Yliopistoon yli 30-vuotiaana?
Hain nyt kevään yhteishaussa ja paikka on melko varma. Miten sopeutuu porukkaan kun on muita niin paljon vanhempi?
Kommentit (29)
Miten niin muita paljon vanhempana? Mihin sinä olet hakenut, jos siellä on vain kaksikymppisiä? Omana yliopistoaikana en ollut läheskään vanhin omilla kursseillani, ja oli silloin jo yli 40 v. Kävin useamman eri tiedekunnan luennoilla, ja kaikilla sama homma. Vanhimmat olivat menetelmäopintojen luennoille osallistuneet eläkepäivillään väitöskirjaa tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Viina maistuu niin en heti tipu ensimmäisenä
Ap
Hyvä 🍻
Vierailija kirjoitti:
Yliopistossa on yleensä ihan fiksua ja kypsää porukkaa, jotka ottavat myös hieman vanhemmat mukaan. Toki ehken 40-vuotiaana enää lähtisi jokaisiin bileisiin mukaan, ja tuskin suurin osa tuon ikäisistä enää sellaista haluaisikaan, siis ainakaan reippaasti nuorempien kanssa.
Yleensä ns. kypsemmällä porukalla on muutakin elämää kuin bilettäminen. Siksi opiskelun tarkoitus on ensisijaisesti tutkinnon suorittaminen, kun hehkeimmät ja villeimmät biletysajat on jo eletty.
Aloitin opinnot 48-vuotiaana, valmistun pian. Yksissäkään bileissä en ole ollut, muuten on ollut todella hienoa aikaa. Onneksi meidän vuosikurssilla oli monia muitakin yli 30-vuotiaita, niin ei ole ollut yhtään orpo olo.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin opinnot 48-vuotiaana, valmistun pian. Yksissäkään bileissä en ole ollut, muuten on ollut todella hienoa aikaa. Onneksi meidän vuosikurssilla oli monia muitakin yli 30-vuotiaita, niin ei ole ollut yhtään orpo olo.
No oletko pannut noiden nuorten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä täytän tänä vuonna 46v ja mietin yliopistoon hakemista, että en oikein ymmärrä ap:n ongelmaa.
Mikset? Yritä edes ymmärtää.
En yritä. Ap kuulostaa oikeasti lapselliselta kun miettii tuollaisia.
Kannattaa kerätä haalarimerkkejä niistä suklaamunista
No siinähän keräät. Jos mä aloitan yliopisto-opinnot, niin en mä mitään haalaria hanki ja biletä. Olen menossa opiskelemaan enkä bilettämään.
Muutat mieles
Enkä muuta. Mikä sua oikeasti vaivaa?
Viina maistuu niin en heti tipu ensimmäisenä
Ap