Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko Israelin vai Palestiinan puolella?

Vierailija
23.03.2025 |

Palstalla käydään vilkasta keskustelua Lähi-idän tilanteesta. Kumpaa osapuolta sinä sympatiseeraat?

Kumman puolella olet?

Vaihtoehdot

Kommentit (493)

Vierailija
81/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavallisten ihmisten puolella. Ihmisten, joiden pitäisi voida käydä ulkoilmabileissä ilman, että terroristit tulevat ja tappavat. Ihmisten, joiden pitäisi saada elää tavallista elämää ilman, että armeijan pommitukset tappavat tuhansittain ja muuttavat asuinalueen kasaksi soraa.  

Vierailija
82/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan inhimillisillä arvoilla: yksi  kuollut israelilainen on yhtä arvokas/ arvokkaampi kuin 200 elossa olevaa palestiinalaisrikollista. Suurin piirtein tällä tavoin ihmisiä hinnoiteltiin kun vaihdettiin israelilaisia panttivankeja oikeisiin rikollisiin.  Hamas ja sen mukana palestiinalaiset määrittelivät siis  todellisen pohjanoteerauksen omille kansalaisilleen.

Virallinen Hamas on naamioitunut ninja - niitä näkee virallisissa yhteyksissä kuten panttivankien vaihtotilanteissa. Epävirallinen hamas on  rivipale, jonka rumaa karvanaamaa ei edes tarvitse edes peittää. Epävirallinen siipi tekee kaiken likaisen työn ja on korvattavissa aina uuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juudean väki naulasi vapahtajamme ristille ja tästä se ylenkatse alkoi. Vaativat myös keskiajalla korkoa lainoihin vastoin kristillisen kirkon yleistä linjaa.

Pieni joukko oli ensin juudealaisia. (Nyt se on Länsirantaa, että kuulostaisi palestiinalaisten ikikodilta.) Kun luet Raamattua, huomaat, että roomalaiset olivat vallassa ja hoitivat homman. 

Höpöhöpö. Fariseukset, joista nykyjuutalaiset kaikki polveutuvat, tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan. Uhkasivat mellakoida, jos roomalaiset eivät tottele. Langettivat vielä itse omin sanoin kirouksen itsensä ja jälkipolviensa ylle Jeesuksen mur haamisesta. Joten ei todellakaan ole epäselvyyttä kuka Jeesuksen naulatti ristiin. Juutalaiset tähän päivään asti usein avoimesti ja ilakoiden puhuvat asiasta. Ovat hyvin ylpeitä teostaan.

Vierailija
84/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se, ei ole mun ongelma

Vierailija
85/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin olisin vastannut empimättä, että Israelin, mutta enää ei voisi Israel vähempää kiinnostaa. Menivät äänestämään YK:ssa venäjän ja pohjois-korean puolella Ukrainaa vastaan, joten Israel ei merkitse minulle enää koskaan yhtään mitään.

Minäkin olin ennen vasemmistolainen. 

Minä taas en ollut koskaan vasemmistolainen, mutta olin pro-Israel. En ole enää.

Käy paikan päällä. Paljon näet. 

Vierailija
86/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juudean väki naulasi vapahtajamme ristille ja tästä se ylenkatse alkoi. Vaativat myös keskiajalla korkoa lainoihin vastoin kristillisen kirkon yleistä linjaa.

Puhumattakaan mitä ovat puuhanneet viimeiset 100-200 vuotta. Melkein jokainen nykymaailman vitsaus on heidän tekosiaan. 

Kerro yksi esimerkki? Tietokoneet, kapselikamerat? 

Kommunismi, sodat Lähi-idässä, toinen maailmansota, kristinuskon tuho, ateismin popularisointi, perinteisten arvojen ja moraalin tuho, homoseksuaalisuus ja muut seksuaalisekoilut, feminismi jne jne.

Vierailija
87/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska nähdä, kun Palestiinan puolella olevat menevät sinne heiluttamaan pride-lippujaan. Mitähän tapahtuisi.

Miksi pitäisi heilutella pride-lippuja? Taidat olla aika yksinkertainen. 

Vierailija
88/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tällainen erimielisyyksiä lietsova kumman puolella olet -viestintä. Jokainen humaani ihminen on rauhan puolella! Tällöin ei olla kummankaan puolella, vaan edistetään rauhaa ja sovinnontekemistä. Monet näennäisesti moralistiset syyttävät toista osapuolta viha ja syytökset mielessään, joka ei edistä todellista rauhaa, vaan eripuraa. Koskee niin Palestiinan kuin Israelin kannattajia ja syyttäjiä. 

Olet keskustelupalstalla. Moraalisesti meitä ylempänä voisit edes tehdä uuden, moraaliltaan paremman aloituksen palstalle? Ei vain hiljentäminen. 

Keskustelin kuten keskustelupalstalla kuuluukin. Suomalaisessa peruskoulussa pitäisi opetella enemmän väittelyä. 

Vierailija
89/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tavallisten ihmisten puolella. Ihmisten, joiden pitäisi voida käydä ulkoilmabileissä ilman, että terroristit tulevat ja tappavat. Ihmisten, joiden pitäisi saada elää tavallista elämää ilman, että armeijan pommitukset tappavat tuhansittain ja muuttavat asuinalueen kasaksi soraa.  

Kuulostaa siltä, että sinulla on aika rajallinen käsitys tavallisesta ihmisestä. Siihen ei sinulle esim. kuulu viattomat lapset, vaan ainoastaan bilettävät juutalaiset. 

