Oletko joutunut muuttamaan naapureiden takia?
Kuinka katkera muutto oli? Itseäni harmittaa jättää koti, jossa viihdyin, mutta naapurien jatkuva meteli syö jo terveyttä.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja voisin vieläkin muuttaa samalla perusteella. Hajutkin.
Tiesitkö, että jos sinä huomaat naapurin hajut, niin sinunkin hajut tuntuu naapurille?
Kaikki ei haise.
Olen aikoinani muuttanut pakosti alakerran naapurin takia. He tykkäsivät soittaa musiikkia todella lujalla. Siis niin lujalla ettei voinut itse kuunnella tai katsella mitään televisiosta. Pahimmillaan veivasivat samaa kappaletta kymmeniä kertoja. Olivat paikallisen alamaailman jäseniä enkä uskonut että olisi parempaa vaihtoehtoa kuin muutto pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä kaverivanhempia jotka ei osaa pitää kakaroilleen mitään rajoja. Hei pikku-pertsa olenksmä kiva iskä jos annan sun vaan riehua sisällä koko päivän.
Arki tulee perheessä olemaan ihanaa kun vapaan kasvatuksen tuotokset tulevat teini-ikään. Komentaminen ja pyynnöt kaikuvat kuuroille korville.
Nyrkkisääntönä ei koskaan kerrostaloon, tai rivariin asumaan. Onneksi minun ei tarvitse asua missään kommuunissa. Työskentelen huoltomiehenä ja tämä ammatti on näyttänyt kuinka syöpäisiä on taloyhtiöt ja niissä asuvat vinkuvat vuokralaiset. Mielummin asun teltassa metsässä kuin jossain taloyhtiössä.
Muutin ylimpään kerrokseen. Ei enää kantapääkävelijöitä tai muuta pään yläpuolelta tulevaa kolistelua. Ihana oma rauha <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, monestikin. Mutta mulla on tavallista herkempi kuulo. On ollut nämä perinteiset joka päivä ja yö riitelevä nuoripari, yökukkuja/bilettäjä, bassonjumputtaja, nikkaroija (myös yöllä) ym. Ihmisten kusipäisyys on kyllä ihan uskomatonta, "minä saan tehdä mitä huvittaa vaikka keskellä yötä" -asenne.
Näistähän pääsee eroon, kun tekee valituksen. Päiväsaikaan jytistelevän lapsiperheen terr ori sen sijaan on "normaalia elämisen ääntä".
Valitettavasti asukkaista ei pääse noin vain eroon. Kaikki äänet eivät kuulu kaikille tai eivät häiritse kaikkia. Lisäksi valitusrumba voi olla pitkä ja itse väsyy ensin.
Jos asuu vuokralla, on helpompi vaan lähteä itse. Varsinkin jos meluaja on omistusasuja. Harmi ja väärin, mutta vissiin ostamalla asunnon ostaa myös samalla muidenkin asuntojen äänitilan ja oikeuden tuottaa mitä tahansa ääntä mihin tahansa kellonaikaan ja kuinka paljon tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntönä ei koskaan kerrostaloon, tai rivariin asumaan. Onneksi minun ei tarvitse asua missään kommuunissa. Työskentelen huoltomiehenä ja tämä ammatti on näyttänyt kuinka syöpäisiä on taloyhtiöt ja niissä asuvat vinkuvat vuokralaiset. Mielummin asun teltassa metsässä kuin jossain taloyhtiössä.
No hyvä jos tykkäät telttailusta. Oletko ostanut oman tontin sille vai vaihdatko aina teltan paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla alakerran vanhuksella humisevaääninen happirikastin humisee korviahuumaavasti illat pitkät olohuoneen patterin alla. Kerran olen huomauttanut asiasta, mutta paksukalloinen pihi vanhus ei vaan suostu vaihtamaan rakkinetta oikeisiin happipulloihin. Voin sanoa, että asumisviihtyvyyteni kämpässäni on nolla. Tuollaisia humisevia masinoita ei saisi edes tuoda kerrostaloon. Haloo UKKO pahalainen .
Kärsivä.
Koittakaa itse alapeukuttajat asua jatkuvasti pärisevän happirikasterakkineen naapurissa, niin syllä sit vasta ymmärrette, kuinka raskasta se elämä on naapureille. Helppo se on alapeukuttaa, kun ei itsellä ole noita ongelmia 🤬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yläkerrassa asui perhe, joka antoi lastensa juosta ja hyppiä aivan rajattomasti asunnossa. Hauskinta puuhaa oli juosta pitkää käytävää edestakaisin.. Vanhemmat olivat myös pahimman luokan kantapäätamppaajia ja kun lapset saatiin nukkumaan, niin alkoi loppuillan kestävä tömistely ympäri asuntoa jatkuen klo 23.30 saakka. Olin aivan hermoraunio tuolla.
Yrititkö tehdä asialle jotain, ottaa yhteyttä isännöitsijään? Eivätkö muut naapurit häiriintyneet? Voi että kun korpeaa sellaiset meluajat jotka eivät osaa käyttäytyä normaalisti. Miksi häiritty joutuu aina väistämään?
Lapsista lähtee aina ääntä ja kyseessä on normaalit elämisen äänet. Ei tuollaista voi pitää häiriökäytöksenä.
Ei todellakaan ole normaalia elämisen ääntä jatkuva metelöinti, kyllä lapsiperheidenkin pitää miettiä naapureitaan, kaikilla on oikeus kotirauhaan. Muuttakaa omakotitaloon jos ette osaa huomioida muita.
Vierailija kirjoitti:
On se kiljunta ulkonakin välillä vähän liiallista. Ymmärrän että lapset kiljuu, mutta että koko ajan? Vähän voisi vanhemmat ohjata äänenkäyttöä, pienellä vaivalla voisi saada paljon aikaan. Joskus olen nähnyt lapsia joille on opetettu rauhallista keskusteluääntä. Sitä on tosi ihana kuunnella, koska lapsilla on söpö ääni jos ne puhuu rauhallisesti eikä kilju.
Nykyään kakarat kiljuvat koko ajan, ei pysty kunnolla nauttimaan kesäisistä ilmoista ulkona kun siellä on aina joku kiljukaula.
Kyllä, kahdesti. Ensin vanhemmasta kerrostalosta, kun siihen vuokrattiin sellainen nistikämppä. En tiedä virallista termiä. Seuraavan kerran toisella paikkakunnalla uudesta vuokratalossa, kun naapuri paljastui juoppohulluksi. Muutaman kerran soitin poliiseille ja toisinaan oli käytävä särjetty ja rikottu. Sinällään käsittämätöntä, kun oli kallis ja uusi talo, mutta eipä kai se varallisuutta katso, jos viina vie. Nyt asun keskellä korpea omakotitalossa ja nautin rauhasta kerrostalot riitti mulle.
Jyväskylässä kaupungin vuokrakämppä. Tykkäsin kodista ja sijainnista, mutta ne naapurit sitten sellaisia juntteja ettei mitään rajaa. Ei jäänyt katkerat tunnelmat muuttaessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kiljunta ulkonakin välillä vähän liiallista. Ymmärrän että lapset kiljuu, mutta että koko ajan? Vähän voisi vanhemmat ohjata äänenkäyttöä, pienellä vaivalla voisi saada paljon aikaan. Joskus olen nähnyt lapsia joille on opetettu rauhallista keskusteluääntä. Sitä on tosi ihana kuunnella, koska lapsilla on söpö ääni jos ne puhuu rauhallisesti eikä kilju.
Nykyään kakarat kiljuvat koko ajan, ei pysty kunnolla nauttimaan kesäisistä ilmoista ulkona kun siellä on aina joku kiljukaula.
Olisi tosiaan kiva istua parvekkeellaan juomassa vaikka kahvit, mutta ei siinä kiljumisessa ja karjumisessa kukaan viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yläkerrassa asui perhe, joka antoi lastensa juosta ja hyppiä aivan rajattomasti asunnossa. Hauskinta puuhaa oli juosta pitkää käytävää edestakaisin.. Vanhemmat olivat myös pahimman luokan kantapäätamppaajia ja kun lapset saatiin nukkumaan, niin alkoi loppuillan kestävä tömistely ympäri asuntoa jatkuen klo 23.30 saakka. Olin aivan hermoraunio tuolla.
Yrititkö tehdä asialle jotain, ottaa yhteyttä isännöitsijään? Eivätkö muut naapurit häiriintyneet? Voi että kun korpeaa sellaiset meluajat jotka eivät osaa käyttäytyä normaalisti. Miksi häiritty joutuu aina väistämään?
Lapsista lähtee aina ääntä ja kyseessä on normaalit elämisen äänet. Ei tuollaista voi pitää häiriökäytöksenä.
Ei todellakaan ole no
Tässä just sunnuntaiaamuna kuuntelin liki 1,5h kun naapurin lapset juoksivat ympäri kämppäänsä. TÖMPS TÖMPS TÖMPS TÖMPS! Ei todellakaan mitään normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä kaverivanhempia jotka ei osaa pitää kakaroilleen mitään rajoja. Hei pikku-pertsa olenksmä kiva iskä jos annan sun vaan riehua sisällä koko päivän.
Arki tulee perheessä olemaan ihanaa kun vapaan kasvatuksen tuotokset tulevat teini-ikään. Komentaminen ja pyynnöt kaikuvat kuuroille korville.
Juu ja noiden kanssa on myös kiva opettajien yms tehdä töitä.
Jotkut ihmiset ovat ihan hirveän ilkeitä, itsekkäitä ja sietämättömiä piruja. Toivottavasti kärventyvät helvetissä kaikki toisen kotirauhaa rikkovat hullut.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä kaupungin vuokrakämppä. Tykkäsin kodista ja sijainnista, mutta ne naapurit sitten sellaisia juntteja ettei mitään rajaa. Ei jäänyt katkerat tunnelmat muuttaessani.
Mulle valehdeltiin kämpän tai itseasiassa taloyhtiön rauhallisuudesta. Tämä myös jyväskylästä. Oli tosin yksityisen vuokraama mutta seassa kaupungin vuokra asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä jos tykkäät telttailusta. Oletko ostanut oman tontin sille vai vaihdatko aina teltan paikkaa?
Omistan kolme omakotitaloa eli ei tarvi teltassakaan asua. Sanoin että mielummin teltassa kun taloyhtiössä