Yläkerrassa asuu musisoiva perhe
Kerrostaloasuntomme yläkerrassa asuu 4-lapsinen perhe (kaikki lapset jo esiteinejä/teinejä), joista jokainen kuulemma aikuisia myöten soittaa jotakin soitinta, pianoa, sähkökitaraa, rumpuja, selloa jne. Ovat asiallisia ja mukavia, mutta kuulemma eivät tuolle musisoinnilleen voi mitään, koska kaikkien tärkeää harjoitella päivittäin noin tunnin verran vuorollaan tosissaan. Talossa on aika huono äänieristys ja itse näin loppuraskaudesta nukun öisin todella huonosti, ja tarvitsisin päivisin siksi lepoa. Onko tämä todella vaan siedettävä vai onko tästä aiheellista valittaa isännöitsijälle? Keskustelu soittajien kanssa ei ole tuottanut hedelmää...
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä asumme okt:ssa. Olemme olleet aina kiinnostuneita musiikista. Kaksi lapsistamme soittaa rumpuja, yksi kitaraa ja bassoa. Minä saatan aamulla laittaa seittemän jälestä musiikin soimaan, isolle. Olemme kaikki raskaan metallin ystäviä. Itku tulisi, mikäli tämä kaikki pitäisi lopettaa. Olemme reilusti yli 5 kymppinen pariskunta.
Toivottavasti ei ole naapureita 5 kilometrin säteellä🙉🙉
Lähin on 10 metrin päässä. Kokeilin rajoja kuunnellessani Judas Priestin Painkiller biisiä. Siinä vaiheessa ku astiat alkoi liikkumaan kaapissa, laitoin pienemmälle 😅
meillä 2 uskovaista perhettä naapurina. Kysyttäessä ei oo heitä häirinny.
Meillä mies soittaa sähkökitaraa, joskus kovallakin. Kuuluu se kadulle jos soittaa kadun puolen huoneessa, mutta vain siihen ihan kohdalle ja silloinkin helposti peittyy liikenteen ääniin tai koiran haukkuun ym. mitä nyt perus okt-lähiössä kuuluu. Ei takuulla häiritse naapureita vaikka mitä metelöisi kotonaan sisällä. Tietysti jos ovet ja ikkunat auki soittaisi tai ulkona niin sitten ehkä, mutta eipä ole yöunia parin talon päässä asuvan naapurin öiset grillibileetkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies soittaa sähkökitaraa, joskus kovallakin. Kuuluu se kadulle jos soittaa kadun puolen huoneessa, mutta vain siihen ihan kohdalle ja silloinkin helposti peittyy liikenteen ääniin tai koiran haukkuun ym. mitä nyt perus okt-lähiössä kuuluu. Ei takuulla häiritse naapureita vaikka mitä metelöisi kotonaan sisällä. Tietysti jos ovet ja ikkunat auki soittaisi tai ulkona niin sitten ehkä, mutta eipä ole yöunia parin talon päässä asuvan naapurin öiset grillibileetkään.
Miksi et potki sitä kitaranrämpyttäjähippiä pihalle ja ota tilalle kunnon oikeaa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muusikko ja asunut ja harjoitellut lähes aina kerrostalossa jo 20 vuotta. Yhden ainoan kerran se on ollut ongelma naapureille. Tämä yksi oli mielenterveystapaus, joka saattoi itse alkaa huutamaan ja kiroilemaan yksinään keskellä yötä. Sai häädön muiden asukkaiden toimesta lopulta. Minulla on aina selkeät ajat ja musiikkirutiinit ja viikonloput olen hiljaa. Ei se musiikki ja harjoittelu ole yleensä ongelma. Muusikot ovat hyvin tietoisia aiheuttamastaan "metelistä".
Näin voi ottaa toiset huomioon. Miksi se on punainen vaate muusikonalkujen vanhemmille? Toisten ottaminen huomioon?
Kyseessä on loistava, kehittävä harrastus. Mutta kai naapureita voi armahtaa sentään :)
Ei voi oikein harrastaa musiikkia jos ei saa aiheuttaa yhtään meteliä. Pakko se on vaan kerrostalossa sietää jonkin verran ääntä. Tuskin lapset tuntikausia päivässä soittaa. Ap:n naapurit on kyllä aika ääriesimerkki, aika harvinaista että kuusihenkinen perhe asuu kerrostalossa ja kaikki kuusi on muusikoita. Eiköhän nuokin kohta muuta pois sinne omakotitaloon ja ongelma ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et potki sitä kitaranrämpyttäjähippiä pihalle ja ota tilalle kunnon oikeaa miestä?
