Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut muuttamaan naapureiden takia?

Vierailija
23.03.2025 |

Kuinka katkera muutto oli? Itseäni harmittaa jättää koti, jossa viihdyin, mutta naapurien jatkuva meteli syö jo terveyttä.

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, naapurissa asui lyhyt mies ja se yritti aina jutella.

Tuli ahdistava olo.

Vierailija
82/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sisäpihalla naapurina olleen päiväkodin vuoksi. Kuka oikeasti jaksaa kuunnella sitä huutoa (tädit ja lapset) klo 8.30-10 ja 15-16.30 joka ikinen päivä heinäkuita lukuunottamatta. Kun lopulta tuli mieleen niiden rääkyvien tätien vaimennus jollain sniper-tyylillä, niin silloin ymmärsi, että muuta vaihtoehtoa kuin muutto ei ole.

Jos joku arkkitehti vielä nykypäivänä suunnittelee päiväkotien leikkipihoja korttelien sisäpihoille, niin tiedätte arkkitehdin olevan keskimääräistä ihmistä typerämpi, osaamattomampi, ja ehkä jopa kuuro, joka ei osaa huomioida ihmisten tarvetta kotirauhaan. 

Sama tilanne täällä. Päiväkoti on kerrostaloalueen välittömässä läheisyydessä. Rääyntä ja huuto kaikuvat talojen seiniä pitkin koko alueelle. Ollaan muuttamassa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut n 5 vuotta samassa korttelissa naapurit, jossa isä huutaa pihalla lapsilleen esteettömästi. Lapsi huutaa saa.....naa, v...ttua lujaa.

Vierailija
84/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jouduttu kerran muuttamaan yläkerran lapsiperheen takia. Pennun lempileikki oli heitellä marmorikuulaa laminaatilla 24/7. Kaksi vuotta kuunneltiin ja muutettiin sitten pois. Viimeinen niitti oli kun tekivät meistä valituksen eräänä perjantaina, kuulemma metelöimme koko päivän vaikka olimme mökillä 200 kilometrin päässä. Jepjep.

Vierailija
85/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, naapurissa asui lyhyt mies ja se yritti aina jutella.

Tuli ahdistava olo.

No niin vitjis, haluat esittää naista joka ketjussa. Pue hame sitten päällesi.

Vierailija
86/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outo naapuri, joka tahtoo, puhuu vain pahaa. Miksi tekee niin, en tiedä.  Onko narsisti,  jonka täytyy saada vallanhimonsa tyydytetyksi?

Vierailija
87/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristittyjä vainotaan asuin alueilla. Kyllä on. 

Tuskin vainotaan jos asuu ja elää normaalia elämää.

Vierailija
88/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ahdisteli ja uhkasi tappaa. Muutin pois ja voitin myöhemmin oikeudessa. 

Vierailija
89/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut muuttamaan, mutta osittain naapureista johtuvista syistä lopulta halusin muuttaa muualle, koska aloin huomata säälittelyä, kuiskuttelua yms. naapureissani, kun jäin yksin (mieheni kuoltua). Ex-naapurini ovat edelleen, vuosia muuttoni jälkeenkin vielä tulleet juttelemaan kanssani, kun olemme nähneet jossain, olemme siis ihan hyvissä väleissä edelleenkin. Mutta muuttopäätös oli silti ihan hyvä.

Vierailija
90/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan jouduttu kerran muuttamaan yläkerran lapsiperheen takia. Pennun lempileikki oli heitellä marmorikuulaa laminaatilla 24/7. Kaksi vuotta kuunneltiin ja muutettiin sitten pois. Viimeinen niitti oli kun tekivät meistä valituksen eräänä perjantaina, kuulemma metelöimme koko päivän vaikka olimme mökillä 200 kilometrin päässä. Jepjep.

Sama marmorikuula käytössä meidänkin yläkerran lapsiperheessä. Se ääni puulattialla ajaa vähitellen hulluksi.

Vierailija
91/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ja en periaatteestakaan muuttaisi toisten takia. Jos työ tai elämäntilanne muuten vie muualle, niin sitten. Olen hiljainen ja naapureina on ollut monenkirjavaa sorttia. Suodatan elämän äänet mielestäni. 

Olet joko huonokuuloinen tai sitten sinulla ei ole koskaan ollut häiritsevää naapuria. Kumpi on oikea vastaus? Saat valita molemmatkin.

Olen edelleen hyväkuuloinen ja on ollut häiritseviä naapureita. Valitsen mitä valitsen. 

Vierailija
92/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran meinasin joutua, kun naapuriin muutti rumia ihmisiä, mikä alensi oman asunnon arvoa. Mutta onneksi pääsin niistä metelöimällä, ja nyt taas arvo kehittyy suotuisasti.

Ja sinä itse taidatkin olla oikea kaunotar

Vierailija
93/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yläkerrassa asui perhe, joka antoi lastensa juosta ja hyppiä aivan rajattomasti asunnossa. Hauskinta puuhaa oli juosta pitkää käytävää edestakaisin.. Vanhemmat olivat myös pahimman luokan kantapäätamppaajia ja kun lapset saatiin nukkumaan, niin alkoi loppuillan kestävä tömistely ympäri asuntoa jatkuen klo 23.30 saakka. Olin aivan hermoraunio tuolla. 