Vierailija
90/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Israelin puolella, koska olen nainen. En koskaan ole islamistien puolella.

Eli vaikka tappavat kaikki naiset ja lapset naapurimaistaan, olet silti israelin puolella. Tyhmien logiikka on pettämätön

Palestiinalaisilla on myös tavoitteena tappaa juutalaiset viimeiseen naiseen ja lapseen. Heillä ei vaan ole ollut kykyä siihen. Mutta karma kostaa, eli Israel.

Vierailija
91/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinulla on aika rajallinen käsitys tavallisesta ihmisestä. Siihen ei sinulle esim. kuulu viattomat lapset, vaan ainoastaan bilettävät juutalaiset. 

Moni viaton lapsi olisi hengissä, os bilettäiviä juutalaisia ei olisi kidnapattu. Hamas ei ymmärrä tekojensa seurauksia.

Vierailija
92/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret eivät tajua historiaa eivätkä tajua mitä muslimit ovat tehneet 600 luvulta lähtien, koska historian opetus kouluissa on nykyään poliittisesti värittynyttä.

Vierailija
93/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan mitä ovat puuhanneet viimeiset 100-200 vuotta. Melkein jokainen nykymaailman vitsaus on heidän tekosiaan. 

Kerro yksi esimerkki? Tietokoneet, kapselikamerat? 

Kommunismi, sodat Lähi-idässä, toinen maailmansota, kristinuskon tuho, ateismin popularisointi, perinteisten arvojen ja moraalin tuho, homoseksuaalisuus ja muut seksuaalisekoilut, feminismi jne jne.

Oletko kuullut projisoinnista? Etenkin ns. varjon projisoinnista. 

Vierailija
94/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni joukko oli ensin juudealaisia. (Nyt se on Länsirantaa, että kuulostaisi palestiinalaisten ikikodilta.) Kun luet Raamattua, huomaat, että roomalaiset olivat vallassa ja hoitivat homman. 

Höpöhöpö. Fariseukset, joista nykyjuutalaiset kaikki polveutuvat, tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan. Uhkasivat mellakoida, jos roomalaiset eivät tottele. Langettivat vielä itse omin sanoin kirouksen itsensä ja jälkipolviensa ylle Jeesuksen mur haamisesta. Joten ei todellakaan ole epäselvyyttä kuka Jeesuksen naulatti ristiin. Juutalaiset tähän päivään asti usein avoimesti ja ilakoiden puhuvat asiasta. Ovat hyvin ylpeitä teostaan.

Juutalaiset hallitusmiehet toki junailivat teloituksen. Mutta: a) Jeesus ja opetuslapset olivat myös juutalaisia. B) Ilman Jeesuksen kuolemaa sinullakaan ei olisi nyt mahdollisuutta pelastua. Eli sietäisi ihan vaan kiittää juutalaisia.

Vierailija
95/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tällainen erimielisyyksiä lietsova kumman puolella olet -viestintä. Jokainen humaani ihminen on rauhan puolella! Tällöin ei olla kummankaan puolella, vaan edistetään rauhaa ja sovinnontekemistä. Monet näennäisesti moralistiset syyttävät toista osapuolta viha ja syytökset mielessään, joka ei edistä todellista rauhaa, vaan eripuraa. Koskee niin Palestiinan kuin Israelin kannattajia ja syyttäjiä. 

Olet keskustelupalstalla. Moraalisesti meitä ylempänä voisit edes tehdä uuden, moraaliltaan paremman aloituksen palstalle? Ei vain hiljentäminen. 

Keskustelin kuten keskustelupalstalla kuuluukin. Suomalaisessa peruskoulussa pitäisi opetella enemmän väittelyä. 

Suomalaiset voi väitellä, mutta muslimit ei väittele. Ei ole tietoakaan muusta mitä imaamit opettaa, eikä rahkeita mihinkään väittelyyn. Koraani on totuus eikä siitä väitellä, se olisi jo tappotuomion arvoinen asia. Israel on arvoiltaan lähempänä meitä,  joten on luonnollista olla sen puolella.  Voi johtua siitäkin että asukkaita on niin paljon tullut eurooppalaisista maista. Vai moniko haluaa Hamasin todella voittavam?

Vierailija
96/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islam ei tunnusta koko Jeesusta muuksi kuin sivuhahmoksi,  .senkin siksi koska se islamin syntyaikaan eli profetan eläessä oli jtiedossa ja a leviämässä. Kunnes islam tappoi niin juutalaiset kuin nämä kristitytkin. 

Vierailija
97/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien syyttävät sormet kohti hamas-teroja.

Vierailija
98/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molempien syyttävät sormet kohti hamas-teroja.

Yle, MTV ja Hannu Juusola rakastavat heitä. 

Vierailija
99/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun noin sanot. et ymmärrä koko asiaa. Palestiinalaiset EI halua rauhaa,  jos Israel saa jäädä paikalleen. Kansanmurha toteutuu joko israelilaisten tai palestiinalaisten kohdalla.  Koska palestiinalaiset on aina olleet sotajalalla Israelia vastaan,  vaikka todella painavaa syytä siihen ei ole, niin on syytä painostaa heitä, ei Israelia.  Jos oikeudenmukaisuutta yritetään pitää. 

Vierailija
100/493 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa kyllä Israelin puolella olevat suomalaiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän