Oletko joutunut muuttamaan naapureiden takia?
Kuinka katkera muutto oli? Itseäni harmittaa jättää koti, jossa viihdyin, mutta naapurien jatkuva meteli syö jo terveyttä.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yläkerrassa asui perhe, joka antoi lastensa juosta ja hyppiä aivan rajattomasti asunnossa. Hauskinta puuhaa oli juosta pitkää käytävää edestakaisin.. Vanhemmat olivat myös pahimman luokan kantapäätamppaajia ja kun lapset saatiin nukkumaan, niin alkoi loppuillan kestävä tömistely ympäri asuntoa jatkuen klo 23.30 saakka. Olin aivan hermoraunio tuolla.
Muuttikohan nää just meidän yläkertaan? 😅 Etsitään uutta asuntoa, ei tuota aivan rajatonta melskaamista kestä Erkkikään.
Kyllä se vain on merkillistä miten iso lauma lapsia aikaisemmin oli seinänaapurissa hipihiljaa ja sitten sinne muutti nuori pariskunta jotka sai yhden lapsen ja mökä on aivan älytön välillä.
Olen, monta kertaa. Käytännössä kaikki muuttoni pois kerros- tai rivitaloasunnoista on johtunut naapureista.
Vierailija kirjoitti:
Olen, monta kertaa. Käytännössä kaikki muuttoni pois kerros- tai rivitaloasunnoista on johtunut naapureista.
Miksiköhän tätä asiaa salataan noin niinku yleisesti.
Muuttava naapuri sanoo muuttonsa syyksi aina jotain tekaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me myytiin osakehuoneisto ja ostettiin okt. Nyt seitsemäs vuosi nautintoa, ilman seinä tai lattia/katto naapureita.
Tässä koko ajan suunnittelun asteella. En saa nukutuksi kunnolla ja illat rauhattomia kun pari sijoittajaa vuokraa asuntojaan melutoosille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yläkerrassa asui perhe, joka antoi lastensa juosta ja hyppiä aivan rajattomasti asunnossa. Hauskinta puuhaa oli juosta pitkää käytävää edestakaisin.. Vanhemmat olivat myös pahimman luokan kantapäätamppaajia ja kun lapset saatiin nukkumaan, niin alkoi loppuillan kestävä tömistely ympäri asuntoa jatkuen klo 23.30 saakka. Olin aivan hermoraunio tuolla.
Muuttikohan nää just meidän yläkertaan? 😅 Etsitään uutta asuntoa, ei tuota aivan rajatonta melskaamista kestä Erkkikään.
Hyvin mahdollista. Ainakin näyttivät muuttavan vastikään pois siitä asunnosta, jossa häiriköivät minua.
Vierailija kirjoitti:
En ole muuttanut naapureiden takia, mutta kokemuksesta viisastuneena sitten kun muutin, niin muutin ylimpään kerrokseen.
Ei sekään takaa aina mitän. Meillä pahin melu tulee alakerrasta.
Naapuri päästi koiransa räksyttämään ulos puoli seitsemältä aamulla. Ne räksyttivät puoli kahteentoista asti yöllä. Olivat siis naapureina rivarissa, kaksi mäyräkoiraa. Monet huomauttivat asiasta, mutta sille ei tehty mitään. Koirat siis räksyttivät koko ajan. Mies ei kestänyt enää, kun ei saanut öisin nukuttua.
Jouduin muuttamaan kerran siksi, että yläkerran vaihto-opiskelija aloitti möykkäämisen aina juuri iltayhdeltätoista, kun minä menin nukkumaan. Ei auttanut edes korvatulppien käyttö, kun yläkerrassa taottiin lattiaa ilmeisesti jaloilla jossakin rytmissä ja sänkyni tärisi sen mukana.
En oikein ymmärrä, että miksei sitä musisointia ja muuta elämöintiä voinut aloittaa vaikkapa iltakuudelta niin, että yhteentoista mennessä olisi saatu enimmät paineet purettua. Miksi se aloitettiin juuri suomalaisten nukkumaanmenoaikaan?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri päästi koiransa räksyttämään ulos puoli seitsemältä aamulla. Ne räksyttivät puoli kahteentoista asti yöllä. Olivat siis naapureina rivarissa, kaksi mäyräkoiraa. Monet huomauttivat asiasta, mutta sille ei tehty mitään. Koirat siis räksyttivät koko ajan. Mies ei kestänyt enää, kun ei saanut öisin nukuttua.
Huh, olis kyllä aikamoinen painajainen!
Vierailija kirjoitti:
vai että oikeen 23.30 asti :D ihmiset tekee 3vuoro työtä. kyll sun olis parempi kattoo rivitaloo tai mahdollisesti omakotilatoo
Lähellä oli. Pyysin isännöiniltä irtsisanomiskaavaketta sähköpostiin.
Sain kaavakkeen, mutta myös sihteeri soitti, että maltahan vielä. Jos syy muuttoon on seinän takana, niin ne lähtee kahden viikon sisällä avustettuna!
Kolme vuotta yritettiin niille saada häätöä. Se oli aivan järjettömän pitkä aika kuunnella niiden elämää. Soitella häkeen ja isännöintiin.
Jos huomaatte että naapurissa käy koko ajan vaikkapa poliisi, kannattaa ilmoittaa asiasta isännöitsijälle! Poliisi nimittäin ei saa ilmoittaa asiasta (vaikka lain henki velvoittaa) koska jokin punavihervasemmistolainen lakipykälä estää. Olkaa tarkkoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, naapurissa asui lyhyt mies ja se yritti aina jutella.
Tuli ahdistava olo.
Minunkin naapurissani asuu samanlainen mies. Se jatkuva juttelemisen yrittäminen häiritsee aivan valtavasti. Ei meinaa millään ymmärtää, että en halua kontaktia häneen. Eikä tuo mies ole yksinäinen vaan vaimokin löytyy. Silti hänellä on valtava tarve saada kontaktia melkein kaikkiin saman kadun varrella asuviin henkilöihin.
jatka vaan matkaa :D perkekeleen korvapahoinpitelijät on liian täynä itteensä miettiäkseen muitten aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain todellinen pelle toistaa mokansa. Miksei sitten muuta mettään opittuaan ettei naapureista iloksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sisäpihalla naapurina olleen päiväkodin vuoksi. Kuka oikeasti jaksaa kuunnella sitä huutoa (tädit ja lapset) klo 8.30-10 ja 15-16.30 joka ikinen päivä heinäkuita lukuunottamatta. Kun lopulta tuli mieleen niiden rääkyvien tätien vaimennus jollain sniper-tyylillä, niin silloin ymmärsi, että muuta vaihtoehtoa kuin muutto ei ole.
Jos joku arkkitehti vielä nykypäivänä suunnittelee päiväkotien leikkipihoja korttelien sisäpihoille, niin tiedätte arkkitehdin olevan keskimääräistä ihmistä typerämpi, osaamattomampi, ja ehkä jopa kuuro, joka ei osaa huomioida ihmisten tarvetta kotirauhaan.
Eikä tarvi olla päiväkotikaan... Tarvitaan vaan muutama lapsiperhe joka hoitaa kaikki ulkoilunsa aina ja vain sisäpihalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrititkö tehdä asialle jotain, ottaa yhteyttä isännöitsijään? Eivätkö muut naapurit häiriintyneet? Voi että kun korpeaa sellaiset meluajat jotka eivät osaa käyttäytyä normaalisti. Miksi häiritty joutuu aina väistämään?
Lapsista lähtee aina ääntä ja kyseessä on normaalit elämisen äänet. Ei tuollaista voi pitää häiriökäytöksenä.
Normaalia ei ole sisällä asunnossa/rappukäytävässä juokseminen, kiljuminen, kirkuminen ja huutaminen. Jokainen fiksu vanhempi opettaa lapsilleen käytöstavat ja ottamaan huomioon myös muut ihmiset. Ulos voi mennä riehumaan.
Minunkin naapurissani asuu samanlainen mies. Se jatkuva juttelemisen yrittäminen häiritsee aivan valtavasti. Ei meinaa millään ymmärtää, että en halua kontaktia häneen. Eikä tuo mies ole yksinäinen vaan vaimokin löytyy. Silti hänellä on valtava tarve saada kontaktia melkein kaikkiin saman kadun varrella asuviin henkilöihin.