Miksi ihmeessä tekisin niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siedettävä. Aivan samoin, kun heidän tulee sietää sitten lapsesi yöllisetkin huutokonsertit.
Ei ole itse aiheutettu meluhaitta, kuten soittimet.
Alapeukuttajat, montako yöllä itkevää vauvaa on huostaanotettu päihteettömiltä tai muutoin terveiltä vanhemmilta. Montako vauvaa on vanhempineen saanut häädön yöitkun vuoksi. Luulisi mammojen ymmärtävän, että vauva voi itkeä myös yöllä huolimatta hoivasta. Vai miten se menee?
Alapeukutin huonolle vertaukselle. Vauvan itkeminen yöllä ei ole tietenkään tahallista, mutta ei soittoa harrastavien lasten aiheuttama äänikään ole tarkoitettu häiritseväksi, se nyt on vaan olosuhteiden pakottamaa, eikä sille voi mitään, kuten ei vauvan itkullekaan. Lasten pitää saada elää lasten elämää, eli myös harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
"Unen estäminen on yleinen kidutuskeino, jota käytetään eri puolilla maailmaa."
Ei tässä ollakaan kenenkään yöunia estämässä, jos kerran soittavat klo 8-21. Jokaisen naapurin mahdollisia päiväunitarpeita ei sitten taas valitettavasti voi olla ottamassa huomioon.
Aloituksessa puhuttiin muuten esiteineistä ja teineistä. Koulu voi hyvinkin alkaa joskus esim. klo 10 tai 11, jolloin voi olla hyvä aika treenata aamulla muiden lähdettyä kotoa tai loppua jo klo 12, jolloin sama juttu.
Osa ihmisistä nukkuu päivällä, koska he käyvät vuorotyössä tai ovat työssä yöllä. Hoitohenkilökunta, poliisit, järjestyksenvalvojat, ravintolatyöntekijät, bussikuskit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muusikko ja asunut ja harjoitellut lähes aina kerrostalossa jo 20 vuotta. Yhden ainoan kerran se on ollut ongelma naapureille. Tämä yksi oli mielenterveystapaus, joka saattoi itse alkaa huutamaan ja kiroilemaan yksinään keskellä yötä. Sai häädön muiden asukkaiden toimesta lopulta. Minulla on aina selkeät ajat ja musiikkirutiinit ja viikonloput olen hiljaa. Ei se musiikki ja harjoittelu ole yleensä ongelma. Muusikot ovat hyvin tietoisia aiheuttamastaan "metelistä".
Näin voi ottaa toiset huomioon. Miksi se on punainen vaate muusikonalkujen vanhemmille? Toisten ottaminen huomioon?
Kyseessä on loistava, kehittävä harrastus. Mutta kai naapureita voi armahtaa sentään :)
Ei voi oikein harrastaa musiikkia jos ei saa aiheuttaa yhtään meteliä. Pakko se on vaan kerrostalossa sietää jonk
Voi harrastaa. Kannatan musiikin harrastamista. Meillä asuu ammattimuusikko ja harrastelija. Mutta jos naapurissa on 6 aktiivisesti musiikkia harrastavaa ihmistä, on se melkoinen rasite naapurille. Mielestäni tuntikausien soitto niin, että se kuuluu naapuriin, ei ole asiallista.
"Voi harrastaa. Kannatan musiikin harrastamista. Meillä asuu ammattimuusikko ja harrastelija. Mutta jos naapurissa on 6 aktiivisesti musiikkia harrastavaa ihmistä, on se melkoinen rasite naapurille. Mielestäni tuntikausien soitto niin, että se kuuluu naapuriin, ei ole asiallista."
Mitä ehdotat ratkaisuksi? Jotain, mitä voi edellyttää kaikilta perheiltä. Lapsimäärän rajoittamista?
Meillä lapset opettelee Metallicaa. Toinen soittaa kitaraa toinen rumpuja. Aika hyvin jo 12 vuotias pysyy Ulricin tahdissa.