa, kun ei keksi mitään tekemistä. Asunto on siivottu, mullat vaihdettu ruukkuihin, pyykit pesty ja kaapit järjestetty jo viikonloppuna. Vaikka miten yritän, eläkeläisenä oleminen turhauttaa ja kyllästyttää. Semmoista joutavaa oleilua ja tekemisen puutetta. Mietin mitähän eläkeläiset yleensä tekevät aikansa kuluksi? Täällä vinkkejä kaipaa maalla asuva eukko Keski-Suomesta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös hallitus on sitä mieltä, että lyhyen miehen kuuluisi mennä töihin.

Metsässä on töitä, kun katsoo junan ikkunasta. 

Sinut voisi pudottaa metsään junan ikkunasta.

Vierailija
22/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita uusia harrastuksia. Minulla on niin kiire että tuntuu ettei ehdi oikein mihinkään. Sukututkimuksesta saa kulumaan monta vuosikymmentä ihan rattoisasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että jollain on eläkkeellä tylsää... Olen ollut jo yli 10 vuotta eläkkeellä, eikä päivääkään ole ollut tylsää. Tekemistä on niin paljon, ettei aina ehdi kaikkea tehdä mitä on aamulla suunnitellut. Maaseudulla asun minäkin.

Vierailija
24/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailua?

Seurmatka ulkomaille 2-4 krt vuodessa?Kultturimatkoja Suomen kaupunkeihin?

Hyväntekeväisyys työ?

Luonnonsuojelu ja entistämistöitä?

"Laina mummoksi" jollekin mummottomalle?

Martat, maatalousnaeset, seurakunta, puolue tms vapaaehtoistoiminta?

Käsityöt?

Tietokonepelit?

Löytöeläinkoti/toiminta?

Vierailija
25/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä oleminen on ihanaa , voi valvoa vaikka aamuun asti , ottaa nokoset keskellä päivää . Itse aloitin kuntosaliharjoittelun uudelleen , kun kerrankin sillekkin on aikaa . T. nti 65 vee .

Vierailija
26/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole vaikeuksia keksiä itselleni tekemistä eläkkeellä ollessanikaan. Jatkan omia töitäni freelancerina, luen ja kirjoitan. Mutta asunkin Helsingin keskustassa.

Asun maalla, lähikauppaan on matkaa 11 km ja silti jatkan omia töitäni freelancerina, luen ja kirjoitan. Ei siihen Helsinkiä tarvita!

Lisäksi minulla on pieni nettikauppa (kaikkine veroineen ja maksuineen) ja muutama airbnb-mökki, joista huolehdin. Helsingin keskustassa lienee hankala tarjota vuokralle hiljaisuutta?

Vierailija
27/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katson tvtä ja pelaan tietokoneella. Kävelylenkit tehty päivällä. Myös lihaskunto jumppaa kerran viikossa.

Maaturbointi myös mukavaa

Vierailija
28/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole vaikeuksia keksiä itselleni tekemistä eläkkeellä ollessanikaan. Jatkan omia töitäni freelancerina, luen ja kirjoitan. Mutta asunkin Helsingin keskustassa.

Asun maalla, lähikauppaan on matkaa 11 km ja silti jatkan omia töitäni freelancerina, luen ja kirjoitan. Ei siihen Helsinkiä tarvita!

Lisäksi minulla on pieni nettikauppa (kaikkine veroineen ja maksuineen) ja muutama airbnb-mökki, joista huolehdin. Helsingin keskustassa lienee hankala tarjota vuokralle hiljaisuutta?

Minulla on kaikki palvelut kävelyetäisyydellä. En tarvitse autoa. Oletko asunut Helsingin keskustassa, kun tunnut tietävän ettei täällä ole hiljaista?

Vierailija
29/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vinkujat valittivat aikoinaan että on niin raskasta ja tylsää olla työelämässä, pääsisipä eläkkeelle.

Vierailija
30/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, että ei ole vaivoja 

Vierailija
31/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maalta vaikka johonkin pikkukaupunkiin missä kyllä riittää eläkeläisille ajan vietettä. Omassa kaupungissani on kahviloita missä voi istuskella, kirjasto, uimahalli, kuntosaleja (myös kunnallinen matalan kynnyksen kuntosali), kansalaisopisto missä monelaista kurssia, teatteri, elokuviinkin pääsee ja voi liittyä vaikka Marttoihin tai johonkon muuhun yhdistykseen ja kaupunkikin järjestää silloin tällöin ikäihmisille erilaista virikettä.

Vierailija
32/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaikki palvelut kävelyetäisyydellä. En tarvitse autoa. Oletko asunut Helsingin keskustassa, kun tunnut tietävän ettei täällä ole hiljaista?

Olen asunut Helsingin keskustassa ja suurin osa airbnb-vuokralaisistakin tulee sieltä. Heidän suurin ihmetyksenaiheensa on se, miltä hiljaisuus kuulostaa. Sellaista ei Helsingissä kuule koskaan, aina on äänisaastetta, jopa talviyönä klo 4.

Ei, Helsingissä ei ole hiljaista eikä siellä näe tähtitaivasta.

Vierailija
33/35 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläkkeellä, vaan kuukauden ajan olut työttömänä. 20 vuoden työputken jälkeen ihana vapaus tehdä mitä haluan ja päivällä kun jaksan. Ei tule kyllä aika pitkäksi. 

Vierailija
34/35 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä nuoremmilla ei ole tuota ongelmaa. Kuolema korjaa ennen 100 vuoden eläkeikärajaa.

Vierailija
35/35 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita sukututkimusta ja väliin palapelin tekoa.