Sain äsken todistuksen Mensan jäsenyydestä. Onko sulla pollaa?
Kommentit (32)
Nyt vasta läpäisit? Itse jo lukiossa. Ja en ole älykäs edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen piti olla 148 päästäkseen jäseneksi. Onko vaatimuksia höllennetty?
Tämän muistan minäkin, about 20 v sitten oli näin.
Mensaan pääsee, jos testitulos on kaksi keskihajontaa oli keskiarvon. 24:n keskihajonnalla se tarkoittaa 148, 15:n keskihajonnalla 130. Eli kyse ei ole siitä, että vaatimuksia olisi höllennetty.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, että oletko lukiossa vai kolmekymppinen? Ei sitä Mensan testiä voi edes yrittää valvotusti kuin max. 2 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, että oletko lukiossa vai kolmekymppinen? Ei sitä Mensan testiä voi edes yrittää valvotusti kuin max. 2 kertaa.
Lähinnä että jos pitänyt tähän asti treenata.
No jaa. Onnistuis multakin, mutta olen silti syrjäytyntyt asperger ilman työtä ja koulutusta.
Maailmassa on paljon älykkäitä ihmisiä, jotka eivät saa mitään erityisen merkittävää aikaan. Tekevät työnsä hyvin ja tunnollisesti, elävät mukavassa kodissa ja nauttivat perheenjäsentensä seurasta. Mutta yleisesti ottaen ovat sitä samaa massaa muiden kanssa. Ehkä oleellisen kysymys kuuluu: kun makaat kuolinvuoteella tunnin päässä kuolemastasi, mitä silloin ajattelet, että mistä sinut tullaan muistamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap. on hyötynyt älykkyydestään? Mitä teet työksesi?
Ajan taxia. Päättelin, että siellä on paljon tummia miehiä kuljettajina, joten mahdollisuuteni saada isoa mustaa munaa autossa sisääni kasvoivat merkittävästi, verrattuna siihen etten olisi taxikuski.
Hienoa että olet ylittänyt kynnyksen ylipäätä lähteä tuohon testiin. Onnittelut hyvästä tuloksesta!
Hienoa, että tuo todistus sai mitä ilmeisimmin ilahtuneeksi. Ihan vain vinkkinä vastaisen varalle, että kannattaa pitää tuo tieto ihan vain itselläsi.
Olet läpäissyt Mensan palikkatestin, onnittelut siitä !
Minkä kokoinen se toinen kives on?