Kuulostaa minun nykyisiltä naapureilta mutta näillä on niin pienet lapset ettei voi olla samat. Mistä näitä vanhempia oikein tulee?

Milloin olet muuttanut siihen asuntoon?

Aika äskettäin. Näiden alapuolella ei myöskään asu ketään (1 krs) joten ei ole varmasti sama talo. Nämä ei vielä juokse käytävää pitkin, vasta aloittelevat uraansa käytävämetelöitsijöinä. Kotonaan juoksevat ja hakkaavat seiniä. Kun lasten jalat ei hakkaa lattiaa niin vanhempien hakkaa. 

Vierailija
94/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yläkerrassa asui perhe, joka antoi lastensa juosta ja hyppiä aivan rajattomasti asunnossa. Hauskinta puuhaa oli juosta pitkää käytävää edestakaisin.. Vanhemmat olivat myös pahimman luokan kantapäätamppaajia ja kun lapset saatiin nukkumaan, niin alkoi loppuillan kestävä tömistely ympäri asuntoa jatkuen klo 23.30 saakka. Olin aivan hermoraunio tuolla. 

Yrititkö tehdä asialle jotain, ottaa yhteyttä isännöitsijään? Eivätkö muut naapurit häiriintyneet? Voi että kun korpeaa sellaiset meluajat jotka eivät osaa käyttäytyä normaalisti. Miksi häiritty joutuu aina väistämään?

Vierailija
95/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa asua ns paremmalla alueella missä suurin osa on omistusasujia

Sehän ei takaa mitään. Naapurissa tällainen omistusasujalapsiperhe pitää huolen siitä että omistaa muidenkin asuntojen akustisen tilan.

Vierailija
96/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä valitettavasti näin on käynyt useamman kerran elämäni aikana.

Nykyään hyväksyn asuinpaikaksi ainoastaan ylimmän kerroksen pääty- tai kulma-asunnon jotta minimoin huonon naapurin riskin. Silti olen joutunut tekemään useamman valituksen mölystä tässä vuosien aikana vaikka tällaisessa asunnossa asunkin nykyään. 

Tällä budjetilla ja näin huonolla tuurilla ei näköjään voi saada kelvollista asuinpaikkaa, pakko se on luovuttaa koska voimavaroja turhaan muuttamiseen ei enää ole. 

Mulla on aina huono tuuri naapureiden suhteen. Koko aikuisikäni olen saanut kärsiä naapureiden melusta. En ymmärrä, miten musaa huudattavat tai kolistelevat norsuaskeleiset tyypit osuvat aina minun seinänaapurikseni tai yläkertaani. Tai sitten tuo on vain luokattoman yleistä. Ihmiset eivät ajattele muita kuin itseään.

Taidat olla vt kun jalxat kytätä naapureita noin paljon varmaan vielä juoruat kaupantekijäisinä.

Vierailija
97/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kusipäinen naapuri eikä saanut millään aisoihin. Onneksi oli suorasähöisille omakotitaloille kysyntää.

Vierailija
98/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä valitettavasti näin on käynyt useamman kerran elämäni aikana.

Nykyään hyväksyn asuinpaikaksi ainoastaan ylimmän kerroksen pääty- tai kulma-asunnon jotta minimoin huonon naapurin riskin. Silti olen joutunut tekemään useamman valituksen mölystä tässä vuosien aikana vaikka tällaisessa asunnossa asunkin nykyään. 

Tällä budjetilla ja näin huonolla tuurilla ei näköjään voi saada kelvollista asuinpaikkaa, pakko se on luovuttaa koska voimavaroja turhaan muuttamiseen ei enää ole. 

Mulla on aina huono tuuri naapureiden suhteen. Koko aikuisikäni olen saanut kärsiä naapureiden melusta. En ymmärrä, miten musaa huudattavat tai kolistelevat norsuaskeleiset tyypit osuvat aina minun seinänaapurikseni tai yläkertaani. Tai sitten tuo on vain luokattoman yleistä. Ihmiset eivät ajattele muita kuin itseään.

Mua vainoaa joku lapsiperhekirous. Kolmesti seinänaapurina hyvin äänekäs lapsiperhe, jota ei kiinnosta huomioida muita. Aina yhteistä seinää näiden kanssa makuuhuoneen kohdalla, niin kiva viikonloppunakin herätä ennen klo 7 kun lapset alkaa meluta. 

Vierailija
99/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pitkän asumisen jälkeen lähdin lopulta Kallion kananpaskakopista, vaikka vuokra oli hyvin halpa. En enää jaksanut jatkuvasti vaihtuvia naapureita, viimeisimpänä möykkäävä pelijonne. Kallio on myös muuttunut siitä kuin sinne muutin. Nyt olen onnellinen täällä Arabian rajamailla, vaikka vuokra nousi 150e. Olen jo vanhempi ukko, enkä ole eläessäni asunut näin hiljaisessa talossa kuin tämä nykyinen. Täällä alkaa hävettää, jos ruokaa laittaessa tippuu vaikka haarukka lattialle:) Melkein ryntää jo naapuriin pahoittelemaan, heh. Se Kallion koppi oli se toinen ääripää.

Vierailija
100/191 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeidenkäyttäjä/juoppo naapuri hakkas seiniä säpäleiksi öisin ja rikkoi ovia yms. Korvatulpista huolimatta kuului yöllä eikä pystynyt nukkumaan, joten pakko oli muuttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän