Oletko Israelin vai Palestiinan puolella?
Palstalla käydään vilkasta keskustelua Lähi-idän tilanteesta. Kumpaa osapuolta sinä sympatiseeraat?
Kommentit (493)
Lopettakaa tällainen erimielisyyksiä lietsova kumman puolella olet -viestintä. Jokainen humaani ihminen on rauhan puolella! Tällöin ei olla kummankaan puolella, vaan edistetään rauhaa ja sovinnontekemistä. Monet näennäisesti moralistiset syyttävät toista osapuolta viha ja syytökset mielessään, joka ei edistä todellista rauhaa, vaan eripuraa. Koskee niin Palestiinan kuin Israelin kannattajia ja syyttäjiä.
Meille näytetään Gazasta uutisissa vain rauniot. Eilen nuoren naisen videolla hän oli tavaratalossa ostoksilla. Ihan meikäläisen liikkeen oloinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Rauhan. Mutta palestiinalaisia on kuollut enemmän.
Ne sais rauhan heti kunhan vaan palauttaisi kaikki panttivangit. Miksi eivät sitä tee ja miksi edes hyökkäsivät raakalaismaisella tavalla?
Aiemmin olisin vastannut empimättä, että Israelin, mutta enää ei voisi Israel vähempää kiinnostaa. Menivät äänestämään YK:ssa venäjän ja pohjois-korean puolella Ukrainaa vastaan, joten Israel ei merkitse minulle enää koskaan yhtään mitään.
Palestiinan. Juutalaiset ovat saatanan synagoga, Jumalan ja ihmiskunnan suurimmat viholliset.
Tiesitkö että juutalaiset yrittivät mur hata kuusi miljoonaa saksalaista vuonna 1945?
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tällainen erimielisyyksiä lietsova kumman puolella olet -viestintä. Jokainen humaani ihminen on rauhan puolella! Tällöin ei olla kummankaan puolella, vaan edistetään rauhaa ja sovinnontekemistä. Monet näennäisesti moralistiset syyttävät toista osapuolta viha ja syytökset mielessään, joka ei edistä todellista rauhaa, vaan eripuraa. Koskee niin Palestiinan kuin Israelin kannattajia ja syyttäjiä.
Olet keskustelupalstalla. Moraalisesti meitä ylempänä voisit edes tehdä uuden, moraaliltaan paremman aloituksen palstalle? Ei vain hiljentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olisin vastannut empimättä, että Israelin, mutta enää ei voisi Israel vähempää kiinnostaa. Menivät äänestämään YK:ssa venäjän ja pohjois-korean puolella Ukrainaa vastaan, joten Israel ei merkitse minulle enää koskaan yhtään mitään.
Minäkin olin ennen vasemmistolainen.
Juudean väki naulasi vapahtajamme ristille ja tästä se ylenkatse alkoi. Vaativat myös keskiajalla korkoa lainoihin vastoin kristillisen kirkon yleistä linjaa.
Vierailija kirjoitti:
Juudean väki naulasi vapahtajamme ristille ja tästä se ylenkatse alkoi. Vaativat myös keskiajalla korkoa lainoihin vastoin kristillisen kirkon yleistä linjaa.
Puhumattakaan mitä ovat puuhanneet viimeiset 100-200 vuotta. Melkein jokainen nykymaailman vitsaus on heidän tekosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Sionisteja ei kiinnosta. Tulevat edelleen palvomaan samaa roskajoukkoa, jonka Raamattu tuomitsi ja joka aktiivisesti vihaa kristittyjä ja Jeesusta. Niin siinä käy kun sionistinen "kristitty" ei koskaan edes lue Raamattuaan.
Vierailija kirjoitti:
Pieni joukko oli ensin juudealaisia. (Nyt se on Länsirantaa, että kuulostaisi palestiinalaisten ikikodilta.) Kun luet Raamattua, huomaat, että roomalaiset olivat vallassa ja hoitivat homman.
Vastausvaihtoehdoksi pitäisi lisätä ei kummankaan. Riidelkööt keskenään kuten ovat tehneet aikojen alusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan mitä ovat puuhanneet viimeiset 100-200 vuotta. Melkein jokainen nykymaailman vitsaus on heidän tekosiaan.
Kerro yksi esimerkki? Tietokoneet, kapselikamerat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin ennen vasemmistolainen.
Minä taas en ollut koskaan vasemmistolainen, mutta olin pro-Israel. En ole enää.
Ilta-Lehti ei ole vielä antanut suoraa vastausta kumman puolella kuuluisi olla, joten odottelen vielä, jotta voin kertoa oikean mielipiteen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sionisteja ei kiinnosta. Tulevat edelleen palvomaan samaa roskajoukkoa, jonka Raamattu tuomitsi ja joka aktiivisesti vihaa kristittyjä ja Jeesusta. Niin siinä käy kun sionistinen "kristitty" ei koskaan edes lue Raamattuaan.
Miksi kristityt Lähi-Idästä pakenevat juuri nyt Juuri Israeliin? Eilen kuulin Open Doorsin ihmisiltä.
2023 syksyllä Gaza oli turkkilaisten suosima lomakohde. Viiden tähden hotellit löytynevät yhä Trivagosta ym sivuilta.