Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuminen kerrostalon ekassa kerrroksessa maantasolla. Kertokaa hyvät ja huonot kokemukset

Vierailija
23.03.2025 |

Itse en ole koskaan vielä asunut noin alhaalla.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen asunut ekakerroksessa ulko-oven vieressä. Kieltämättä on niin, että ovenkolkkaus ja rapussa kulkeminen häiritsee yöunia. 

Pahimmat paikat taitaa olla ulko-oven vieressä tai hissikuilun vieressä. Meillä oli seitsemännessä kerroksessa hissikuilun vieressä ja vessassa ja eteisessä kuuli aina, kun joku liikkui hissillä.

Vierailija
82/89 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Olen tässä lukenut vastauksia ja ehkä harkitsen vielä

A.p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyvin paljon talon sijainnista, eli mitä siellä talon ulkopuolella on ja onko asunto/makuuhuone sisäpihan vai kadun puolella.

Muita huomioita maantasa-asunnoista:

- kylmä lattia ja veto, toisaalta kesällä mukavan viileä

- esteettömyys, kätevä asua ja kulkea

- yleensä verhot saa olla kiinni tai kaihtimet vähintään puoliksi kiinni

- jos oma pieni piha/terassi, niin asuminen rivitalomaista

- mikäli ikkunat kadulle päin, niin melu voi olla yllättävän kovaa: mopot, autot, linja-autot, skeittilaudat, talvella auraus ja hiekoitus...

Mikäli sijainti rauhallinen, tykkään itse enemmän asua maantasalla kuin korkeammalla.

Vierailija
84/89 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radon haittoja kun maan tasolla asuu, itse en alimpiin kerroksiin muuttaisi.

Vierailija
85/89 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi helppo käydä ulkona, viedä roskat, hakea woltit alaovelta yms. Miinuksena älämölölapset kulkevat ulko-oven ohi, kun menevät omaan asuntoonsa.

Miten muka jaksat käydä ulkona kun tilaat ruoankin Woltilla?

Vierailija
86/89 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin todella paljon, käytännössä se oli kuin rivitalo ilman pihanhoitovelvollisuutta. Ainoa haittapuoli oli se, että muiden asukkaiden vieraat oikoivat pihan poikki ja kävelivät reilun metrin päästä minusta, kun istuin patiolla juomassa kahvia tms. 

Vierailija
87/89 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radon haittoja kun maan tasolla asuu, itse en alimpiin kerroksiin muuttaisi.

Uudehkoissa taloissa tämä on kyllä huomioitu ja vanhemmistakin saa selville netistä, onko riskialuetta.

Vierailija
88/89 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen vuoden kokemuksella rakastan maantasolla asumista:

+ Oma pieni piha (mutta ei lumitöitä tms, kuten monessa rivarissa)

+ Helppo tulla ja mennä, ulos tulee mentyä vaikka kahville, kun ei ole kuin askel ulos tai pari askelta taloyhtiön pihaan (tulee mentyä aina sinne puolelle taloa minne paistaa aurinko)

+ Talo hiljaisella sijainnilla, joten ei mitään häiriötä

+ En pidä murtautumistakaan isona riskinä, koska niin moni naapuri kulkee meidän ikkunan ja oven ohi, että oudot hiipparit tai varsinkin rikottu ikkuna huomattaisiin heti

+ kuumana kesänä ihanan viileää

Ainoa miinus on se, jos häiritsee kovasti, että joku näkee ikkunasta sisään. Mutta harvoin meillä kukaan edes katsoo.

Muistathan, että kerrostalojen maantasa-asukkaiden omaan hallintaan kuuluu pihasta vain se yläkerran parvekkeen kokoinen palanen. Pihasta muu osa

No meidän talossa piha kuuluu oikeasti asukkaan hallintaan yhtiöjärjestyksessä. Harvinaista tiedän, mutta tällaisiakin on.

Vierailija
89/89 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kyttääjiä liikkuu ja ei ole kivaa asua ihan ekakerroksessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi