Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhautunut eläkeläinen

Vierailija
24.03.2025 |

On maanantain aamupäivä klo 11. Olen ollut hereillä kuudesta lähtien. Olen syönyt aamupalaa, katsonut telkkaria, opiskellut verkossa kieliä, etsinyt ruokaohjeita ja lähden nyt parin tunnin kävelylle. Vakioaamupäivä, joka kyllästyttää. Iltapäivät varsinkin on yhtä tuskaa, kun ei keksi mitään tekemistä. Asunto on siivottu, mullat vaihdettu ruukkuihin, pyykit pesty ja kaapit järjestetty jo viikonloppuna. Vaikka miten yritän, eläkeläisenä oleminen turhauttaa ja kyllästyttää. Semmoista joutavaa oleilua ja tekemisen puutetta. Mietin mitähän eläkeläiset yleensä tekevät aikansa kuluksi? Täällä vinkkejä kaipaa maalla asuva eukko Keski-Suomesta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinpaikka ehkä tylsistyttävä jos ei ole mahdollisuutta osallistua muiden kanssa johonkin.

Vierailija
2/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson tvtä ja pelaan tietokoneella. Kävelylenkit tehty päivällä. Myös lihaskunto jumppaa kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu naapuriin ja kahvitelkaa.

Vierailija
4/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle jäämisessä on ollut totuttelua siihen ettei joka päivä tarvitse saada aikaan jotain, vaan voin olla jouten. Itse nautin vapaudesta, voin tänään suunnitella jotain huomiseksi vaan huomenna voinkin muuttaa suunnitelmaa. Sää vaikuttaa siihen onko ulkoilukeli vai sataako ja sitten sisähommia. Televisio ei kutsu määrättyyn aikaan katsomaan ohjelmia, niitä voi taannehtivasti seurata, Yle Areena on aarreaitta, esim tabletilla. Itselle kuuluu jokaiseen päivään klassisen musiikin kuuntelu.

Vierailija
5/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
6/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä on töitä, kun katsoo junan ikkunasta.

Lyhyen miehen kuuluisi mennä töihin.

Risusavottaan.

Vierailija
7/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuva eukko Keski-Suomesta (ap) eu kuulosta risusavottaan menevältä lyhyeltä mieheltä. Ei vaikka kuinka pohtisi.

Vierailija
8/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis EI kuulosta. (korjaus edelliseen).

Vierailija
9/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Ai aiheuttamaan lisää viisikymppisten työttömyyttä? Olet täysi pässinpää.

Vierailija
10/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hallitus on sitä mieltä, että lyhyen miehen kuuluisi mennä töihin.

Metsässä on töitä, kun katsoo junan ikkunasta. 

Vierailija
11/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää. Eikö sinulla ole vanhoja vanhempia tai muita lähisukulaisia tai lapsenlapsia, jotka kaipaavat apuasi. Tai vaikkapa joku avun tarpeessa oleva naapuria. Tai hommaa koira. Mä oon ainakin täystyöllistetty koiran, lastenlasten ja vanhan äitini hoitamisessa. 

Vierailija
12/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään vapaaehtoistyötä. Esim. jotain nuorten tukichattiä voisi varmaan tehdä kotoa käsin.

Vierailija
13/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpin jakamaan postia pari tuntia joka toinen päivä 

tuttuni käy kaupassa tuntitöissä

Vierailija
14/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala soittaa jotain kovaäänistä musikaalista instrumenttia 24/7. Niin kerrostalossa asuvat eläkeläisnaapurini tekevät.

Vierailija
15/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväisin voi tehdä polttopuita ensi talveksi ja se onnistuu varsinkin maalla, itse kyttään kun naapuri lähtee töihinsä niin voin mennä tontin rajan yli kaupungin puistoon koivikkoa harventamaan, saa polttopuuta eikä mene maisema tukkoon, tosin vielä makaan sohvalla mutta joku päivä vielä menen.

Vierailija
16/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkatöitä

Vierailija
17/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä, älä valita.

Vierailija
18/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä on TYLSÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Vierailija
19/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pakkaa kimpsujasi ja kampsujasi ja lähde vaikka Ateenaan?

Siellä on tähän aikaan vuodesta mukava ilma, ei liian kuumaa, mutta tuollaiset + - 20 astetta. Edullisia airbnb -kämppiä löytyy tähän aikaan kyllä. 5 yötä saa parilla satasella tai alle. Ruoan hinta ei päätä huimaa.

Vierailija
20/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vaikeuksia keksiä itselleni tekemistä eläkkeellä ollessanikaan. Jatkan omia töitäni freelancerina, luen ja kirjoitan. Mutta asunkin Helsingin keskustassa.